Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '06

 
Kategori
Müzik
 

Gerçek müzisyen farkı

Bolivya cingenesi olan muzisyen olan arkadaslarım Turkiye`den gelen Turk muzisyeni ile aynı sahneyi paylasacaklarını ve bununda onlara mutluluk verecegini soyluyorlardı. Bana billet alabilecegim yerin adresini verdiler, kimin konserine gidecegimi bileti aldıgımda ogrendim. Konser Washington DC`de idi. Biz konser baslamadan cok once bulustuk konserin yapılacagı salonda.

Sanatcı Yasar imis, daha onceden dinlememistim hic, bundan dolayıda tanımıyorum kendisini. Salonda sadece muzisyen arkadaslar, ben Yasar`ın gitaristi, produktoru, ses duzenini ayarlayan bir arkadas iki kisi daha var. Ortalarda dolasan sapkalı kabanlı bir sahıs var sanki adeta kendini gizliyor. Onlar ses duzeni ayarı yapıyorlar bizde muzisyen arkadaslarla laflıyoruz. Onlar isini bitirdikten sonra, bolivya`lı arkadaslar ses duzenini kendilerine gore ayarlamak icin sahnede yerlerini aldılar. Yasar`a gitarda eslik eden arkadas yanıma gelerek ates istedi. Sigarasını yakmak icin, aynı zamanda diger muzisyenler hakkında sorular soruyor. Basladık sohbete, Yasar oldugunu sonradan kupesinden ve sac kesiminden fark ettigim sahis bagiriyor oradan ses duzenini bozmasınlar diye. Bolivya`lı arkadaslar Turkce bilmedigi icin anlamıyorlar ne soylendiginden, Yasar bilmiyor onlar gercek profesyonel muzisyen, birkac dakika icinde islerini bitirip sahneden indiler. O arada Yasar otelde bekliyor havası yarattılar, orada onların grubu var bes kisi bizde bes kisiyiz herkes muzikle yakindan ilgili, anlayamadım Yasar orada oldugu halde Yasar`ın otelde oldugunu soylemelerinin anlamını neyse, saat 10 da izleyiciler bir anda salonu doldurdu. Ilk olarak Bolivya`lı grup sahnede yerini aldı basladılar Rumba Gypsy calmaya, cınlatıyorlar ortalıgı eminim izleyicilerin cogu daha once dinlemediler bu muzik turunu. Mukemmel bir muzik ziyafeti sundular ve sahneden indiler, sonrada halkin arasina karistilar. Yasar`ı izliyoruz beraberce, bir sure sonra birbirinden bagımsız iki bolumden olusan salonun bos olan kısmna oturarak sohbete basladik muzisyen arkadaslarla, yanımıza terler icinde biri gelip sigara istiyordu, sahsın yuzune baktıgımda sigara isteyen kisi Yasar`dan baskası degildi. Niyeti diger muzisyenlerle tanismakti, halbuki konser baslamadan once bunu kolayca yapabilirdi, kendini saklama ihtiyaci hissetmeseydi. Bir sigara uzattim sonrada ates, tam bu noktada Produktoru geldi ismi Gurkan Us`du galiba napiyorsun burada herkes sana bakiyor dedi ve kolundan tuttugu gibi arkalara goturdu, muzisyen arkadaslar sordu kavgami ediyorlar diye, yok dedim halktan kaciriyor, neden dediler halk birsey mi yapacak ona ne demeliydim onlara o anda, tabiki gercegi soyledim. Sarkicinin degerini artirmak icin yapiyorlar bunu, birbirlerinin yuzune baktilar, yuzlerinde garip bir mimik olustu. Artiyor mu boyle yapinca dediler bilmiyorum dedim hic denemedim. Burada ne zaman farkli bir muzik grubu izlesem, muzisyenler showuna ara verdikten sonra veya programini bitirince halkin arasina karisip kendisi ile ilgilenenlere gelip bizi dinlediginiz icin tesekkur ederiz diyorlar.

Kendimce bir karsilastirma yaptim, Turk ve yabanci muzisyenler arasindaki farki, bir tarafta kendini dinlemeye gelenlere tesekkur edip onlarla sohbet etmek, diger tarafta kendilerini dinlemeye gelenlerden kacmak. Ben benimle sohbet edecek muzisyeni dinlemeyi tercih ederim, benden kacani degil.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...