Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '20

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Gerçekten istiyor muyuz?

Engelli istismarının önlenmesi hiç kolay değil. Gerçekten istiyor muyuz? Biz engelli dernekleri ve engelliler istismarın önlenmesini gerçekten istiyor muyuz? Çalışan üreten ve onurlu hayatı önceleyen arkadaşlarımızın var olduğunu biliyorum. Bu arkadaşlarımızın duyarlılıkları bazen aşırı bile sayıla bilinir.

Ben birçok yaşanmış hikâyeyi biliyorum. Üniversitede okurken  berberler odasıyla görüşüp tıraşı bedavaya getireni aldığı burslarla ev yaptıranı yâda sadece yara bandı satarak  üç tane ev aldığını bildiğim engelliler var.

Alış verişe gittiğinde engelli indiriminden söz eden arkadaşlarımızın varlığı bir gerçeklikken istismarı önlemek çok kolay olmasa gerek. Hesabınız ödendi. Bizim toplumumuz çok duygusal. Yerli yersiz yardım etme anlayışıyla zaman zaman incitici olabiliyor. Siz yardımı teklif edersiniz engelli kabul etmiyorsa ısrarcı olmazsınız.

Yolda yürüyoruz. Hafız gel çay iç gel yemek ye diyenler az değil. Bu arada gerçekten yardıma ihtiyacı olup da yardım edilmesi gerekenlerde olabilir. Ama onlarda yardıma muhtaç olduğu için yardım edilmeli. Bir lokantaya gidiyorsunuz karnınızı doyuruyorsunuz. Ve size sormadan birileri hesabınızı ödüyor. Bu engellinin hoşuna gitmez.

Yasal kılıfı var. Ben bu konuları epey araştırdım. Çok şikâyetlerim oldu. Bu sefer karakollara ifade vermekten yorulunca şikâyetlerin çözüm olmadığını gördüm. Öncelikle toplumu doğru bilgilendirmek gerekiyor.

Yedi kişi dernek kuruyor. Sonra iktisadi işletme açıyor. Ticari kurum olanlar vergi levhaları alıyor. Yani biz gazete ve dergi satıyoruz diyorlar. Ama sahada kullandıkları jargon farklı. Biz engellilere yardım ediyoruz diyorlar. Şikâyet edildiğinde izinlerini ve belgelerini gösteriyorlar. Ve hiç bir ceza almıyorlar.

Çözüm neler yapıla bilinir. Gerçekten yardım etmek isterseniz alanda başarılı çalışmalar yürüten derneklerimize elden makbuz karşılığı yâda banka hesaplarına para yardımında bulunun. Bu derneklerin genel merkezleri Büroları ve internet siteleri yok. Önce yardım edeceğiniz derneği inceleyin. Asla makbuz karşılığı olmadan yardım etmeyin.

Toplumsal bilinç merkezi ve yerel idareler medya basın ve kamuoyu bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları yapılmalıdır. Engellilerle ilgili algı çalışmaları önemli. Engelliler sadece yardım edilecek kişiler değildir eğitim istihdam ve rehabilitasyonlar sonucunda çalışan ve üreten bireyler olabilir. Engellileri öteki değilde içimizden biri olarak görmeliyiz. Engelliğin farklılık olduğunu aczi yet olmadığını vurgulayalım. Bu konularda ortak tutumlar geliştirilmediği sürece bu tezgâh sürecektir.Salih Arıkan,Tel:0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..