Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '18

 
Kategori
Söyleşi
 

Görmeyi Gören Gözler Çıktı, Yazarı Emin Can Soyuçok ile

Görmeyi Gören Gözler Çıktı, Yazarı Emin Can Soyuçok ile
 

BAKİ EVKARALI- BİZE KISACA KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: 1996 Denizli doğumluyum. Babamın mesleği nedeniyle çocukluğum Çankırı'da geçti. Maliye bölümü 2. sınıf öğrencisiyim. Yaklaşık 10 senedir edebiyatla uğraşıyorum.

BAKİ EVKARALI- KİTABINIZI YAZMAYA NE ZAMAN BAŞLADINIZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Aralık 2015'te başladım yazmaya. Yazma aşaması 6 ay sürdü. Tabii fikirlerim çabuk değişebildiği için basıma kadar birçok değişiklikler ve düzeltmeler yaptım.

BAKİ EVKARALI- KİTABI YAZMANIZIN BİR AMACI VAR MI?
EMİN CAN SOYUÇOK: Benim edebiyata olan ilgim şiirle başladı ve halen de yazıyorum.Şiirler öykülerin damıtılmış halidir. Öykülerde yaşadıklarımı kağıda aktararak tekrar o anı yaşamış oluyorum. Bu yüzden bu kitabı yazarken içimi dökmek ve bunu çevremle ya da tanımadığım insanlarla paylaşmak dışında hiçbir amacım olmadı.

BAKİ EVKARALI- DENİZLİDE YAZAR OLMAK NASIL BİR DUYGU?
EMİN CAN SOYUÇOK: Açıkçası Denizli'de imkanlar sınırlı. Burada kitaplarınızı sadece matbaada basıp kendiniz dağıtabiliyorsunuz. Ben kapı kapı dolaşıp kitap satmak istemiyordum. Sonuçta kimseye zorla bir şey aldıramam. Benim isteğim yayınevinin kitaplarımı seçkin kitapevlerine dağıtması, raflarda denk gelen ya da ilgisini çeken insanların kitaplarımı almasıydı.

BAKİ EVKARALI- BUNDAN SONRAKİ AMACINIZ  NEDİR EDEBİYAT ALANINDA?
EMİN CAN SOYUÇOK: Okuduğum bölüm ile ilgilendiğim alan farklı olunca bu konuda pek bir şey düşünemiyorum. Fakat seri şekilde üretmeye devam edeceğim. Anlatacak ve yazılacak çok şeyimiz var.

BAKİ EVKARALI- HANGİ YAZARLARI ÖRNEK ALIYORSUNUZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Attila İlhan, Kahraman Tazeoğlu, Ahmet Batman, Murat Tavlı

BAKİ EVKARALI- YAZILARINIZDA HANGİ TEMALARI İŞLİYORSUNUZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Kesin bir tanımı ve tarifi olmayan şeyler hakkında söylenenler ve yazılanlar kolay olduğu için aşk temasını tercih ediyorum.

BAKİ EVKARALI- KİTABINIZA İLGİ NASIL OLDU. BEKLENEN İLGİYİ BULABİLDİNİZ Mİ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Çevremden örnek vereyim. Akrabalarımın çoğu çok sevindiğini ve kitabımı hemen alacaklarını söylediler ama aldılar mı almadılar mı hiç bilmiyorum. Onun dışında arkadaşlarımın ilgisi büyük oldu. Zaten baştan beri romanın konusunu ve yaşanılanların tümünü biliyorlardı.

BAKİ EVKARALI- BİRAZ KİTAPINIZDAN BAHSEDELİM. BİZE KİTABINIZIN İÇERİĞİNİ ANLATIR MISINIZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Karşılıksız ve mücadeleci bir aşkı ele aldım. Bir gencin her gün okula giderken yolda gördüğü fakat tanımadığı bir kıza duyduğu aşk ve geçmişte yaşadığı büyük kaybı anlatılıyor.

BAKİ EVKARALI-KİTABINIZDAKİ KAHRAMANLARINIZDAN BAHSEDER MİSİNİZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Ana karakterler Güven ve Aysima. Güven duygusal, samimi, inatçı, sabırsız olsa da kolay pes etmeyen, gururdan nefret eden, farkında olmadan yolunda olabilecek işleri mahveden bir özelliğe sahip. Aysima'nın ise inatçı, sinirli, sert görünümlü, çabuk unutabilen, umursamaz olduğu kadar içinde merhamet gizli, iyi kalpli, yalan yere ve kolayca söz vermeyen özellikleri var. Yani çok zor bir kız. Romanda bu ana karakterlerle birlikte Güven'in yıllar önce kaybettiği aşkı Elanur ve daha birçok kahramanlar da yer alıyor.

BAKİ EVKARALI- PEKİ KİTABINIZDAN YOLA ÇIKARAK GERÇEK AŞK NEDİR?
EMİN CAN SOYUÇOK: Bence aşk ne gitmektir ne de kalmak. Sonunun hayırlı olacağı inanılıyorsa mücadele etmektir.

BAKİ EVKARALI- İMZA GÜNLERİ VE ETKİNLİKLER DÜZENLİYOR MUSUNUZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Şu an yaptığım tek imza arkadaşlarımın aldığı kitaplarımı sevgilileri adına imzalamak. Bununla birlikte yayınevimin de desteğiyle etkinlerde yer almak isterim.

BAKİ EVKARALI- HANGİ ORTAMLARDA YAZIYORSUNUZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Bu pek belli olmuyor. Yolda yürürken, dolmuşta, otobüste kısacası ilham nerede buluyorsa orada yazıyorum. Balcı Konağı'nı bilirsiniz. Kafa dinlemeye ve yazmaya ihtiyacım olduğunda genelde oraya gidiyorum. Ki Görmeyi Bilen Gözler'in büyük kısmını orada yazdım.

BAKİ EVKARALI- KENDİNİZİ YAZAR OLARAK GÖRÜYORMUSUNUZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Yazar olarak görüyorum ama hiçbir zaman şair olarak görmem.

BAKİ EVKARALI- MÜZİK VE EDEBİYAT ARASINDAKİ İLİŞKİ HAKKINDA NE DERSİNİZ? ŞİİR YAZARKEN BİR ŞARKIDAN ETKİLENDİĞİNİZ OLDU MU?
EMİN CAN SOYUÇOK: Ben edebiyat olmazsa müzik olmaz diyenlerdenim. Fakat günümüzde bunun pek bir önemi yok. Çünkü günümüzdeki şarkılar iki kafiye tutturmak için uyduruk şarkılardan başka bir şey değil. Bence bir şarkının insanın hayatında bir yeri, anısı ve hikayesi olmalı. Yazarlara ise bir şeyler yazarken arkadan dinleyebileceği bir ilham kaynağı olması gerekir. Ben de bu romanı yazarken en başta Onur Akın'ın Seni Aşka Yazmalı şarkısı olmak üzere  Barış Manço'nun Gönül Ferman Dinlemiyor, Erol Evgin'in İmkansız Aşklar, Ayna grubunun İçimde Akan Nehir, Seksendört grubunun Aklımı Geri Ver,  Bahadır Sağlam'ın Zor Geliyor şarkılarından etkilenerek yazdım.

BAKİ EVKARALI- OKUYUCULARINIZ KİTAPLARINIZI NEREDEN BULABİLİRLER?
EMİN CAN SOYUÇOK: Basım sayısı nedeniyle internetten rahatlıkla bulabilirler. D&R, Kitapyurdu, Babil gibi internet sitelerinden temin edebilirler. Hatta kitabinabak.com sayfasında kitabımın hangi sitelerde olduğunu bulabilirler.

BAKİ EVKARALI- AİLENİZ, SİZİN YAZAR OLMA YOLCULUĞUNUZDA YER ALDI MI? ONLARIN BU KONUDA SİZE YANSIYAN FİKİRLERENİ ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Açıkçası biraz çekingen olduğumdan yer almalarını istemedim. İşlerimi gizli kapaklı yaptım. Kitabımı basmadan önceki yazdıklarımı hiç okutmadım. Akşamları babamı kitabımı okurken gördüğümde ben utanıyordum nedense. Babam bu konuda ilgili davranıyor. Annem de öyle ama çoğunlukla derslerimi aksatacağım korkusuyla edebiyata boşa zaman harcadığımı söylüyor.

BAKİ EVKARALI- YAZAR OLMAYA NASIL KARAR VERDİNİZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Bu karar verilen bir şey değil. İçinizde küçük bir duygusallık akıyorsa satırlara dökülecek kelimeler de vardır. Bu yüzden bizim insanlarımızda küçük bir şairlik vardır.

BAKİ EVKARALI- YENİ ÇALIŞMALARINIZ VAR MI? VARSA ÇALIŞMALARINIZDAN BAHSEDER MİSİNİZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Şu an hazırda beklettiğim bir şiir kitabım ve Görmeyi Bilen Gözler kitabımın devamı niteliğinde olan bir kitabım var. Eğer sponsor bulabilirsem bu yıl içinde bir kitap daha çıkarmayı planlıyorum.

BAKİ EVKARALI- GÜNÜMÜZDE SİZCE İNSANLARIN KİTAPLARA İLGİSİ NE DURUMDA? ÖZELLİKLE GENÇLERİN.
EMİN CAN SOYUÇOK: İnsanlar sohbet ortamındayken bile elinden telefonu düşürmüyorlarsa yalnız kaldıklarında ne yaptıkları kolay tahmin edilebilir. Teknoloji bilinçli olmayan gençlerin kitaba olan ilgisini azaltıyor. Yine de önyargılı olmamak gerekir. Sonuçta bir kitabın orjinalinden çok korsanı satıldığı bir ülkedeyiz.

BAKİ EVKARALI- TÜRKİYE DE KİTAP YAYINLATMAK ZOR MUDUR? SİZ NE GİBİ ZORLUKLAR YAŞADINIZ?
EMİN CAN SOYUÇOK: Yazmaktan çok basması zor. Bir kere yayınevlerin anlayışı değişti. Çoğu kaliteden ziyade ticari olarak bakıyorlar bu işe. Ben kitabımı bastırırken ücret konusunda sıkıntı yaşadım. Normalde 1,5 yıl önce çıkması gereken bir kitaptı. Sponsorluk konusunda başvurduğum yerler de bana yardımcı olmadı. Ben de mali müşavirlik bürosunda çalıştım 6 ay boyunca. Oradan aldığım maaşımı biriktirip Görmeyi Bilen Gözler'in basımına yatırdım.

BAKİ EVKARALI- SON OLARAK, YAZAR OLMAK İSTEYENLERE TAVSİYELERİNİZ NELERDİR?
EMİN CAN SOYUÇOK: Yaşadıkları en küçük anları bile not alsınlar ve içindeki samimiyetlerine inansınlar.

 

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..