Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gül' ümse

Gül' ümse
 

Çalışma hayatı herkes için olmasa da kadınlar için zordur. Hem evini idare ederken hem de kendi kariyeri için çabalamak zorundadırlar. Çalışmayı ne kadar çok sevsem de bazı zamanlarda çok zorlandığım oluyor ki bu günlerde çok fazla yaşıyorum bunu. Rahatsızlığım nedeniyle yorgunluk hissim daha kuvvetli…

Neyse ki her şeyden bir şey çıkarma gibi bir huyum var.  Hastalığımdan belki huzursuzum ama benden götürdüklerinin yanında bana kattıklarıyla güçlendiğimi gördükçe iyi ki yaşıyorum bunları diyorum. Çünkü kendimle ilgilenme fırsatım arttı. İnsan kendine ilgi gösterdikçe kendini daha fazla önemsiyor. Başkasının ilgisinden daha huzur verici, karşılıksız, sevgi dolu.

İnsanların rahatsız olduğu günlerde canı pek fazla sıkılır. Asileşir, daha bir sinirli olur. E doğal olarak buda yüzüne yansır. Çalışan bir insan olarak bunu gizlemeye çalışmak çok zor. Kendi canın sıkkın olunca bunları diğer insanlara yansıtmak çok acizce bir davranış. Saklamayı başarabilenleri alkışlıyorum. Ben bu halimden dolayı kendime kızmaya başladım artık. Kimsenin kendi sıkıntım yüzünden canını sıkmaya hakkım yoktu.

Bu gün abimin erken çalan saatiyle 30 dk erken açtım gözlerimi. Aslında günün nasıl geçeceğini düşünmek ve uyanmaya çalışmak için güzel bir fırsat oldu. Şu birkaç gündür yaşadıklarımı düşündüm.

Hastane

İlaçlar

İş

Ev

Özel hayatım

Derken baya koşturmacayla geçmiş. Davranışlarımı göz önüne aldığımdaysa insanlara gülmeyi unuttuğumun farkına vardım. Ne acı. Gülümsemek ki her kapının kilidini açar. Ben böyle yaparak resmen kendimi kilitlemişim.

Buna bir son vermek ve güne iyi başlayarak o günü sorunsuz (sorunsuz olmaz ama) en az sıkıntıyla geçirmeye karar verdim.  Bu gün her şey güzel olacak!

Hazırlanmak için kalktım yatağımdan en renkli kıyafetlerimi giydim, en renkli makyajımı yaptım.

Tıklım tıklım bindiğim minibüsün şoförüne bile kızmadım bu gün.

İş yerime geldiğimde şirketin önünde bekleyen iş arkadaşlarımdan birinin elinde kırmızı güller gördüm. Onları bana uzattığında daha ilk saniyeden başardığımın farkına vardım. Bu gün güzel geçecek demiştim. Kırmızı güllerimi alıp şirkete girdiğimde herkese günaydın demek için aklıma güzel bir fikir geldi. 3 patronumu gülümsetmek ve güzel bir günaydın demek istedim. Hepsi için günaydın yazan bir not hazırladım ve kırmızı güllerden birer tane koyarak masalarına bıraktım. Geldiklerinde, notumu ve gülü gördüklerinde gelip teşekkür etmeleri ve okurken ki gülümsemeleri beni ne kadar mutlu etti bilemezsiniz. Yazsam sayfalara sığdıramam belki.  Benimle birlikte başkalarını da gülümsetmek büyük bir başarı oldu.  Bu yazdıklarım günün ilk saatlerinde oldu ve şuan bunu yazarken öğle saatindeyiz. Olumlu bakış açım gerçekten de bugün olumlu şeyler yaşattı bana. İnsanları mutlu ettim bu gün şuan şuraya yazamadığım birçok şey daha gerçekleşti. Ve anladım ki hayat gerçekten düşüncelerimizden ibaret. 

  • Sevmediğiniz işi yapmayın,
  • Sevmediğiniz insanlardan uzak durun, eğer zorunlu beraberlik ise sadece dinleyin.
  • Bir kere sorun yaşadığınız insanı hemen silmeyin, en az 1 şansı daha hak eder.
  • Ufak deyip sorunlardan kaçmayın, çözemediğiniz bir şeyse yardım isteyin. Üstünü kapatınca daha büyük sorun oluyor.
  •  En önemlisi hasta olduğunuzda hemen umutsuzluğa kapılmayın. Kendinize iyi bakın, ilgilenin. Başkasının ilgisi geçicidir, sadece kendinizi sınırsız sevebilirsiniz. Buda sizi iyi yapar.
  • Birinin davranışı size garip geldiğinde hemen yadırgamayın, o an o davranışı sergilemesinin gerçekten bir sebebi olabilir.
  • Bir bardak suyu içtiğimizde bardağa ne kadar içtim diye baktığımız gibi biriyle tartıştığımızda da ne söyledim diye düşünün. Geri dönüşü olmayan sözler, bir gün sizi o kişiye muhtaç edebilir.

Olumlu bakış açısını hiçbir kitaptan öğrenemezsiniz nasıl olumlu olunur? diye. Her şey sizde biter. İçinizde saklı olan sevgiyi bırakın özgür kalsın. Hayat sizin düşündüğünüz kadar güzel, sizin düşündüğünüz kadar zordur. Düşüncelerinize yön verin…

Sezen Aksu ‘dan gülümseyle HOŞÇA KALIN.

Sevgilerle Gülümse

HÜLYA DEMİR

 
Toplam blog
: 11
: 455
Kayıt tarihi
: 28.01.10
 
 

Merhaba ben Hülya Demir. İstanbul 1989 doğumluyum. Aslen Çankırılıyım ancak İstanbul'da oturuyoru..