Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '21

 
Kategori
Söyleşi
 

Gülben Ergen ile Çok Özel

Geçtiğimiz yılın son günlerinde yayınladığı 11. stüdyo albümü 'Seni Kırmışlar' ile; kırgınlıklarım saymakla bitmez, hepsi geçti gitti' diyerek geçmişe sünger çekiyor. Şimdilerde taze video klibi 'Ben Buralardan Gidicem' ile albümünün keyfini çıkartmaya devam ediyor.
 
'Kırgınlıklarım saymakla bitmez, hepsi geçti gitti..'
 
 
Bu zor günlerde kariyerinizin 11.albümü 'Seni Kırmışlar'ı yayınladınız. Oluşum süreci nasıl başladı, geri dönüşler nasıl oldu?
 
- Uzun zamandır çalıştığım ama çıkartmayıp, ortalığın sakinleşmesini beklediğim bir süreçti. Şarkıları toparladım, okumalar bitti ama ülkemizin hüznü bitmedi. Üretimi ve risk almayı seven, ve müziğin iyileştirici gücüne inanan biri olarak karar verdim ve çıktık. İyi ki de çıkmışız. Çok memnunum geri dönüşlerden. İlle maddi dönüş, ille konser anlaşmaları beklemeden de mutlu oldum.
 
 
Şarkılarınızı neye göre seçiyorsunuz?
 
- İç sesime göre, duygularıma göre, o gün neler hissediyorsam ona göre seçer okurum şarkılarımı.
 
 
Şarkınızdaki gibi; 'Seni kırmışlar yarim, ağlamazdın hep gülerdin' diyorsunuz. Bu hayatta en çok sizi ne kırar?
 
- Saymakla bitmez kırgınlıklarım... Hepsi geçti, gitti..
 
 
Kıranları affettiniz mi peki?
 
- Keşke benim affetmemle hallolsa (gülüyor). Hayatın en müthiş bir adalet terazisi var.
 
 
Bu albümdeki hedefiniz nedir?
 
- Her albümde hedefim uzun yıllara yayılan mevsimsiz şarkılar yapmak. Arka Sokaklar, Sürpriz, Şıkır Şıkır, Giden Günlerim gibi Seni Kırmışlar'ı da yıllar sonra söylüyor olacağız mesela. Mevsimlik olmayan.. Kalıcı şarkılar benim için çok değerli..
 
 
Bir röportajınızda 'İlk üç albümüm kimliğimi bulma savaşı verdiğim, müziğimi doğru ifade edebildiğim dönemlerdi' demişsiniz. Kariyerinizde bir öz eleştiri yapmak isteseniz bu ne olurdu?
 
- Hiç bir bebek yürüyerek ve konuşarak doğmaz. Düşe kalka büyürüz ve zamanla öğreniriz. Emekleriz, yürürüz, düşeriz canımız yanar, kalkarız yaralarımızı sarar sonra koşarız. 28 yıldır mesleğime emek veriyorum ve çalışıyorum. Her seferinde kendimi yenilemek için çaba sarfediyorum. Ayaklarımın üzerinde durmak ve kendi kararlarımı, seçimlerimi belirlemek, yaşam felsefemi hayatıma katıp yürümek kolay olmadı. Öz eleştirim, başkaları ne der diye vakit harcadığım yıllardır.
 
 
Geçmişe dönüp baktığımda çok daha iddialı konuşan, magazin sayfalarında haftalarca etki yaratan bir sanatçıydı Gülben Ergen. O açıklamalarınızı okuduğunuzda ya da izlediğinizde şimdi "Ben ne yapmışım ya, bu nedir?" mi diyorsunuz yoksa "Pişman değilim, zaman neyi gerektirdiyse ve neyi getirdiyse onu yaptım" mı diyorsunuz?
 
- Tabii ki öyle hissetmişimdir ve zaman onu gerektirmiştir ama gereksiz bulduğum, şimdi gülümseyerek baktığım çok şey var. Keşke yerine aynı şeyleri tekrar etmemek daha tercihim..
 
 
Gülben Ergen en çok kimleri dinler?
 
- Sezen Aksu, Müslüm Gürses, Bülent Ortaçgil, MFÖ dinlemekten hiç bıkmam..
 
 
10 yıldır yürüttüğünüz 'Çocuklar Gülsün Diye' derneğinizde şimdi Doğan Cüceloğlu anısına 41'nci anaokulunuzun inşaatı Siirt'te başladı. Duygularınız neler?
 
- Siirt’e ilk kez gideceğim. Ve böyle zor bir dönemde gideceğim için çok heyecanlı ve mutluyum. Doğan Abi’nin adını verdiğimiz 41.Anaokulumuzun temelini en kısa zaman içerisinde atacağız. Açılışımıza bekleriz. Siirt’in çocukları okul öncesi eğitim alabilsinler diye desteklerinizi bekliyoruz..
 
 
Bundan sonra bizleri neler bekliyor?
 
- O kadar bilinmezlerle dolu bir hayat yaşıyoruz ki, tek dileğim sarılabildiğimiz eski normal hayatımıza bir an önce geri dönebilmek..
 
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..