Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '09

 
Kategori
Bayramlar
 

Güle güle ramazan

Güle güle ramazan
 

Hoşgeldin ey mübarek Ramazan. Hoşgeldin ayların sultanı, gönlümüzün sultanı hoşgeldin. Bu sözleri ilk teravih namazında, herkes dile getirdi. Ne çabuk bir ay geçti ve bir de baktık ki hoş gelen Ramazan, güle güle gidiyor. Elimizden tuttu, düştüğümüz yerden kaldırdı, yaralarımızı sardı, ruhumuzu temizledi. Hayatıyla ilgili dertleri, problemleri olanları, her türlü hayali yıkılmış, hatta onları çoktan ruhunun derinliklerine gömmüş insanları bile bir yerinden tutup kaldırdı bu mübarek ay. Allah’a inanmanın, emirlerine uymanın güzelliğini, kul olmanın o erişilmez enginliğini, sevincini bu mübarek ayda bir kez daha tattım. Gelişinde bir değil, binlerce rahmet vardı. Yerin bir başkaydı gözümde, gönlümde. Seninle coştu yüreğim. İçim genişledi bütün üzüntülere inat. Çocuklaştım adeta. Değişik duygulara kapıldım, daha bir huzur buldum. Dilerim benden hoşnut ve memnun gidersin ey Şehri Ramazan.

Bir Ramazan'ı daha arkamızda bıraktık. Bu dün Fatih'deki Sultan Murat Sofrasın da ezanın okunmasını beklerken, Ramazan'ın kapıma, kucağı sevgi, bereket ve rahmetle dolu geldiğini, Sadece benden bir ay boyunca iyilik, merhamet, hoşgörü, sabır ve tatlı söz beklediğini. Karanlık gecelerimi aydınlattığını, ruhumu temizlediğini, vicdanımı bir kez daha yoklamama sebep olduğunu düşündüm. Bana çok şey katmıştı, içimde ki ben bu rahmet ayında bir o kadar daha ortaya çıkmıştı. Resullah efendimiz bir hadisinde şöyle buyurmuştur ''Bu ayı oruç tutarak, ibadet ederek, hayır için harcamada bulunarak geçirenlere ne mutlu''.Evet ne mutlu vicdanını yoklayanlara, ne mutlu bu mübarek ayda ruhunu temizleyenlere...

Bugün bayram, bir aylık orucun bayramı, affedilmenin sevincinin bayramı, kulluğun yaşandığı bir neşe günü. Umutların, rüyaların, temennilerin gerçekleştiği; mutluluğun yüzlerden eksik olmadığı neşe dolu bir gün. Varsın olmasın hiç birimizin yaşı dört ya da beş. Varsın olmasın elbiselerimiz, yeni ayakkabılarımız istediğimiz renk. Biz yine o yaştaki heyecan ve istekle kalkalım yataktan. Sarılalım tüm sevdiklerimize kucak kucak. Benim gibi yalnız geçirecekseniz bayramın ilk gününü, o zaman sarılalım telefonlara. Nerde o eski bayramlar demeyelim, unutmayalım ki biz eskitmesek, eskimez bayramlar. Aileniz ve sevdiklerinizle, güzel bir bayram geçirmeniz dileğiyle, tüm okurlara

İYİ BAYRAMLAR.

 
Toplam blog
: 53
: 2313
Kayıt tarihi
: 30.01.07
 
 

Hayat herşeye rağmen o kadar güzel ve sevgi doludur ki. Benim için hayat kimi sevdiğim ve kimi in..