Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Güler Duman Yelken Türkü Evi’nde sevenleriyle buluştu…

Güler Duman Yelken Türkü Evi’nde sevenleriyle buluştu…
 

Güler Duman,Mersin'de sevenleriyle buluştu.


Türk Halk Müziği Sanatçısı Güler Duman 05 Mart 2010 tarihinde Yelken Türkü Evi’nde sevenleri ile buluştu. Güler Duman gecede birbirinden güzel türküler söyleyerek konsere gelenleri coşturdu.

Güler Duman, Yelken Türkü Evi’nde sahne öncesi gazetemiz VATAN’a önemli açıklamalarda bulundu. Güler Duman yaptığı açıklamada, çalışmaları hakkında bilgide vere Güler Duman, çalışmalar konusunda işlerin iyi gitmediğini ve çalışmalarına yaklaşık 10 sene ara verdiğini belirten Duman, albüm çalışmasında piyasada korsan albümlerin yoğun olmasından dolayı çalışmalarına ara verdim. Korsan CD’lerle mücadelemizde Ankara’ya kadar sayın Orhan Gencebay’la gittik, MESAM’da uğraş verdi. Baktık ki bu sorunun sonu yok. Çözümü de yok. Halkımız bizden yeni türküler bekliyor. Onun için artık yeni bir albüm çalışması yapalım dedik. Girdik yaptık yeni albümüm tuttu gibi. Yeni albümümün adı “TÜRKÜLER DİLE GELDİ” CD’nin içerisinde 17 yeni parça bulunuyor. İnşallah halkımız severek dinler. Ben de mutlu olurum. Albümün içinde Anadolu Rak yok, albümümde yer alan parçalarımın hepsi Türk Halk Müziği şarkıları.

Güler Duman konser çalışmalarıyla ilgili ise yaptığı açıklamada, şuan fena değil iyi, ancak eskisi kadar yoğunluk yok bunu açık söyleyebilirim. Yalnız ben şahsım adına konserler konusunda biraz seçiciyim. Bir de dost yanlısı biriyim bana bir adım gelene ben on adım giden biriyim. Yelken Türkü Evi’nde sahne almam da zaten Servet Kocakaya kardeşimin bizim orda etkinliğimize verdiği katkıdan dolayı abisi Semih Kocakaya’nın Yelken Türkü Evinde sahne almaktan onur ve gurur duyuyorum. Burası da ticarethane sonuçta. Bakalım inşallah Mersin’de de konserler vermek için çalışmalarımız olur inşallah.


Güler Duman 2009 yılında Mersin’e gezmek için geldiğini belirtirken sadece gezmem gerektiği için geldim ve gezebildim. 2010 yılında ise gezmek için gelmediğini ve iş amaçlı konser vermek için geldiğini vurguladı.


Güler Duman, Semih Kocakaya’nın işlettiği Yelken Türkü Evi’ni nasıl buldunuz sorusuna Duman şu cevabı verdi. Yelken Türkü Evi gerçekten çok güzel ve nezih mekan, biz sanatçılarda biraz seçici olduğumuz için Semih abinin mekanı gibi yerlerde sahne alıyoruz. Yelken Türkü Evi nezih bir yer. Ben buradan Semih Kocakaya abime gerek özgün müzik gerekse Türk Halk Müziğine değer verdiği için ünlü sanatçıları davet ederek Mersinlilerle buluşturduğu için teşekkür ediyorum. Zaten Servet bey olsun, Semih bey olsun Özgür bey olsun kendilerini şahsen tanıyorum. Yelken Türkü Evi bana yabancı bir yer değil, sanki buraya geldiğim zaman kendi evime gelmiş gibi oluyorum.


Son olarak Güler Duman halk müziği sevenlere ve Mersinlilere şunu söylemek istiyorum. Gerçek anlamda(Türkülerin) bu müziğin yaşatılmasını istiyorlarsa toplumumuz kültürümüze sahip çıkmalı.Korsan CD’leri almamalılar. Ozanlarımız bile eserlerini sanatçılara vermiyor. Telif hakkı konusunda tereddütleri var. Toplumumuz gerçekten kültürümüze sahip çıkmalı. Kültürüne sahip çıkmayan toplumlar her zaman yok olmaya mahkumdurlar.
Mersinlilerce yakınen tanınan ve sevilen İşadamlarımızdan Yelken Türkü Evi İşletmecisi Semih Kocakaya ise yaptığı açıklamada Güler Duman bizim misafirimizdir. Burada sahne alması bizleri sevindirmiştir, mutlu etmiştir. Kendisini Mersinde sevenleri ile buluşturduğumuz için mutluyuz. Sizlerde biliyorsunuz ki, Yelken Türkü Evi gerek kış ayları olsun gerek yaz ayları olsun fırsat buldukça ünlü sanatçıları davet edip Mersinlilerle buluşturmaya devam edeceğiz dedi.

Kaynak kişi :İsa Çakıcı

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..