Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '18

 
Kategori
İnternet
Okunma Sayısı
198
 

Güvenli İnternet Paranoya Halini Aldı, Kolayı Var Düğmesini Kapatırsın Güvenli Olur

Güvenli İnternet Paranoya Halini Aldı, Kolayı Var Düğmesini Kapatırsın Güvenli Olur
 

Malum, internet konusunda bazı kesimlerin hassasiyeti var ve ahlaki gerekçeleri nedeniyle anlaşılır bir durum. Bir de internet kullanalım ama güvenli olsun diyenler var.

İnternet hırsızlığı konusu kastediliyorsa eyvallah da hani ahlakı bozuyor falan anlamakta güçlük çekiyorum zira internet özgür bir eğlence ortamıdır ve eğlence de zaten pek masum değildir.

İnternete bilgi-kültür portalı olarak bakanlar var ama ne kadar bilgi, nerede, kim tarafından; güvenilir değil ve sadece bilgi olarak da sunulmuyor. Yani istediğiniz yere sorunsuz giremiyorsunuz.

İnternette programlar bedava keşke parayla olsa çünkü yanında yüzlerce reklamı gözünüze sokuyorlar.

Böyle bir ortamda ahlaki anlamda (çocukların etkilenmemesi falan) güvenli internet isteği ve bu doğrultuda düzenleme ve kısıtlamaya gitmek anlamlı durmuyor.

Yani internet biraz “yılanlı kuyu” bunu bileceksin. Aynı zamanda olmazsa olmaz bir şey, hayatın parçası. Zarar görmeden kullanalım demek de zor. Yeni neslin biraz bunları aşarak konuya bakması lazım. Yani zaten çocuklar gençler senden benden akıllı neyin zararlı neyin faydalı olduğunu biliyorlar.

İnternet yasakları işe yaramaz… Kullanıcının kendi iradesi daha iyi kontrol sağlar.

İlginçtir sakıncalı sitelere girenler çocuklar gençler değil, yetişkinler, e onlar da kocaman insanlar etkilenmez herhalde. Çocukların ve gençlerin daha çok girdikleri sitelerde(oyun, müzik, film) düzenlemeler yapılması lazım.

Ben teknoloji kullanımının okullarda ders olarak okutulması gerektiğini düşünenlerdenim. Ama en önemlisi çocuğa gence güvenmek ve onu özgür bırakmak.

 

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kerim Kardeş bence de teknoloji kullanımı okullarda ders olarak okutulmalı.Esenlikler sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 24.01.2018 17:04
Cevap :
" bence de teknoloji kullanımı okullarda ders olarak okutulmalı" Evet, sağ olun.  28.01.2018 13:00
 

Ya güveneceksin, ya güveneceksin!

İsmail Hakkı CENGİZ 
 24.01.2018 16:38
Cevap :
Güvenli internet konusunu bu kadar takmamak lazım bence...  28.01.2018 12:56
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6235
Toplam yorum
: 15267
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 635
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster