Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '12

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Güzel bir akşam yemeği için lazanya

Güzel bir akşam yemeği için lazanya
 

Bir makarna sever olarak uzun süre lazanyayı sevmedim daha doğrusu kendi tarifimi geliştirene kadar sevmedim. Ve sonra en güzel lazanya tarifi nedir diye araştırmaya başladım. Bir sürü tarif okudum, fotoğraf gördüm ve kendi tarifimi bu okuduğum tarifleri sentezleyerek oluşturdum. Ve sonra yediğim tüm lazanyaları unuttum ve kendi lazanyamın hayranı oldum. Lazanya sevmeyen bir çok arkadaşım da bu tarif sonrasında lazanya sever oldu. Benim daha önceki lazanyalarla sorunum beşamel sostan kaynaklanıyordu. Dolayısıyla bu tarifte beşamel sos sadece kuru olmasını engellemek için yer alıyor. Hatta bir defa hiç beşamel sos koymadan denedim ama maalesef güzel olmadı. Yani beşamele devam ama miktar çok az olacak.

Malzemeler (6 Kişilik)

1 paket Barilla lazanya (önceden pişirilmeyenlerden)

Beşamel sos:

· 50 gr tereyağı · 3 kaşık un · 500 ml süt

İç harç:

1.
· 400 gr kıyma
2.
· 2 adet soğan
3.
· 4 diş sarımsak
4.
· 500 gr soyulmuş ve doğranmış domates
5.
· 1 adet sarı ve 1 adet kırmızı dolmalık biber (veya kırmızı ve yeşil)
6.
· 1 kaşık biber salçası
7.
· Zeytinyağı
8.
· Tuz, karabiber, kekik
9.
· 3 yemek kaşığı hazır pesto sos
10.
· 1 su bardağı rendelenmiş kaşar

Yapımı:

Önce iç harcı hazırlayın. Soğanı ve biberleri büyükçe doğrayarak zeytinyağında çevirin.

İçine küçük küçük doğradığınız sarımsakları ekleyin.

Soğan ve biberleri çok soldurmadan kıymayı ekleyip kıymanın hafifçe pişmesini bekleyin.

Ardından kaşar hariç diğer tüm malzemeleri ekleyin ve 10 dk orta ateşte pişirin.

İç harç pişerken beşamel sosu hazırlayın.

Tereyağında unu kavurup üzerine yavaş yavaş sütü ekleyin. Muhallebi kıvamına gelmeden biraz sulu iken ocaktan alın. Topaklanmayı engellemek için çırpıcı yardımıyla karıştırın.

2 sos da hazır olduktan sonra lazanyanın yapımına geçebilirsiniz.

Tepsinin dibine önce biraz zeytinyağı sonra da biraz beşamel sos koyun ve üzerine lazanya yapraklarını koyun.

Yaprakların boyutları tepsinize uymazsa rahatça kırarak kenarlara ilave yapabilirsiniz.

Makarna yapraklarının üstüne bir miktar harç koyup üzerine az miktarda beşamel sos dağıtın ve kaşar serpiştirin.

Bu şekilde 4 kat yapın ve en üst kata yine kıymalı harç, beşamel sos ve kaşar koyun.

Eğer sosunuz çok sulu olmadıysa biraz salçalı su yapıp ekleyebilirsiniz çünkü makarnalar önceden pişmediği için biraz suyun içinde pişmesi gerekiyor. Sulu bir yemek gibi görünmeli pişmeden önce.

200 C de 20-25 dk pişirip fırından çıkarınca üzerine biraz parmesan ekleyip sıcak sıcak servis yapın.

İlginizi çekebilecek başka bir makarna:

Köfteli Spagetti

 
Toplam blog
: 8
: 6559
Kayıt tarihi
: 13.03.12
 
 

Elif Perçin Poyraz, fiilen finansçı olarak çalışıyor ve ekonomi doktoru olmak üzere Galatasaray Ü..