Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '11

 
Kategori
Güncel
 

Hadım ve eneme

Kamuoyunda hadım etme yasası olarak bilinen tasarı bir aksilik olmazsa mecliste kabul edilecek. Küçük yaşta çocuklara tecavüz edip hunharca öldürenlere en hukuka uygun olmak kaydıyla en ağır cezanın verilmesini yerinde buluyorum. 

Ancak sözkonusu hadım etme yasasının yeterince tartışılmadığı, çağdaş hukuka uygun olup olmadığı konusunda bilimsel yorum ve görüşlerin bilinmediği, dolayısıyla alelacele hazırlandığı anlaşılmaktadır. 

Köy çocuğu olmamız dolayısıyla hadım etme olayının hayvanlara uygulanışı hakkında görüşlerimi belirtmek istiyorum. Köylerde tosun olarak tabir ettiğimiz erkek danalar büyüyünce boğa haline gelmekte, dişilerinin çiftleşme zamanlarında erkeklik görevini yerine getirmektedirler. Tarlalarda, çayırlarda, bir ineğin peşinde üç beş boğa hatta öküzler de olmaktadır. 

Öküzlerin başarı şansı olmamasına rağmen ısrarla şanslarını denemek istemektedirler. Güçlü bir öküz diğer boğaları kaçırtarak ilk sırayı alabilmekte, defalarca atlama işlemine rağmen başarısız olmakta, mahçup bir şekilde gruptan ayrılmaktadır. 

Bu öküzümüzün başarısız olma nedeni boğa iken enenmesi ( yani hadım edilmesidir). Eneme nedeni boğanın çifte koşulmasıdır. Enenmeden bir boğanın çifte koşulması, zaptetilmesi çok zordur. Bu nedenle cinsel güçlerinin doruğunda boğalar enenerek, cinsel yaşama veda etmektedirler. 

Ben de çocukluğumdan beri bu durumda bir haksızlık olduğunu düşünmüşümdür. 

Bu hadım etme yasası uygulandığında suçlu böyle yaşamaktansa ölmeyi tercih eder, intihar yolunu seçerse ne olacak? 

Amerikan filmlerinde seyrettiğimiz elektrik vererek idam etme yönteminin insanlık dışı bir cezalandırma olduğunu düşünüyorum. 

Hadım edilmiş bir suçlu bu toplumda nasıl yaşayacak, bir ailesi, akrabaları, köy, veya mahallesi ile ilşkisi nasıl olacak, iyi hesaplanmalıdır. 

Milletten alınan vekil yetkisiyle her kanunu çıkartırım anlayışını hukuka pek uygun bulmuyorum. 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..