Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Ayşenur Kurtuluş Peltek

http://blog.milliyet.com.tr/ayk

03 Eylül '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Haksızlık

Bazen sabırları zorluyor, sınırları aşıyoruz. Aşıyorlar, haksız muamele görmeye kimsenin tahammülü yok , kimsenin bunu yapmaya hakkı da yok. Çirkin davranışa uğrayanların ifade etme şansı biraz sınırlı. Karşısına kim çıkarsa ona anlatabiliyor belki beni dinler diye.

Bursa’da açılmak üzere olan büyük bir alışveriş merkezi hazırlıklarını hala sürdürüyor, bir kısmı şimdiden açık, alışveriş çılgınlığı mıdır merak mıdır sebebi şimdiden otoparkın yarısı dolu. Şantiye çalışmaları diğer bölümlerde devam ediyor.

Hafta sonu ben de oradaydım. Market bölümümde kasadayken arkamdaki müşteri kasiyere derdini anlatmaya çalıştı. Güvenlik görevlileri onu içeri almak istememişler. Sebep? Üzerinde iş kıyafeti varmış ve ZENGİN MÜŞTERİLERİN GÖZ ZEVKİNİ BOZUYORmuş! Şantiyede çalışanlardan biriydi bunu anlatan, inşaat sürüyor, yiyecek almak için markete girmek istiyorlar, alışveriş yapacak en yakın yer doğal olarak o market, poşetlere ekmekleri, peyniri doldururken bir yandan anlatmaya devam ediyor. “Kapıya yapıştırmışlar, köpekler giremez yazıyor, bizi mi kastediyorsunuz dedim görevliye” diyor.

Mesleğimden dolayı şantiyelerde bulunuyorum. Onlarla birlikte yemek yiyorum, çaylarını içiyorum. Onlarla vakit geçiriyorum. Hangi şartlarda çalıştıklarını, nerelerde kalmak zorunda olduklarını, sıcak soğuk demeden o koca binaları küçücük elleriyle inşa ettiklerini görüyorum. Bu lüks mekanların birilerinin emeğiyle ortaya çıktığını unutup işi bitince hemen göndermek ister gibi davranmanın insan ayırmanın hangi vicdanı rahatsız etmediğini anlamıyorum. Ne hakla?

Babamın zaman zaman anlattığı bir anı vardı. Almanya’da çalışan bir fabrika işçisi müdürün odasına girdiğinde ayakta beklemezmiş, müdür onları deri koltuklara oturtur, kıyafetinin iş kıyafeti olduğunu ve üzerindeki yağların koltuğa oturmasına engel olmayacağını, o koltuğun zaten onlar otursun diye oraya konduğunu hatırlatır, işçilerine saygı gösterirlermiş. Biz ne yapıyoruz? Birileri rahatsız olur kaygısıyla kapı önüne koymaya kalkıyoruz. Bunu yapan da yaptıran da kendini sıralamaya koymaz mı?

Türk milletinin gururunu, saygısını, sevgisini bilmesem farklı yorumlar yapardım ama arada bu tür olaylar da karşımıza çıkınca morallerimiz bozuluyor.

 
Toplam blog
: 6
: 402
Kayıt tarihi
: 30.07.07
 
 

1982'e doğdum.Uludağ mimarlık mezunuyum. Masalları çok severim...