Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '21

 
Kategori
Borsa
 

Halka Arz Furyası

2020 yılının ilk aylarında Ard Grup Bilişim #ardyz halka arzı ile halka arz edilen şirketlere karşı inanılmaz bir ilgi oluştu. Bu halka arza 20.000 civarı yatırımcı katılmışken 2021 Nisan ayına kadar talep günden güne artmaya başladı. Zirve Qua Granite #quagr halka arzında yaklaşık 850.000 yatırımcıyla yaşandı.
 
Aynı günlerde halka arz edilen Tureks Turizm #turex halka arz tamamlanıp işleme başladıktan sonra Hakan Dıravacı isimli şahsın elinde bulunmayan payları 'virman taahhütlü işlem' yöntemiyle satarak panik oluşmasını sağladı. Aynı gün o dönem arz edilmiş tüm şirketler seans başlangıcına göre negatif hareketler sergiledi.
 
Bu olayın halka arzlara olan ilgiyi yok ettiği görüşü hakim olsa da ben buna tam olarak katılmıyorum.
 
Halka arzlara olan ilginin azalmasının iki önemli sebebi olduğunu düşünüyorum.
 
Bunlardan ilki halka arzlara tamamen duyumlarla bir şekilde para kazanmak için katılan kalabalığın hızlı bir şekilde kaçamamış olmasıdır. Kaçış mümkün olmayınca sonraki arzlara katılım sağlamaktan vazgeçtikleri gibi bir de 'temel analiz' üstadı kesilerek şirketleri cesurca kötülemeleri katılım sayısında düşüşe sebep olmuştur.
 
Asıl ve önemli olan ise #turex arzında yaşanan olaylardan sonra gerçekleşen #aydem arzıdır. Oransal dağıtım yöntemiyle arz edilen şirkette dağıtım oranının yüksek olması panik havasını yükseltmiş, şirketin borçluluk yapısının yüksek olması vs. sebeplerle işleme başladığı gün hisse rağbet görmemiş ve negatif kapanış gerçekleştirmiştir.
 
Şahsi değerlendirmem olarak ben bu arzın halka arzlara olan rağbetin azalmasında daha etkili olduğu kanaatindeyim. 
 
Peki bundan sonra ne olur? 
 
Bu halka arzlardan sonra gerçekleşen tüm halka arzlar yeterli talebi topladılar. Bir şekilde yeni arzlarda da talepler toplanabilmeye devam edecek.
 
Yatırımcı hisse fiyatının ucuz/pahalı analizini fiyat tespit raporları ya da emsal kıyaslamaları ile değil tek pay fiyatının kaç TL olduğuna bakarak karar veriyor.
 
Kendi gözlemlerime göre pay sayısı düşük, hisse fiyatı 10 TL mertebelerine kadar olan arzlar yine kolayca tamamlanır. Bu dönemde milyar TL büyüklükte halka arz açıklanacağını sanmıyorum, kurumlar bu cesaretlerini kaybettiler.
 
Ayrıca toplumumuz yazılım/teknoloji alanı kutsal kabul ediyor. Bu alanda yapılacak her türlü halka arzın talep fazlası alacağını düşünüyorum.
 
Toplam blog
: 3
: 685
Kayıt tarihi
: 26.06.21
 
 

SPK lisanslı, bankacı, küçük yatırımcı, baba, yay. My official twitter account twitter.com/solak..