Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '15

 
Kategori
Anne-Babalar
Okunma Sayısı
124
 

Hamileliğe hazırlık 2- Beslenme ve folik asit

Hamilelik Öncesi Beslenme
Hamilelik öncesinde beslenmek sadece sizin kilo kontrolünüz ve sağlığınız için değil aynı zamanda bebeğinizin beden sağlığı içinde önem taşır.
Hamileliği planlamaya başladığınız günlerde dengeli beslenmek, yumurta kalitenizi arttıracağı gibi hamilelik döneminin de rahat geçmesine destek olacaktır. Kalsiyumdan ve demirden zengin beslenmek önemlidir. Her gün mutlaka taze sebze ve meyve tüketmek. Haftada iki kere konserve olmayan, ızgara balık tercih etmek önerilmektedir. Somon balığı omega 3 den zengin olduğu için genelde önerilir. Ayrıca baklagillerde, beslenme programına dahil edilmelidir. Böylece kalite ve sağlıklı protein almış olursunuz. Kırmızı et, demir ve protein içeriği nedeniyle tüketilmesi gereken bir besin kaynağıdır. Et tüketirken yanında taze yeşilliklerden oluşan salatalar yemek, folik asit alımını da desteklemektedir. Ekmek yada makarna tercihimizi tam buğday unu olanlardan yapmak, her zaman daha doğru bir seçim olacaktır.
 
Besin öğesi
Neden Gerekli
En iyi kaynaklar
 
Protein
Vücudumuzun temel yapıtaşları
Et, baklagiller, yumurta
 
Karbonhidrat
Enerji kaynağı
Ekmek, pirinç, tahıl grubu besinler, patates, meyve
 
Kalsiyum
Kemik gelişimi ve dişler için önemli
Süt, peynir, yoğurt
 
Demir
Kanda oksijen taşıyan, kırmızı kan hücrelerinin yapımında görev alır.
Kırmızı et, ıspanak ve tahıllar
 
Folik Asit
Kan ve protein üretiminin yanı sıra bazı enzimatik reaksiyonlarda görev alır.
Yeşil yapraklı sebzeler, kabuklu yemişler ve meyveler
Yağ
Uzun vadeli enerji kaynağıdır.
Et, süt ürünleri, kabuklu kuru yemişler.
 
Folik Asit
Folik asit nedir?
Folik asit, B grubundan suda çözünen bir vitamindir. Bu vitamin eğer doğal besin maddelerinde bulunuyorsa folat, ilaçlarda ya da besinlerde işlenmiş bir şekilde bulunuyorsa ise folik asit adını alır. Folik asit, anne adaylarının hamile kalmadan önce başlaması gereken vitamin grubundadır.
 
Önemi?
Beyin ve omurilik ile ilgili engelli çocuk dünyaya getirme riskini azaltması nedeniye, hamilelikte Folik asit alımı oldukça önemlidir.
Hamilelikte Folik asit alımı, bebeğin hücre ve sinir sistemi gelişimi için önemlidir. Araştırmalar; bebekte, beyin ve omurilik ile ilgili sakatlık görülme olasılığını önemli oranda azalttığı yönündedir.
Özellikle hamileliğin 2. ve 12. haftaları arasında yeterli miktarda folik asit alınması, beyin ve omurilik ile ilgili sakatlık riskini engellemek açısından çok önemlidir.
Folik asit eksikliğinde bebek, bir merkezi sinir sistemi anomalisi olan Nöral tüp defekti, Spina Bifida (Omurgadaki açıklık), ya da anensefali (kafatasının ve beyinin gelişmemesi) gibi anormalliklerle dünyaya gelebilir.
Ayrıca anemi (kansızlık) da Folik asit eksikliğine bağlı olarak ortaya çıkabilir. Folik asit içeren gıdaların tüketilmesi ya da folik asit içeren hapların kullanılması ile giderilebilir.
Ne zaman başlanmalıdır?
Folik asit eksikliği hamilelik öncesinde de görülebilmesine rağmen, hamilelikte bu vitamine olan ihtiyacın artması sebebiyle, daha fazla görülür ve takviye edilmesi gerekir.
Bu sebeple, hamile kalmaya karar verdiğiniz andan itibaren folik asit almaya başlamalısınızdır.  Hamile kalmadan en az 3 ay öncesinden başlayarak, gebeliğin 3. ayının sonuna kadar günde yaklaşık 400 mikrogram folik asit kullanılması önerilir.
Ayrıca folik asit, vücutta depolanmadığı için her gün alınması gerekli bir vitamindir.
Ne kadar süre kullanılmalıdır?
Bebek sahibi olmak isteyen kadınlar,  hamile kalmaya karar verdiklerinde, hamile kalmadan yaklaşık 2-3 ay öncesinde folik asite başlamalıdırlar. Hamileliklerinin 2. ya da 3. ayına kadar kullanmaya devam etmelidirler.
 
Hangi gıdalarda bulunur?

Folik asit en fazla yapraklı yeşil sebzelerde, brokoli, marul, bira mayası, sakatatlarda, karaciğer, böbrek, yumurta, zarı alınmamış tahıllar, ceviz, badem, fındık, fıstık, mercimek, fasulye, bakla, ıspanak, narenciyeler, karpuz, yonca, mavi-yeşil yosun, maydanoz, marul, nane, kuru fasulye (baklagiller) ve tohumlu gıdalarda bulunur.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 9
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 891
Kayıt tarihi
: 12.11.14
 
 

Merhaba   1986 yılında, sıcak bir yaz gecesinin sabahında dünyaya gözlerimi açmışım. Haya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster