Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '06

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

Hamilelik öncesi

Merhabalar,

Bugünkü yazımızın konusu hamilelik öncesi dönem.Bir bebek dünyaya getirmeye karar verdiyseniz ilk yapmanız gereken hamile kalmayı düşündüğünüz aydan en az 3 ay önce doktorunuza karar vermek ve onu ziyaret etmektir.

Ben çalıştığım için Ali Tuna'nın Ekim ayında doğmasını çok istiyordum böylece izinlerim denk gelecek ve oğluşumun bana en çok ihtiyacı olduğu ilk bir yılında yanında olabilecektim,bir debunun yanında babası gibi terazi burcu olsa hiç fena olmaz diyerek plan yapmaya başlamıştım.

Tabii planlarınız her zaman gerçekleşecek diye bir şey yok hamileliklerin sadece %25 kadarı ilk denemede sonuç verirmiş, ilk 1 yıl içinde ise bu oran % 85'e kadar yükselirmiş. Biz sanırım şanslı olan o % 25'in içerisindeydik.

Planlarım doğrultusunda ocak ayında hamile kalmam gerekiyordu, bundan aylar önce doktorlar hakkında bilgi toplamaya başladım. Daha önce doğum yapmış kişilerin deneyimleri size çok yardımcı olabilir ancak her doğumun ayrı bir öyküsü olduğunu ve her hastanın doktorundan farklı beklentileri olduğunu da unutmamak gerek. Herkesi dinledikten sonra yine kendi iç sesinizi dinleyerek karar vermeniz en iyisi.Benim için en önemli kriterler rahat iletişim kurabileceğim, sorularıma ayrıntılı cevaplar verebilecek ve her aradığımda kolayca ulaşabileceğim bir doktor olmasıydı.

Doktora karar verdikten sonrailk muayene için randevu aldım,ilk görüşmede öncelikle hastanın genel sağlık durumuyla ilgili birkart dolduruluyor, yaş, kilo, boy, geçirilmiş rahatsızlıklar, ameliyatlar gibi. Daha sonra jinekolojik muayene yapılıyor yumurtalıkların genel durumuna bakılıyor vesmear testi için doku örneği alınıyor. Tam kan sayımı ve idrar tahliliise diğer yapılması gerekenler.Ayrıca bağışıklığınızın olup olmadıını öğrenmek için kanınızdaki hepatit, toksoplazma ve rubella yani kızamıkçık mikroplarıaraştırılıyor. Hepatit ve rubella için aşı yaptırılması gerekiyor, muayeneye 3 ay önce gidilmesiniz sebebi de bu, hamile kalmadan en az 3 ay önce bu aşıların yapılmış olması gerekiyor.

Özellikle hamilelik sırasında kızamıkçık geçirirseniz hamileliğinizin düşükle sonuçlanma olasılığı artıyor. Bu nedenle aşıların ihmal edilmemesi gerekir. Toksoplazma mikrobuna bağışıklığınız yoksa yapacak pek bir şey de yok sadece kedi ve köpeklerle hamileliğiniz boyunca pek fazla haşır neşir olmamanız öğütleniyor, ben de bu testi yaptırdığımda sonuç negatifti inanamadım çünkü çocukken hem kedim hem de köpeğim vardı, doktoruma söylediğimde 'Çok temiz hayvanlarmış ki bu mikrobu taşımıyorlarmış' dedi, oysa her ikisini de sokaktan bulup evlat edinmiştim.

Kan tahlillerinizin sonuçlarına göre doktorunuz vitamin ve mineral takviyesinde bulunabilir, ama mutlaka alınması gereken B gurubu vitaminlerden folik asittir. Folik asit aslında ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerde bol miktarda bulunuyor, ancak genelde bunları pişmiş olarak tükettiğimizden yeterli miktarı alamıyoruz, bu nedenle de dışarıdan hap şeklinde takviye etmek gerekiyor, çünkü folik asit spina bifida adı verilen hastalığın oluşmasını engelliyor. Bu hastalığı taşıyan bebekler tavşan dudak dediğimiz yarılmış dudakla ya da omurilik bozukluklarıyla dünyaya geliyormuş.

Özellikle hamileliğin ilk 10 -12 günü içerisinde folik asit önem kazanıyor. Genellikle de hamileliklerin ilk ayları anlaşılamadığından tedbir olarak üç ay önceden hapı kullanmaya başlamak gerekiyor. Doktorum bana bitkisel içerikli olması nedeniyle Solgar markasını tavsiye etmişti, ancak diğerlerine göre biraz daha pahalı bir marka olduğunu da belirtmek lazım.Her gün aynı saatte almaya çalışıyordum hapı böylece alışkanlık olmuştu ve gün atlamamayı garantilemiştim. Hamile kaldıktan sonra da 3 ay kadar aynı hapa devam edilmesi gerekiyor.

Doktorumla konuştuğumuz bir başka konu da beslenmeydi. Yalnız hamileyken değil hamile kalmadan önce de doğru beslenmeye çok dikkat etmek gerekiyor, ne kadar düzenli ve iyi beslenirsem hamilelik şansımın dao kadar artacağını belirtmişti doktorum. İsterseniz çok önemli olan beslenme konusunubir sonraki yazıma bırakalım. Görüşmek üzere, oğlum Ali Tuna ile hepinize kucak dolusu sevgiler...

 
Toplam blog
: 17
: 18018
Kayıt tarihi
: 12.05.06
 
 

Bendeniz Sinem Ürkmez 1976'da doğdum. TED kolejinden sonra, Boğaziçi Üniversitesi Mütercim tercümanl..