Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hani nerede müşteri memnuniyeti?

Hani nerede müşteri memnuniyeti?
 

Konuyu ele alma nedenim birkaç gün önce yaşadığım bir trajikomik hikayedir aslında.
Bir satış görevlisi ile aramızda geçen diyaloglara bakar mısınız; 
Beyefendi dün mağazanızdan aldığım ürünü evde denediğimde arızalı olduğunu fark ettim ve hemen değiştirmek ya da iade etmek için geldim.
Olmaaaz,  bu ürünü paketi açılmış haliyle geri alamayız!
Peki paket açılmadan bu arıza nasıl anlaşılacaktı beyefendi?
Evde denediğiniz cihazı getirin o zaman, sorunu birde burada görelim!
Hadi ya ben  mağazanıza gelmek için ürün bedelinin iki katı kadar yakıt masrafım oldu bir yenisine daha katlanamam.
Ne yani ben bir lokantada bir yemekten zehirlensem yemeği neden yediniz şeklinde suçlanacak mıyım?
Bu ürünü mağazanıza bırakıyorum, gereğini yapın!
Ya da az önce açıkladığınız gerekçeleri faturanın arkasına not olarak yazın ben hakkımı başka yollardan arayayım.
Yazamayız, ürünü burada bırakıp giderseniz de çöpe gider!
Şaşkınlık içerisindeydim, Türkiye'nin dev bir teknoloji marketinde mi, yoksa mahalle pazarında mıydım anlamadım!

Ama hiç merak etmeyin dedim, madem müşteri memnuniyeti diyorsunuz, bu işin peşini bırakmayacağım garanti!
Hatta sıfır hata muadilinin  teslimatı ev adresime yapılana kadar!

Gücümün yettiğince yılmadan, usanmadan işin takipçisi oldum, çünkü haklıydım!
Aslında bekliyordum ama bu kadar çabuk değildi, çabalarım sonuç vermişti!
Aradan henüz birkaç saat geçmişti ki söz konusu ürün teslim almamı bekler haldeydi!
Özür dilemelerini gerektirecek bir şey yaptıklarının farkına varmaları da diğer önemli bir ayrıntıydı tabi!
Mağduriyetimin telafisi konusunda ki duyarlılığınızı kutluyorum ancak özrünüzü bu ihmallerin asla tekrarı olmaması kaydıyla kabul ediyorum dedim.
Personellerinizi eğitin önce!
Hani bir düşünseler, müşteri olmasa senin orada işin olmaz yahu! Bindiğiniz dalı kesmek itemezsiniz her halde!
Kesinlikle haklısınız efendim demişti firma yetkilisi!
İlgili birim personeli ciddi bir şekilde uyarılacaktır, hiç kuşkunuz olmasın!

Geçmişte karşılaştığım benzer daha bir çok olayı da bu şekilde çözüme kavuşturmuştum!
Güya paketlenmeye çalışılmış teşhir ürünleri satmaya yeltenmeler vs, vs..
Bu sayede muhatapları tarafından geleceğe dönük gerekli önlemler de alınmıştır sanıyorum.
Toplum yararına dönük bu ve benzer tepkilerde bulunmak sadece benim değil herkesin görevi olmalı!
Duyarlı vatandaşlar olarak gördüğümüz yanlışların düzeltilmesi için baskı kuralım, sesimizi yükseltelim!
 Öyle ya milyarlar harcanarak yapılan reklamlar firmalara müşteri kazandırmak amacı taşıyor öyle değil mi?
O halde müşteri ilişkilerinde neden tam aksi tavırlar içerisindeler anlamak mümkün değil!

(Elbette sözüm herkese değil, "raftan al koy sepete bozuk çıkarsa at çöpe" kolaycılığına kaçan amaaan sendecilere dir)

 

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..