Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
445
 

Hani nerede müşteri memnuniyeti?

Hani nerede müşteri memnuniyeti?
 

Konuyu ele alma nedenim birkaç gün önce yaşadığım bir trajikomik hikayedir aslında.
Bir satış görevlisi ile aramızda geçen diyaloglara bakar mısınız; 
Beyefendi dün mağazanızdan aldığım ürünü evde denediğimde arızalı olduğunu fark ettim ve hemen değiştirmek ya da iade etmek için geldim.
Olmaaaz,  bu ürünü paketi açılmış haliyle geri alamayız!
Peki paket açılmadan bu arıza nasıl anlaşılacaktı beyefendi?
Evde denediğiniz cihazı getirin o zaman, sorunu birde burada görelim!
Hadi ya ben  mağazanıza gelmek için ürün bedelinin iki katı kadar yakıt masrafım oldu bir yenisine daha katlanamam.
Ne yani ben bir lokantada bir yemekten zehirlensem yemeği neden yediniz şeklinde suçlanacak mıyım?
Bu ürünü mağazanıza bırakıyorum, gereğini yapın!
Ya da az önce açıkladığınız gerekçeleri faturanın arkasına not olarak yazın ben hakkımı başka yollardan arayayım.
Yazamayız, ürünü burada bırakıp giderseniz de çöpe gider!
Şaşkınlık içerisindeydim, Türkiye'nin dev bir teknoloji marketinde mi, yoksa mahalle pazarında mıydım anlamadım!

Ama hiç merak etmeyin dedim, madem müşteri memnuniyeti diyorsunuz, bu işin peşini bırakmayacağım garanti!
Hatta sıfır hata muadilinin  teslimatı ev adresime yapılana kadar!

Gücümün yettiğince yılmadan, usanmadan işin takipçisi oldum, çünkü haklıydım!
Aslında bekliyordum ama bu kadar çabuk değildi, çabalarım sonuç vermişti!
Aradan henüz birkaç saat geçmişti ki söz konusu ürün teslim almamı bekler haldeydi!
Özür dilemelerini gerektirecek bir şey yaptıklarının farkına varmaları da diğer önemli bir ayrıntıydı tabi!
Mağduriyetimin telafisi konusunda ki duyarlılığınızı kutluyorum ancak özrünüzü bu ihmallerin asla tekrarı olmaması kaydıyla kabul ediyorum dedim.
Personellerinizi eğitin önce!
Hani bir düşünseler, müşteri olmasa senin orada işin olmaz yahu! Bindiğiniz dalı kesmek itemezsiniz her halde!
Kesinlikle haklısınız efendim demişti firma yetkilisi!
İlgili birim personeli ciddi bir şekilde uyarılacaktır, hiç kuşkunuz olmasın!

Geçmişte karşılaştığım benzer daha bir çok olayı da bu şekilde çözüme kavuşturmuştum!
Güya paketlenmeye çalışılmış teşhir ürünleri satmaya yeltenmeler vs, vs..
Bu sayede muhatapları tarafından geleceğe dönük gerekli önlemler de alınmıştır sanıyorum.
Toplum yararına dönük bu ve benzer tepkilerde bulunmak sadece benim değil herkesin görevi olmalı!
Duyarlı vatandaşlar olarak gördüğümüz yanlışların düzeltilmesi için baskı kuralım, sesimizi yükseltelim!
 Öyle ya milyarlar harcanarak yapılan reklamlar firmalara müşteri kazandırmak amacı taşıyor öyle değil mi?
O halde müşteri ilişkilerinde neden tam aksi tavırlar içerisindeler anlamak mümkün değil!

(Elbette sözüm herkese değil, "raftan al koy sepete bozuk çıkarsa at çöpe" kolaycılığına kaçan amaaan sendecilere dir)

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ne iyi ettinizde paylaştınız. Bizim halkımız hala hakkını aramaya çekiniyor ve hala burda anlattığınız gibi bilgiden yoksun iş olsun diye yer doldurmaya çalışan cahillerle dolu işyerleri...Geçmişte olması imkansız olan nokia telefonda sizin yaşadıklarınızın benzerini yaşadım. Bayiye telefonu teslim etmek için gittiğimde bayram arefesi alamayız, sonra getirin dediler. O an da o kadar sinirlendim ve öyle sözler sarfettim ki; ve hatta 30 iş günü bekleyeceksiniz dediklerinde mağdur olacağım diye ellerinde kullanılmış telefon vardı onuda aldım. İstemesem vermeyecekler. Ve telefonum serviste tam 6 ay kaldı. Benimle o model tel. götürenler hala alamdılar. Sürekli telefon hem servis, hem bayii benden bıktılar sonunda parasını iade ettiler. Ben amacıma geçte olsa ulaştım. Bunun gibi bir çok olayda, onların amacı yıldırmak...Ellerinize sağlık... Selamlar...

Sündüs Akkaya 
 22.03.2012 20:43
Cevap :
Geç de olsa amacınıza ulaşmışsınız ne güzel. Umarım sergilediğiniz bu pes etmeyen, mücadeleci davranışınız herkese örnek olur Sündüs hanım. Konu ile ilgili derneğinde belirttiği üzere; tüketiciler satıcının reklam, ilan vs, gibi yollarla vaat ettiği mallardan belirli standartları bekleme hakkına sonuna kadar sahipler. Ayrıca bu haklarını kullanmalarının sadece o an için değil, gelecekte karşılaşılacak olası hataların önünü kesmeye de yardımcı olacağı unutulmamalıdır. Selamlar saygılar.   23.03.2012 20:18
 

Arif Bey,mücadeleniz herkese örnek olmalı...Vatandaş bilinçsiz...Üretici malı satana kadar cilve yapıyor.Sonrasında savaş vermek yürekli ve bilinçli tüketicide bitiyor.Kaymakamlıkların hakem heyetlerinde bile avukatların bazıları üreticilerle anlaşıp vatandaş aleyhine karar verdirebiliyorlar..Ancak mahkemede boruları ötmüyor...Ben tüketici ödülünü savaşarak almıştım...Tebrikler...Selamlar...sevgiler...

Mesut Selek 
 19.03.2012 21:56
Cevap :
Değerli hocam öyle bir tavır sergilendi ki kayıtsız kalmam mümkün değildi. Yani neredeyse elinden geleni ardına koyma türünde bir kaba davranışla karşılaştım diyebilirim. Sonrasında işlerinden olma kaygısından olsa gerek kuzuya döndüler tabi. Bende sizi aldığınız ödül için tebrik ediyor ve tüketici hakları konusunda verdiğiniz ayrıntılı bilgiler için teşekkürü bir borç biliyorum. Selamlar saygılar.   19.03.2012 23:08
 

Ever haklısın arkadaşım,türkiyede güçlü bilişim şirketleri aynı prosedürde işliyor ve çok mantıksız bir prosedür,ayrıca yaptığı kampanyalarla ucuza sattığını iddaa eden şirketler milleti fena kazıklıyor

ERGUN KIZILOK 
 19.03.2012 8:51
Cevap :
Hemde ne kazıklanma Ergun bey, fiyat farklarının yanı sıra ambalajından ilan ettikleri görsel ile hiç alakasız ürünlerin çıkması da cabası. Selamlar saygılar..  19.03.2012 20:39
 

Tebrik ederim Arif Hocam çok iyi yapmışsınız. Vallahi benimde başıma ara sıra bu tür olaylar geliyor ve bir ters davransalar da şunlara bir cephe giydirmesi yapayım diyorum :) Ancak karşılaştığım firma yetkilileri çok şeker şeyler canım. Garantisi bir ay geçmiş ürünümü bile, yenisi ve bir üst modeli ile değiştirmeleri gözlerimi yaşartmıştı! Satış sözleşmelerinde yazıyor "ürünün paketini açmadan iade edin" olur canım! Ürünü zaten biz rafta veya bilgisayarda görüyor ve ona göre sipariş ediyoruz. Gelen ürün bozuksa ne olacak? Nasıl anlayacağız biz bunu? Daha dün bir yazıcı, tarayıcı aldım EXA elektronik bilgi işlem san ve dış tic. aş. Çamlıca şubesine sipariş verdim Ben Küçükçekmece'deyim, ürün iki saat olmadan dükkâna teslim edildi. Ürün yoldayken ödemesini yaptım yahu :) İnanılır gibi değil, piyasa fiyatından 100 TL daha ucuz ve ışık hızı ile teslim! Durumun aciliyetine gösterdiği duyarlılık için.Buradan satış temsilcisi Kader Hanıma özellikle teşekkür ederim. Selamlar Arif dostum...

M.Talip Girgin 
 19.03.2012 2:39
Cevap :
Fena derecede araştırmacı "blog muhabiri" olarak bildiğim zatıalinizden farklı bir davranış beklemezdim zaten abicim, anlaşılan o ki epeyce yıldırmışsın garipleri:)) Şaka bir yana haklı olduğun sürece doğrusu da budur zaten, çünkü böylesi durumlarda sert kaya olmak gerekiyor ille de! Yani alın teri denlince sadece demircilik mesleği akla gelmemeli öyle değil mi ustam:)) Selamlar saygılar..  20.03.2012 20:09
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1021
Toplam yorum
: 4165
Toplam mesaj
: 254
Ort. okunma sayısı
: 1564
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster