Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '10

 
Kategori
Deneme
 

Haram lokma

Haram lokma
 

....


Bundan bir kaç yıl önceydi. Babamla oturmuş konuşuyorduk. Söz amcamınoğlu Ahmet abi ye geldi. Ahmet abi (abi demeye utanıyorum) her türlü pisliğin içine girmiş biriydi. Alkol, kumar, uyuşturucu, karı kız alemleri, adam yaralama, hapse girme... Akla gelen neredeyse tüm pislikleri yapmıştı. Babamı kızdırmak hoşuma gittiği için ona ''Bende Ahmet abi gibi olacağım'' dedim. Babamın bana kızmasını beklerken babam bana ''Sen onun gibi olamazsın'' dedi. Ben hem şaşırdım hemde itiraz ettim ''Olurum ne var ki onunla bir kaç gün takılsam bana yeter'' dedim.Babam bana gülerek baktı ''Olamazsın'' dedi. Sinirim bozulmuştu.''Niyeymiş'' diye sordum. Babam ''Çünkü ben senin ağzından bir haram lokma geçirmedim'' dedi. O zaman ne demek istediğini anlamamıştım ama geçen gün öğretmenimiz bu konu ile ilgili bir hikaye anlatınca babamın ne demek istediğini anladım.

Öğretmenimiz bir köyde geçmiş gerçek olduğu söylenen bu olayı bize ileride çocuklarına haram lokma yedirmeyen bireyler olmamız için anlatmıştı. Günün birinde hamile bir kadın varmış. Bu kadın yan komşusuna gitmiş. Komşusu kahve pişirmek için mutfağa gitmiş bu sırada hamile kadının canı masanın üstünde duran portakallardan çekmiş. Elinde oya yapmak için kullandığı şişlerden birini portakala batırmış, suyunu emmiş ve komşusuna hiçbir şey söylememiş. Aradan yıllar geçmiş hamile kadının bir oğlu olmuş ve bu oğlu o kadar yaramazmışki her gördüğü şeyi şişliyomuş. Bütün köy artık bıkmış. Çocuğun babası bu olaya bir anlam verememiş ve birgün karısına ''Hanım ben hiç haram mal yedirmedim size oğlumuz neden böyle oldu? Sen hiç hamileliğin sırasında haram lokma yedin mi'' diye sormuş. Kadın da komşusunun evinde olanları hatırlamış ve bunun üzerine komşusundan helallik istemiş.Helallik istedikten sonra oğlu artık bu tür yaramazlıklar yapmayı bırakmış. Bu hikaye ne kadar doğru orasını bilmem ama bize vermek istediği mesaj oldukça açık. Haram lokma yemiyelim yedirmeyelim.

 
Toplam blog
: 2
: 466
Kayıt tarihi
: 12.01.10
 
 

1996 İstanbul doğumluyum.Sıradan kendi halinde bir ilköğretim öğrencisiyim.Yazmayı ve okumayı çok se..