Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '08

 
Kategori
İzmir
 

Haritada bir nokta

Haritada bir nokta
 

"Haritada bir nokta" Sait Faik'in öykülerinden birinin adıdır.

Ama bu yazının konusu bu öykü değil; başka bir öykü..

Çocukluk yıllarımızda oynadığımız oyunlardan biri de "Harita üzerinde yer bulma" oyunu idi..

Bir Türkiye Haritası'nı önümüze açar ve oradan yerler sorardık birbirimize..

Tabi, rakip bulamasın diye, mümkün olduğu kadar küçük yazılmış kasabaları ya da köyleri sorardık.

(Bugünkü oyunlara bakınca ne yararlı oyunlar oynarmışız meğer)


Hiç unutmam, ortaokul sıralarındayken biraderimle böyle bir oyun oynuyorduk.

Sorma sırası bana gelince, haritanın en ucunda bulunan "Ovacık" köyünü sormuştum.

Anadolunun ortasında bir şehirde yaşadığımız için, İzmir bize uzak bir yerdi o zamanlar..

Gitmek, görmek, ancak hayal edebileceğimiz şeylerdi..


Birader "Ovacık" ı buldu mu, bulamadı mı, hatırlamıyorum..


Yıllar sonra Kayseri'de çalıştığım okula İzmirli bir genç hanım tayin oldu.

Babası ile benim saygı duyduyuğum bir büyüğüm ticaret arkadaşı oluyormuş. Bu nedenle bu genç öğretmen hanımın babası, bizim tanıdığı rica etmiş:
"Ben gitmesini istemiyorum ama kıza laf dinletemedim, kızım sizin şehire tayin oldu, bari sizin orda ilgilenin" demiş..

Benim tanıdığım zat da bana söyledi. Yardımcı olmamı istedi.

Sonunda bu genç hanımla tanıştık.. Yardımcı da oldum kendisine.. Hem o kadar ki, sonunda evlendik..

Peki bu Hanım İzmir'in neresindenmiş dersiniz:

Evet, tam tahmin ettiğiniz gibi..

Çeşme'nin Ovacık Köyünden..!

Şimdi 25 yıllık evliyiz ve 15 yıldır da İzmir'de yaşıyoruz..

Peki bu öyküyü anlatmamın nedeni neydi?..

Birincisi, siyasetin toz duman gündeminden kopup bol oksijenli bir nefes olmak..

İkincisi de İzmir yazılarının çok okunuyor olması..

Daha ne diyim!..

İyi tatiller!..

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..