Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Hassas Konu: Sünnet

Hassas Konu: Sünnet
 

Erkek çocuğa sahip her anne babanın, hatta öncesinde bebek bekleyenlerin bile aklındaki en önemli sorudur: Ne zaman sünnet ettirmeli?

Son yıllarda doğar doğmaz sünnet ediliyor bebekler. Biz ettirmedik. Biraz daha büyüsün durumu anlatalım, diye düşündük. Kardeşim de geç sünnet olmuştu. 10 yaşındaydı. Hatırlıyorum, yalvarıyordu babama ‘ben de sünnet olayım’ diye. Kocam da 9 yaşındaymış meğer. Aile geleneği olacak sanırım.

Bilincinde olmak, neden yapıldığını bilmek iyidir öyle değil mi? Elbette bebek henüz çok küçükken yapıldığında da hatırlamıyor olacak ne acısını ne ağrısını. Doğumla beraber sünneti de aradan çıkmış oluyor, hepsi birlikte kutlanıyor. Anne-babaya sonradan derdi tasası kalmıyor. Tabi herhangi bir problem çıkmazsa. İşte, ya problem çıkarsa?!? Bu sefer minicik bir oğlanı daha büyük sıkıntılar bekliyor olacak.

Açıkçası yeni doğanı sünnet ettirmek de doğru gelmedi bana. Zaten bunun kararını veriyor olmak da hoşuma gitmiyor ya...

‘Sağlık için gerekli’ diyen de var, tam tersine ‘ilgisi yok, yapılmasa da olur’ diyen de. Her iki görüşü destekleyecek kaynak bulmak mümkün.

Biz?

Elbette yaptıracağız. Toplum kuralları gereği. Her ne kadar 'yaptırılmaması sağlık açısından bir problem teşkil etmese de faydalı bir operasyon' olarak belirtiliyor zaten. Ama dediğim gibi keşke geri dönüşü olmayan bir işlemin kararını ben vermesem.

Yine de düşünüyorum, doğar doğmaz sünnet ettirse miydim acaba yoksa beklemekte gerçekten de yarar mı var? Sonuçta erkek çocuk için travmatik olabilirmiş. Kendi malı diye bildiği 'kaka'dan bile ayrılamayan 2-3 yaş çocuğuna sünneti anlatamayız öyle değil mi?

Irem Erdilek

SlingoMOM.com

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..