Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayaller ve gerçekler

Hayaller ve gerçekler
 

http://hipnozvemutluluk.com/2015/05/hayaller-ve-gercekler/ 

”Her şey bir hayalle başlar” ya da ”hayal etki olsun” veya ”amacını yada ulaşmak istediğin hedefi önce zihninde canlandır” vs. vs. Günlük hayatımızda ya da entellektüel tartışmalarımızda sık sık kullandığımız sözler, argümanlardır. ”Ya ben zihnimde canlandırıyorum olmuyor !” , ”sürekli hayal ediyorum olmuyor” benzeri öne sürümlerde bir o kadar fazladır. Peki sorun nerededir .?  Acizane bu konuda biraz bilişsel bir yaklaşımla fikirlerimi paylaşmak istedim. Bunun yüzlerce binlerce nedeni olabilir. Eğitim durumu, toplumsal ve kişisel özellikler aile yapısı vs. ama kanımca en önemlisi kişinin içsel durumudur. İçsel durumdan kasıt, kişinin sabit fikir ve inançları, taassuplarıdır. Diğeri ise metodolojidir.

– Gerçekçi ol kardeşim olacak şeymi söylediğin

– Ben hayatta beceremem

– Bu kadar kişi arasında benimi görecekler

– Nasıl vakit ayırırım mümkün değil

alın size örnekler benzer binlerce önerme de sizler ekleyin üstüne. Bunlar şu veya bu nedenle ”kendi kendimize ördüğümüz duvarlardır.” İşin ironik tarafı ise bu duvarları aşmak için herhangi bir çaba da göstermiyor olmamızdır. Zira, bunu aşmak çaba, azim, sebat ve mücadele gerektirir. Bu hücrelerde ömrümüzü heba etmek ise rahattır.!!

İşin metodolojik tarafına gelince;

Gelin bir başka açıdan inceleyelim konuyu, varsayalımki kişi farklı dünyalara açılmak, imkansız olarak görüneni başarmak azim ve kararlılığında olsun, hadi diyelimki bunları gerçekleştirmek için de imkanları olsun. Gelin görünki bu olumlu şartlara rağmen de amaçlarımızı gerçekleştiremiyorsak?? Bir örnekle fikrimizi açıklayalım…

Diyelimki ormanlarla kaplı ıssız bir adadasınız ve buradan kaçmayı planlıyorsunuz. Ama ben buradan jet uçağıyla kaçacağım imkansızı gerçekleştireceğim gibi bir hayal kurmanın akılla bağdaşır bir yanı yoktur. Dolayısıyla da ”hayal ettim ama olmadı” gibi bir önerme kurmanızın da ciddiye alınır bir yanı olmayacağı aşikardır. Ama şu olabilirmi bir bakalım..

Çadırımın bezinden dev bir uçurtma yapacağım ve bunu ağaç gövdesinden oyacağım bir sörfe bağlayarak buradan kaçacağım diyerek bunu hayal etmek çok daha uygun olsa gerek. Zira sal çok ağır ilerler dalgalara karşı dayanıksızdır vs. gibi bir mantık geliştirebilirsiniz. Çok da ilginç olur. O zaman işe nereden başlayacağımız çok önemlidir !

Daha popüler bir örnek yapalım …….. da tatil yapmak istiyorum. Bu tatil için ne gereklidir? Para, zaman, ulaşım olanakları ilk akla gelenlerdir. Paramız yetersiz ve bir işimiz yoksa düz mantıkla bir iş bulmak önceliğimiz olmalıdır. Sonra gelen soru şudur ”iş bulmak için ne yapmalıdır? ” Buna benzer onlarca alt dizin çıkartabilirsiniz. Bunları alt alta dizdiniz ve diyelimki iş görüşmesinde mülakat konusuna takıldınız, ortaya şöyle bir sonuç çıkabilir ”topluluk önünde etkin konuşma” !… Evet kimimiz için garip gelebilir bu söylediklerim ama üzerinde düşünmeye değer diye bakıyorum. Tatil hayalinin toplululuk önünde etkin konuşma daha doğrusu ”özgüven” le ilgili bir konu olduğunu baştan size söylesem bana çoğunuz garip garip bakabilirdiniz. !

Bu ve benzeri alıştırmalar yapınız. Bir hayalinizi amacınızı yazın ve bunun için gerekli olanları alt alta sıralayın ve analiz edin, bakalım ulaşmanız gereken ilk amaç ne imiş.

Evet sevgili dostlar, hayaller ilk adımlarımızdır. Bu adımlarınızı hemen atın ve üzerinde çalışmaya başlayın gerisi mutlaka gelir sadece biraz zaman meselesi…Hayallerinize en kısa sürede ulaşmanız dileğiyle sevgi ve saygılarımla, 

 
Toplam blog
: 22
: 278
Kayıt tarihi
: 01.09.14
 
 

1963 Yılında İstanbul'da doğdum. Üniversite Eğitimimden sonra (Marmara Üniversitesi İktisat) yakl..