Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '16

 
Kategori
Danışmanlık
 

Hayat çekirdeksiz üzüm

Hayat çekirdeksiz üzüm
 

HERKES (Mİ?) YAŞAM KOÇU

Günümüzün popüler mesleği Yaşam Koçluğu. Kursa giden, parasını ödeyen, ne iş yapacağını bilmeyen, kendi sorunlarını bile çözememiş herkes yaşam koçuyum diyor. Nedir bu işin aslı? Herkes olabiliyor mu gerçekten? Hadi oldunuz da kime ne kadar yardımcı olabiliyorsunuz? Bir süredir sizlerden gelen sorular hep bu yönde. Çok da haklısınız. Ben de uzun zaman aynı tepkiyi gösterdim. Psikiyatristler, psikologlar varken neden insan yaşam koçuna gitsin ki? Mantar gibi çoğalan bu insanlar gerçekten güvenilir mi? Hem de ders almak için hiç bir şart yok. Üniversite sınavına da girmiyorsunuz. Klinik deneylere de sahip değilsiniz. O zaman siz kimsiniz? Daha da önemlisi benim için ne yapabilirsiniz...

Yaşam koçu; sizin şu andaki durumunuzdan, geleceğe attığınız ya da atmayı düşündüğünüz her adımda yanınızda olup, destek vermek, yol arkadaşı olmak için var. Yaşam koçu; hayalleriniz, beklentileriniz, hedefleriniz ne ise size farklı seçenekleriniz olduğunu anlamanızda yardımcı olur. Yaşam koçu; hayata daha pozitif bakmanızı sağlar. Böylece hedeflerinize ulaştıracak güven, inanç, cesaret gibi, aslında içimizde var olan ama zamanla unuttuğumuz güçlü duygu ve düşünceler açığa çıkar. Hedefleriniz, beklentileriniz, amaçlarınız size daha da yakınlaşır, kolayca ulaşılabilir noktaya gelir. Yaşam koçluğu seansları asla bir terapi değildir. Soru-cevap şeklinde ilerler. Yargılanmazsınız, eleştirilmezsiniz, teste tabi tutulmazsınız. Etik olarak, seans ve seans sonrası konuşulanlar koç ve danışan arasında gizli kalır.
Bu noktada her yaşam koçunun çantasında, uzmanlaştığı bazı teknikler var. Ben Melekler, NLP ve Accsess Bars uygulamalarını kullanıyorum. Çok da güzel sonuçlar alıyorum:)
Gelelim herkes olabiliyor mu sorusuna.. Evet olabiliyor. Gerçekten çok deneyimli, bu işe kendini vermiş, inanmış, yıllarını harcamış kişilerin verdiği eğitimler var. Ki ben de Kadir Has Üniversitesi'nde bu özel insanlardan 60 saat ders aldım. Oldukça fazla uygulama yapma şansım oldu. Ve kendi adıma ne kadar doğru bir karar aldığımı o zaman anladım. Daha önce anlattığım gibi, ben bu noktaya uzun ve sancılı yollardan geçerek geldim. O zaman yaşam koçluğu mesleği bu kadar biliniyor olsaydı, inanın destek alarak ilerlerdim. Zaman kaybım olmazdı.
Peki herkes yapabiliyor mu? Hayır. Herkes yapamıyor. Hiç de dışarıdan göründüğü gibi değil. Benimle derse başlayıp bırakan, para verdim tamamlayayım ama yapamam diyen birçok kişi oldu. Tamamlayan ve işe başlayanlar arasında devam ettiremeyenler oldu. Siz de hak veririsiniz ki her mesleği hakkıyla yapan da var yapmayan da.
O yüzden lütfen önyargıyla bakmayın. Sorunuzu sorun elbette ama gerçekten ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız en azından bir kez danışın.
Bizler sizlerle çalışmadan önce 25 dakikalık ücretsiz ön görüşme yapıyoruz. Telefonda da olabilir. Fark etmez. O görüşme sonrası birbirimizi bir nebze de olsa tanıma fırsatımız oluyor. Sonrasında ister yaşam koçuna güvenir devam edersiniz ister 'ben böyle iyiyim size iyyyii günnnllerr' der bir daha da görüşmezsiniz.


Kendi adıma en azından ön görüşme yapmanızı öneririm. Ve ayrıca yaptığınız görüşmede lütfen şunlara dikkat edin.

Sizi ikna etmeye çalışanlardan uzak durun. İlaç da yazabilirim, terapi yaparım diyenlerden kaçın. Kendini fazlasıyla öven ve abartanlara çok da inanmayın. Size bambaşka bir gelecek, yepyeni bir hayat vaad edenler inandırıcı değillerdir. Pek çok eğitim almış, süper bir ofise sahip, her dakikası dolu olanlara, sadece bu açıdan bakıp kendinizi teslim etmeyin. Önemli olan yaşam koçunu kendinize yakın hissetmeniz. Aynı dili konuşuyor olmanız. İlk 2 seansta zaten siz de bütün bu sorularınızın yanıtlarını alacaksınız.
Oldukça uzun bir açıklama oldu ama inanın bu konularda o kadar çok soru geliyor ki... Aslında bu kadar açıklama bile yetersiz. Zaman zaman yine anlatmaya çalışacağım:))


Son söz: Hayat Çekirdeksiz Üzüm

Sevgiyle...

Yaşam Koçu & Access Bars Uygulama & Reiki Uygulama
feridehocaoglu@hotmail.com
feridehocaoglu7@gmail.com
facebook.com/feride.hocaoglu.5
 

 
Toplam blog
: 38
: 185
Kayıt tarihi
: 10.09.15
 
 

Reiki Master & Access Bars Uygulama & Bireysel Danışman ..