Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '09

 
Kategori
İnançlar
 

Hazır okunmuş dua bulunur...

Hazır okunmuş dua bulunur...
 

internet


Hemen hemen hepimiz dini kullanma ve dinle kandırmakla ilgili bir çok şey okuduk ve hatta gördük. Ramazanın gelmesiyle birlikte bu daha da yoğunlaşacak bunu da biliyoruz. Ancak sınırları git gide zorlanıyor. İlk duyduğumda şaka sanmıştım ama bir kaç arkadaşımın söylediklerinden sonra internetten de araştırdım ki gerçekten de var. Okunmuş Dua.. Özellikle mezarlıklarda kenarda köşede bekleyip okunmuş dua satan kişiler varmış. Aslına bakarsanız birini tutup içinden okumasına ve okudum demesine bile güvenmem de ben hele bu durumda hepten şaşırdım kaldım. Bu okunmuş dua satan kişiler, önceden çeşitli duaları okumuş stoklamış (nereye stoklanıyosa artık) siz satın aldığınızda ordan bir şekilde çıkıp okumak istediğiniz kişiye gidiyor. Gülsem mi ağlasam mı gerçekten de ikilemde kalınacak bir durum. Şaka gibi.. Gerçek olması da en acınası hali zaten. Burada acıdığım kişiler bu okunmuş duaları satın alan kişiler. Halbuki dua nedir? Allaha yakarıştır, af dilemektir. Hiç bir şey bilmiyorsanız dahi niyetiniz önemli. Neyse bu konu Allahla kul arasındadır.

Tekrar konumuza dönersek hazır okunmuş dua nasıl olur? Hazır okunmuş duaların kaydedildiği bir yer var mıdır? Hazır bulundukları yerden gitmeleri gereken yere nasıl ulaşırlar? Eğer bu işte bir kötü niyet varsa -ki çoğunun istemeden de olsa kandırmaca olduğunu düşünüyorum- okunmayan dualar yüzünden birileri mağdur olur mu yoksa safça kandırıldıklarından yine de sevap mı olur?

Bu sorulara cevap var mıdır onu da bilmiyorum.

Ancak bildiğim bir şey var ki bunlara kananlar cahil ve de kendisi okuyup öğreneceğine onun bunun aklına uyanlardır. Oku.. Bunu hiç unutmamak lazım..

Resulüllah Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:

-“Bizi aldatan bizden değildir.”

Müslim (r.a.)

 
Toplam blog
: 20
: 779
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

Okumayı ve okuduklarımı paylaşmayı severim. özellikle yakın tarihimizi okuyup ve anlayarak gelece..