- Kategori
- Teknoloji
Hedef e-ticaret pazarlarını nasıl seçmelisiniz?
Elektonik ticaret, dünyada olduğu gibi ülkemizde de ticaretin vazgeçilmezi olarak işletmelerin hayatına girdi. İşletmeler e-ticaret’e başlamadan önce mutlaka doğru hedef pazarları seçerek bu sürece başlamalı. Bu yazımızda hedef pazarın ne olduğu ve e-ticaret hedefiniz için nasıl seçim yapmanız gerektiği ve nelere dikkat etmeniz gerektiğine değineceğiz.
Hedef pazar ne anlama gelir?
Öncelikle satış ve pazarlama dünyasında sözlük anlamı, E-ticaret işletmesinin hitap etmek istediği ve çekmek istediği müşteri grup ya da gruplarına hedef pazar denir. E-ticaret hedef pazarınız, bir bölge, bir il, bir kıta veya kitle olabilir.
Hedef e-ticaret pazarının belirlenmesi, sürece başlamadan önce ihtiyaçları, pazarın yapısını, rekabet durumunu ve karlılığı analiz etmeye olanak sağlar. Böylece daha doğru bir planlama yapmaya olanak sağlar.
E-ticaret hedef pazar seçerken nelere dikkat etmek gerekir?
E-ticaret alanında hedef pazarınızı seçerken aşağıdaki temel faktörleri dikkate almanız önemlidir. Her pazarın kendisine özel dinamikleri olabilir fakat temel dikkat edilmesi gereken faktörler şu şekildedir;
Firmanızın kaynakları
Ürünlerinizin özellikleri
Sektörel pazarın yapısı ve durumu
Piyasa rekabet durumu
Türkiye’de hedef e-ticaret pazarları neler olabilir?
Dünya’da yaygınlaşan e-ticaret faaliyet alanı ülkemizde hızla gelişmekte ve işletmeler e-ticaret’e adapte olmaktadır. Dikey birçok e-ticaret pazarı bulunmakla birlikte, küçük işletmeler uzman oldukları alanlarda farklılaşarak e-ticaret sitelerini hayata geçirmektedir.
Basitçe özetlemek gerekirse; Bakir olan ve rakabet edebileceğiniz bir alanı seçmek önemlidir. Cep telefonu ve bilgisayar alanında bir e-ticaret sitesi kurarak rekabeti zor bir pazarı tercih etmektense, dikey ve büyümeye açık fırsatları değerlendirmek daha doğrudur.