Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Help... Mayday... Yardım!

Bazı insanlara anlatmak çok zor, biliyorum, mesela takım tutmuyorum dediğimde dahi ağzını ve burnunu bir tarafa yatıran insanlar var; inanamıyorlar! İnanamadıkları için de yalan söylediğimi falan düşünüyorlar, ağız-burun kıvırmaları bu yüzden.

Ehh, iyi-kötü psikoloji okuduk, okumasak da yaşadığımız yıllar içinde etrafımızdaki insanların giyim-kuşamı yerine psikolojilerini anlamaya çalıştık; akıllarından geçenleri de iyi-kötü anlar duruma geldik: Ağız-burun kıvıranlar yalan söylediğine inananlar. Böyle bir konuda insan neden yalan söylesin diye düşünürken onlarla empati yapıldığında şöyle bir sonuç çıkabiliyor: Vay riyakar vay, tuttuğu takımı söylemeyip, her takımdan kişileri yanına çekmeye çalışıyor, ama yemezler!

Bu arada anlıyoruz ki bazı insanların mantık örgüleri örgü örmeyi öğrenen yeni yetme kızlar tarafından örülmüş gibi; bir-iki ilmek doğru, üç-beş ilmek boşa gitmiş…

Böyle bir giriş yaptıktan sonra asıl meseleye geçeyim: Israrla 17 Aralık ve sonrasını hazmedemeyenlerdenim, yazılarımdan da biliyorsunuz, bazı kişiler bu durumun partizanlıktan kaynaklandığını düşünüp, yenilen pehlivan güreşe doymazmış tarzında açıklamaya çalışıyor.

Çok açık ve net olarak şunu belirtmek istiyorum: Şu şartlar altında oy tercihimi kullandığım bir parti var, düşünceme en yakın olan, ancak bazı kişilerin anlayamayacağı nitelikte bir tercih bu; daha aklıma yatan olursa o partiye oy veririm, şu an oy verdiğim partinin adı hırsızlığa, tehdit ve şantaja karışsa, işin aslını-astarını öğrenmeye önce ben çalışırım!

Elbet her söylenene inanacak değilim ama işin gerçeğinin araştırılmasını da öncelikle ben isterim!

Kandırılmak istemem arkadaş!

******

Bazı insanlar anlamazlar dediğim bu; 17 Aralık itibariyle ortaya dökülenler araştırılsın, soruşturulsun diyenlerin ille de bir partiye göbek bağı ile bağlanmış olduğunu sanan insanlardan söz ediyorum; yok arkadaş, herkes sen gibi değil!

Senin gibi gözleri kör, kulakları sağır değil, vallaha…

Bu sefer o partiye oy verip, diğer sefer aklı başkasına yattığına o partiye de oy verebilen insanlar var ve o insanlar sandığın gibi dönek falan da değiller şeker kardeş!

******

Durumumu böyle açık-seçik anlattıktan sonra, vergilerini takır-takır ödediğim, aile ağacımızın üzerinde kök saldığı topraklarda olup-bitenleri, en azından, bir vatandaş olarak bilmek istemem en basit ve doğal hakkımdır diye düşünüyorum.

Bu hakkımın anlamsız partizanlık, hükümete karşı durma, karışıklık yaratma falan-filan gibi aslı olmayan yargılamalarla önlenmesine de karşıyım.

Yaşadığım ülkenin bir vatandaşı olarak ödediğim vergiler nerelere harcanmış, harcanıyor; satılan yerler kimlere ne kadara satılmış, gerçek değerleri nelermiş, efendime söyleyeyim, sağlanan gelirler ile neler yapılmış ve ekonomimiz acayip büyüdü denilirken bizim cebimiz niye boş, nasıl olur da bizlerin cepleri bu kadar boşken başbakanımız ve çevresi bu kadar zengin oluyor?

Bu kadar basit bir soru!

******

Verilecek üç-beş yanıt verilmiyor ve yok paraleller, yok hükümete karşı düzenlenen hain darbelerden falan söz ediliyorsa; düz vatandaş olarak ben daha çok işkillenir, daha çok sorarım arkadaş: Aklımın kabul edebileceği yeterlilikte bir yanıt istiyorum!

Bu yanıtı vermesi kişiler vermiyorsa bu ülkenin yargısına soruyorum; sahi, bir vatandaş olarak çok şey mi istiyorum?

******

Traji-komik durum tabii ki; içimizi rahatlatmak adına soruyoruz, hiçbir şekilde yanıt almayacağımızı bile bile…

Hakkımızı aramaya kalksak, dilekçe verip, derdimizi anlatsak…

Traji-komik bir durum elbet, sahi, hadi siz söyleyin, ne elde ederiz?

Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine müracaat etme durumumuz da bir şekilde engellendi; demokrasiden boğuluyoruz!

Help…Mayday… Yardım…

             

http//twitter.com/Gulgunkaraoglu

gulgun_2006@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..