Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '21

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hem Filozof Hem İmparator

Felsefe üzerine yaptığım çalışmalarım sırasında beni en çok etkileyen öğreti, MÖ 4. yüzyılda kurulan ve kurucusu Kıbrıslı Zenon olan Stoacılık olmuştur. Bu öğreti üzerine uzun yıllar araştırmalar yaptım. Bu sırada Stoacı filozofları da tanımaya çalıştım. Bunlar içinde en önemli isimlerden birinin Marcus Aurelius olduğunu söyleyebilirim. Çünkü Marcus Aurelius, stoacı bir filozof olmanın yanında aynı amanda bu öğretiyi kendi yaşamında da uygulayabilmiştir. Bir insanın bir felsefeyi savunmasıyla bunu hayatında tam anlamıyla uygulaması aynı şey değildir. Yani öğreti deneyimle daha büyük anlam kazanır.

Ben de bu öğretinin en önemli ilkelerinden olan, doğaya uygun yaşamayı, ölçülülüğü ve mütevaziliği yaşam felsefem olarak görüyorum ve bu ilkelere uygun olarak yaşamaya çalışıyorum. Bugün size kısaca bu çok önemli bir filozof ve imparator olan Marcus Aurelius'tan söz edeceğim.

Marcus Aurelius,  MS. 26 Nisan 121 tarihinde çok zengin bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Çok önemli stoacı filozoflardan biridir. Ayrıca Roma'nın en büyük imparatorlarından biri olarak kabul edilir. Daha çok küçük yaşlarda Stoacı felsefeyi benimsedi. Ölçülülük, sorumluluk, sakinlik, adalet, cesaret gibi stoa öğretisinin erdemlerini özümsedi ve bu erdemleri tüm hayatı boyunca kendi yaşamında uyguladı.  

Gösterişten, lüks ve eğlenceden uzak yaşadı. Büyük bir gücü elinde tutmasına rağmen kendini kimseden üstün görmedi. Mütevazi ve samimi bir hayatı vardı. Başarılarla dolu yaşamında hiçbir zaman egonun esiri olmadı. 17 Mart 180 tarihinde de yaşamını yitirdi.

"Mutlu bir yaşam için pek az şey gerekli; gereken her şey içimizde ve düşünme biçimimizde." Marcus Aurelıus

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..