Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '12

 
Kategori
Aile
 

Hep yanımda kal anam

Hep yanımda kal anam
 

Anam adının önüne yakışacak kelime bulamadım. Bütün güzel kelimeleri kullansam da seni ifade etmeye yetmez, biliyorum. Sen benim anamsın. Dupduru imanınla, sıcacık duygularınla tohumlarımı filizlendiren toprağımsın. Ömür ağacım senin toprağında meyveye durdu; dualı nefesin ve çileli gözyaşlarınla olgunlaştı. Dualarınla örülen merdivenlerle aşabildim hayatın yokuşlarını, korkunç uçurumlarını.

Bu gece rüyamda seni görürken hayretler içinde uyandım Canım anam.Gözlerim yaşlarla doldu,yüreğime adeta kurşunlar dizildi, kanadı kırık kuşlar gibi, hemen odana koşup nefesini dinledim o nefes alışların yeniden dünyaya getirdi beni. Hala rüyanın etkisindeyim,üşüyorum anam, sakın alma o öpülesi ellerini omuzlarımdan, biraz daha biraz daha kal yanımda. Senle dolu olan evde sen olmazsan nasıl nefes alabilirim bilmiyorum. Babam bizi bırakıp gittikten sonra daha çok sarıldım sana.

Yılların yorgunluğu var sende anacım bu yorgunluğu üzerinden almaya çalışıyoruz ama başaramıyoruz galiba sen herkesi düşünüyorsun sana ne yapılırsa yapılsın incinsende, kırılsanda o güzel yüreğin var ya işte o güzel yüreğin herşeyi unutuyor be anacım. Biliyorum özlemlerdesin içinde belli etmesende düşünceler var seni çok seviyorum anam. Birgün gidersen ki o gün gelecek yaşayan bir ölü olacağım bunu biliyorum.

Yemeyip yediren, giymeyip giydiren.. bizim için saçını süpürge edenim, kokusu güzelim, çilelim… Bazen çocukluğumu ve seni hatırlarım. Böyle zamanlarda içim bir tuhaf olur. Hem tazelenirim, hem insan olmanın ağırlığı altında ezilirim. Ne kadar güzel senli günlerim! Kaygısız, tasasız…Seni gülerken gördüğüm zaman bütün çizgilerin de tebessüm eder hayata 

Sen güldüğün zaman, yüzündeki bütün çizgiler tebessüm ederdi. Sen şefkat ve sevginle, hayatına hiçbir sahteliğin girmesine izin vermemiştin. Sabrı beline bir kuşak gibi dolamış benim cefakâr anam. Senin ninnilerin ve masallarınla büyüdük. Sevinç ve elemlerin iç içe geçtiği dağdağalı, fırtınalı bu dünya hayatına senin rehberliğinle hazırlandık; bunu şimdi daha iyi anlıyorum. Ağla! Benim için ve bütün çocukların için ağla! Çünkü, ağlarsan sen ağlarsın, gerisi yalan ağlar. Babam gibi  beni buralarda bırakıp dönüşü olmayan seferlere çıkma ne olur! Gül yüzündeki ışığın serinliğiyle, göğsündeki şefkat pınarlarıyla, uykulara küsmüş gözlerinle yanımda kal anam. benim kolum kanadım herşeyim.

 
Toplam blog
: 15
: 1257
Kayıt tarihi
: 05.01.11
 
 

Kimim ben? Bazen sessizce bir köşeye çekilmiş ağlarken, bazen hayata karşı etten yapılmış firtına gi..