Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '07

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Hepsi Bedava

Hepsi Bedava
 

Henüz dogru tahmin edebildim mi bilemiyorum... Bugün bir mektup aldim. Gönderen, Nokia Müsteri hizmet servisi.

1) Bedava: NOKIA 7360 fotograf ceken bir cep telefonu. Ücretsiz (eger istersem) ön ismim, gravür edilecek. 2) Bedava: 50 euroluk kontör. 3) Bedava: 5.0 megapixel AGFAPHOTO dijital kamera.


4) Cep telefon aksesuar-takimi:

Iyi kalite deriden cep telefon kilifi; Kulaklik; Arabada kullanmak icin sarj ara kablosu; Arabada tasimak icin takilacak yer.


Dahasi var:
 

  • Dört büyük cep telefon opartörlerinden birini secme yetkisi.
  • Antlasma icin kayit/baglanti ücreti alinmiyor.
  • Aylik konusma ücretine limit koymuyor.
  • Buna ilaveten hafta sonu ayda bir kez iülke sinirlari icinde, sabit telefona 15 dakika ücretsiz konusma.
  • Daha önemlisi, aylik ücret indirimli : 5,95 degil 3,95 €
  • Siparis verilirse posta ücreti almiyorlar.


Kisa süreli bir aksiyon aman Bayan Ertürk bu firsati kacirmayin; ücretsiz hotline numaramizi... arayin ve siparis verin diye yaziyor.

Oparötör sirketlerinin konusma ücreti birbirinden farkli: Haftanin farkli gün ve saatlerinde 19 ila 79 cent arasi degisiyor. Haftasonlari daha ucuz.

Tahminime göre bu aksiyonda amac: 24 ay müsteriyi kendine baglamak. Aylik ücret, diger tarifelere göre fazla olan; konusma ücretinden saglamayi hedef aliyor.


Kontratin kosullari en alt satirlara öyle minik harflerle yazilir ki okuyabilene ask olsun. Büyütec kullanmak zorunda kalinabilir. Zaten adi da: "Kleingedruckte" ( kücükbaskilar) biz tüketiciler icin cok önemlidir bu yazilar. Aksiyonda sunulan kosulla tatmin ettiginde acele edip okumadan imzayi attiginda geri dönmek icin pek bir sansida kalmamistir.

,,,,


Benim oglum cep telefonlarina asinadir. 12 yasinda beri (bugün 19 yasinda) piyasaya cikan ve ilgisini ceken hemen hemen, her yeni modele sahip olmustur. Internette takas sitelerine girerek yapiyor bunu. Kimi kez az kullanilmis ve garantisi vardir. Bazilari yeni telefonlardir. Bir kere piyasaya ilk cikan pahali bir telefon icin iki senelik anlasma yapti. Konusmak icin degil sadece telefona sahip olamak icin. Cip kartini cok nadir kullanmistir. Fakat aylik ücretini muntazam ödedi.

Konusma ücreti icinde aylik ücreti 15-20 euro. Fazla konusma ücreti ayri hesap ediliyor. Bir süre hevesini aldiktan sonra onuda baska bir telefonla degistirdi.

Sunu demek istiyorum: Eger herkes böyle yapacak olursa konusma ücretinden sirketlerin bir kari olmayacaktir.

,,,,

Mobil telefon konusma ücret ve tarifeleri cok sasirtici. En ucuz ve uygun tarifeyi bulmak cok zor. Hepsinde bir eksi nokta var. Teklif cazip gelse de, genelde bu ve buna benzer aksiyonlari pek önemsemem. Cünkü müsteriyi 24 ay kendilerine baglamak isterler ve konusma ücretleri de yüksektir.

3-4 sene öncesine kadar iki senelik kontrat yapma zorunlugu hep vardi. Hic kimse iki sene bir operatöre bagimli olmak istemiyor artik. Cünkü rakip sirketler müsteri elde etmek icin yeni farkli cazip aksiyonlarla karsimiza cikiyorlar.


20 euro verip bir cip aliniyor artik ve 10 euroluk kontör var icinde. Dakikasi 5-15 cent. Ayni operatör kullanilirsa konusma ücretleri cok daha ucuz oluyor. Her ay illa belirli bir kontör yükleme zorunluguda kaldirildi.

,,,


Benim en son aldigim cep telefonum 3-4 seneliktir. Nokia 6310 i. Onu seviyorum ve memnunum. Simdilik degistrimeyi hic düsünmedim, düsünmüyorumda. Zaten cep telefonumla telefon etmesini sevmiyorum dolayisiyla cep telefonumdan mecbur kalmadikca aranmakta istemiyorum. Sadece disarida oldugumda acik tutarim. Elektronik dalga kirliliginin azalmasina tek kisinin katkisi yeterli olmasa da, benim gibi düsünen ve uygulayanlar vardir diye teselli oluyorum.

Sevgiler-saygilar

Mine




Bu Agfaphoto dijital fotograf makinesi de hediye ediliyor.

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..