Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Her insan kendine yakışan davranışı sergiler

Her insan kendine yakışan davranışı sergiler
 

-Ben böyleyim...
-benim huyum bu
-ben böyle seviyorum
-beni böyle kabul edersen et , etmezsen senin sorunun !.
.

Baktığımızda bizi ilgilendirmiyorsa o davranışın doğru veya yanlış olması önemini kaybeder. Ancak bu durum toplum içinde yapılıyorsa herkesi ilgilendirir.

MB de br toplum olduğuna göre, burada yazılan herşey dolaylı olsa da hepimizi ilgilendiriyor. Bana ne deme lüksüne sahip olmadığımızı düşünüyorum. konumuzla da ilgili olduğundan okumuş olduğum ve aklımda kalan bazı alıntıları sizlerle paylaşmak istiyorum.

1- Her insan kendine yakışan davranışı sergiler.

2- Bilgi, önceleri diğerlerini "susturmak", "kendini onlardan üstün göstermek", "hazırcevaplaşmak", "bir laf koydum altı ay kıçını yerden kaldıramadı" demek için edinilir. Tabii kelimesi kelimesine tam böyle değildi ama anlatılandan elde edilen sonuç bu. Devam edelim...

Bu aşamada bilgi faşizandır.Aslında bilgi sahibi olduğunu ve bu nedenle de her düşüncesinin veya fikrinin tek doğru olduğuna inanırlar. Bu aşamada kalanlar "dünyayı yutmuş", faşizmin prematüre halleridirler.

Fakat sonraları "adam" oldukça, yani öğrendikçe ve cehaletinin farkına vardıkça insan, bilgiyi, ötekileri de dinlemenin, değer vermenin, saygı duymanın ve daha yaşanılası bir hayat ve dünya yaratma çabasının önemli bir aracı haline geldiğini keşfeder. İşte bu olabilecek en güzel meziyettir ama...

Ne yazık ki çoğumuz daha ilk aşamanın ilk basamaklarında dolanıp duruyoruz. Yani ufak tefek bir şeyler öğrendiysek, ukalalık yapmak en doğal hakkımız gibi gelmeye başlıyor. Hele bir de bu yüzden kalp kıran incitenler var ki, aslında bu yazının muhatabı onlar.

Bu kişiler, bir şeyin doğru olduğunu size gösterirken, kafanızı gözünüzü yarmaya çalışırlar, daha da ileri gidenler ise hakaret etmekten hiç çekinmezler. Ama bilmezler ki, bu tip davranışlar onları bilgili değil ancak densiz yapar.

Bu sözlerden sonra bana daha fazla laf etmek düşmez diye düşünüyor ve o son mertebeye ulaşmayı önce kendim ve bütün dostlarım için diliyorum.

Sevgimle....

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..