Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '16

 
Kategori
Magazin
 

Herkes ödül töreni yaptığını sanıyor!

Ödül töreni ayları başladı diyebilirim. Burada herkes bir ödül töreni yapıp, hem prestijini hem de cebini arttırma yolunda diyebilirim. Hep tv'de izliyoruz, şu şurada ödül aldı, şu ödülü kabul etmedi vb... Aslında ne kadar üzücüdür ki, bunları denetleyen bir kurul yok! Herkes kendi kafasına göre ödül verdiği için, artık sanatçılarda buralara giderken çekingen oluyor, haklılarda. Hadi medya kuruluşları ödül yapıyor anlıyorum. Peki bir özel okul neden ödül töreni yapsın? Veya bir hastane? Buna harcayacakları parayı normal PR çalışmasına harcasalar, inanın daha iyi geri getirisi olacaktır! Ama neredeee!!! Sanıyorlar ki, o ünlü oraya gelince, dünyaları değişecek, herşey farklı olacak hahaha :) Tamamen FOSSS...
 
Medya kuruluşlarında da yok mu böyle tipler çok. Her yalandan sitesi olan bir ödül töreni yapıyor! Ee nasıl mı? Kolay, oteli ayarlıyor barterla, birde birini kandırıp sponsor yapıp, 20-30.000 TL aldı mı alın size bir ödül töreni. Sonra bakıyorsunuz? Ödül töreni bir sonraki sene düzenlenmiyor bile! 2-3 yılda bir gerçekleşiyor. Herkes her işi yapamaz, herkes anladığı işi yapsa olay bitecek fakat neredeee... Çevremde de bu tarz adamlar yok mu, oldukça fazla fakat gıpta ile bakıyorum, insanları allem edip, kallem edip kandırıp, sponsor bulup gecelerini yapıyorlar. Tebrik ediyorum fakat 2-3 yıl sonra kaybolup gidiyorlar. Zaten her biri mütemadiyen cep telefon numaralarını değiştiriyorlar, ulaşmak istediklerine kendileri ulaşıyor diyelim :) 
 
Çevremde düzgün insanlarda var bu işi edebiyle yapan, her birini tek tek yazmama gerek yok. Burada en önemli olan, ulusal bir iş olup olmadığını, bir derneğin ya da bir medya kuruluşun adını taşıyan bir ödül töreni bana çok sıcak gelmiyor! Ulusal bir isim olmalı! Kral Pop Müzik Ödüllerine bakıyorsunuz, Kral Pop'a kim yıl içerisinde klibi dönmesi için çok para veriyorsa o ödülü kapıyor :) Hadi bakalım bu yıl Demet Akalın mı kazanacak yoksa Hande Yener mi peh peh :) ? Ama bir bakın Altın Palmiye'ye? Bakın Altın Portakala? Kaliteleri ne kadar farklı dimi? Herşey tamamen para, hırs güç değil di mi? Bazen bazıları doğruyu yapmak zorunda bence.
 
Bu yazımda bir kaç tane ulusal ödül törenine yer vermek istiyorum. Birincisi kendi memleketim olan Mersin'in... Nedense bizim Akdeniz'in bu tarz organizasyonları çok popüler oluyor. Altın Portakal, Altın Palmiye, Altın Koza vb... Aferin bizimkilere bu da bir başarı. 
 
 
Altın Palmiye... Mersin öyle bir yer ki, Türkiye'nin genel bütçesinde en çok para getiren 6. şehir, Türkiye'nin bir nevi olimpiyat şehri, Mersin limanı Rotterdam'ınkinden on kat başarılı. Güzel şehrim benim. Böyle güzel bir şehrin yapacağı da böyle olur. Altın Palmiye Ödül Töreni bu sene 3.sü düzenlenmekte diye biliyorum. İnternette görüyordum fakat detaylı inceleme fırsatım olmamıştı. İnceledikten sonra baktım ki, Mersin Valiliğinden, Mersin Büyükşehir Belediyesi Başkanlığına kadar baya seferber bir siyasi kadro ödül törenine destek oluyorlar ve sahip çıkıyorlar. Tabii burada bu işin mimarını unutmamak gerekiyor, henüz yeni tanıştığım Nedim Delibaş tam bir Mersin aşığı. Hem siyasetin hem de iş adamların çok sevdiği bir kişi. Kendisiyle çok iyi tanışmıyorum fakat sosyal medyadan merhaba merhabamızın bulunduğu bir arkadaşlığımız bulunmaktaydı. Kendisi bana bu sene Altın Palmiye Ödüllerinde komite üyesi yapmak istiyorum seni deyince, heyecanlanmadım desem yeridir. Böylesine ulusal ve devletinde işin içinde olduğu bir organizasyonda komitede juri olarak yer almak gurur verici birşey diyebilirim. Onlarca ünlüyü bırakın Mersin'de bir araya getirmeyi, İstanbul'da bile getiremeyen onca organizatör varken, Nedim bey bunu kaç yıldır eksiksiz olarak sağlamakta, kendisini tebrik ediyorum. Biz de bir basın mensubu olarak, elimizden gelen tüm desteği vermeye çalışacağız. Altın Palmiye ödül töreninde bu sene de oldukça başarılı ismin olduğunu duydum, hem Milliyet kanatımda hem de dergi kanalımızdan gelen haberler oldukça prestijli bir ödül töreni olacağı kanısındayım. Benim şahsi görüşüm de bence, bu işe belediye başkanımız ve valiliğimizin bir tık daha fazla uğraşması gerekiyor. Yeni bir ödül töreni olabilir fakat Altın Portakal veya Altın Koza gibi uluslararası bir yapıt olabilir, sadece devlet desteği gerekiyor. Gerisini Nedim bey halledecekdir diye düşünüyorum. Şimdiden hakeden kazansın diyorum...
 
Yukarıda da yazdığım gibi bir kaç ödül töreni var düzgün olan, bunlardan biri de Tüketici Akademisi tarafından düzenlenen, Kalite ödülleri. Hepimizin içli dışlı olduğu bir kurum Tüketici Akademisi. Başkanı da basın tarafından sevilen bir kişi olan Fahri Ustaoğlu. Fahri bey bu sene de, bir çok ünlü ismi biraraya getirip, zevkli bir organizasyona imza atacaktır. Fahri bey zaten, ödül töreni işinin Piri diyebilirim. Meryem Uzerliler, Schorederler, Başbakanlar, Başkanlar, İşadamları vb. dünyaca tanınan tüm ağır topları misafir etmiş bir kişi, bu sene Nisan ayında yapacağı ödül töreni de ismine yakışan bir gece olacaktır diye düşünüyorum. Yıllardır tüketici ile firmaların arasındaki bağı oluşturan Fahri Ustaoğlu, Lobin Kalite Ödüllerinde her zaman ki şov yapacağına eminim.
 
Burada artık köşeme sığmayan bir çok değerli dostlarımızında ödül törenleri bulunmakta, elimden geldiğince olumlu/olumsuz yönleriyle burada eleştirmeye devam edeceğim. Şimdiden herkese başarılar diliyorum. Hayırlı haftalar...
 
Toplam blog
: 17
: 5980
Kayıt tarihi
: 08.01.14
 
 

Tüketici Akademisi tarafından, 2012 yılının sosyal medyanın dahi çocuğu ödülünü almış, Türkiye'ni..