Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Hindistan Cevizi Kaplamalı ve Soslu Kek

Hindistan Cevizi Kaplamalı ve Soslu Kek
 

İlk, komşum Itır ablada yemiştim.Birkaç kez yaptığım kekleri böyle sosladım ama bir dahaki sefere deyip fotoğraflamadığım için vermemiştim.Geçen hafta Dilşat'ta önüme gelen bu güzel keki görünce fırsatı kaçırmadım. Hikmet'in yaptığı harika kozalaklarla birlikte hemen fotoğrafladım.Ellerinize sağlık arkadaşlar! Kendi bildiğiniz yoğun bir kek tarifle de bu sunumu hazırlayabilirsiniz.Ama ben yine de bir örnek vereyim:

Malzemeler:
    4 yumurta 1+1/4 su bardağı şeker 1 su bardağı sıvıyağ 1 su bardağı süt 1/2 limon kabuğu rendesi 1 paket kabartma tozu 1 paket vanilya 3 su bardağı un dilerseniz: 1 su bardağı havuç rendesi veya 2/3 su bardağı yemeklik yeşil kabak rendesi döğülmüş ceviz veya fındık sosu: 1 su bardağı süt 2 su bardağı su 1 su bardağı şeker 4 yemek kaşığı kakao(80-100 gr) ayrıca: 1 paket çikolata sosu
    Yumurta ve şekeri 7-8 dk çırpın.Yağı yavaşça ilave edip7-8 sn çırpın. Tahta bir kaşıkla unu(kabartma tozu,limon kabuğu ve vanilya karıştırılmış) ve sütü dönüşümlü olarak alt üst ederek karıştırın. Havuç veya kabak ekleyecekseniz yavaşça karıştırın.25 cm'e 30 cm. genişliğinde yağlanmış bir kalıba döküp,150 °Cde ısıtılmış fırının orta rafında 35-40 dk. pişirin.Soğuyunca dilimleyin. Sos malzemelerini karıştırıp,1 taşım kaynatın.Soğutun.Bir tabağa hindistan cevizi dökün.Kek dilimlerinin her tarafını bu sosa batırıp,hindistan cevizine bulayın.Servis tabağına alın. Çikolata sosunu da hazırlayıp bir sos kabına alıp servis yaparken üzerlerine dökün.

http://www.defneyapragi.com/

 
Toplam blog
: 35
: 2842
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

1971 doğumlu işletme mezunu, iki çocuk annesi bir ev hanımıyım. Kitap okumayı, yemek yapmayı, yeni t..