Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '12

 
Kategori
Siyaset
 

Hoca bina okur, döner döner yine okur!...

Hoca bina okur, döner döner yine okur!...
 

Görsel internetten


İtiraf ediyorum, CIA’nin MB’deki ajanı benim! Sicilim kabarık; Nadir Nadi’nin ‘Ben Atatürkçü Değilim’ kitabını, İlhan Selçuk’a ‘Atatürkçü değilim’ köşe yazısını da ben yazdırdım!...

***

Türkiye’de depresyon ilaçları satışı artmış, iktidar rakıya zam yaptıkça vatandaş kafayı bulmak için yeşil reçeteli ilaçlara mı yöneliyor ne? 

 ***

Okur haklı, ‘ne alaka?’.

Vallahi bende soruyorum, ‘ne alaka?’ diye.

Kemalist arkadaş böyle buyurmuş,okuyalım:“CIA ajanı G. Fuller, 'Kemalizm öldü' diyor; bizim liberaller Kemalizme saldırıyor, 'Kemalist değiliz, Atatürkçüyüz' diyorlar" öyleyse bu arkadaşlar da bunlarla birlik, emperyalizmin ekmeğine yağ sürercesine Kemalizm'e saldırıyorlar "....

Ne diyordu liberaller: "Mustafa Kemal 1930'larda, her liderin (Lenin-Hitler-Mussolini vb) bir ideolojisi olduğunu görünce kendisi de Kemalizm diye bir ideoloji uydurdu. Aslında Kemalizm bir ideoloji bile değil. " (Engin Ardıç -Sabah gazetesi)

Aaaa bakıyorum, MB'de biri, hemen hemen aynı lafları ediyor... Bu insanlarla (G. Fuller, bizim liberaller, muhafazakârlar) aynı payda altında benim Atatürkçü diye saydığım şu siyasilere  İnönü-Menderes-Demirel-Ecevit- Evren, Çiller-M. Yılmaz- hatta Erdoğan'a "KEMALİST" diyor...

***

Kemalist kafa tamda bu dediğim yazımda: “İktidarları ellerinde bulunduranlar onun “İstiklali tam, bila kaydüşart hakimiyeti milliye..Tam bağımsızlık ve egemenliğin kayıtsız şartsız milletin olduğu” temel prensibinden uzaklaştıkça; uygulamalarını meşrulaştırmak için oluşturdukları ‘otoriterliğin’adıdır Kemalizm.” Dedim anlatamadım, açayım biraz; ‘Cumhuriyetin kurucu felsefesinin temel direkleri olan bağımsızlık, laiklik, aydınlanmacılık..’ tan uzaklaşmanın örtülmesi için ‘Kemalizm’ ile toplumun aklı,bilinci, gözü bağlanmıştır.

İktidarlarda kimin olduğu da önemli değildir. Asıl olan yapılan uygulamalardır. Klasik kasaba politikacılığı ile günü kurtarmak, yani seçmenden üç oy daha fazla alabilmek için toplumun değerlerini istismar etmenin fotoğrafıdır ortaya koyduğum ve bu fotoğrafta en öne çıkan; Atatürk istismarıdır, kabullenilmesi zor geliyor!

“Muasır medeniyetler seviyesine ulaşmak’; çağdaşlaşmak!” her cumhuriyet hükümetinin hedefidir. Her ne hikmetse(!) bu hedefe yürümek için topluma ‘deli gömleği giydirenler’  kendilerine Atatürk’ü siper etmiş ‘Kemalist’tir.

Haksız, eşitliksiz, demokrasisiz, adaletsiz, hukuksuz.. iktidarları sürdürmeyi meşrulaştırmanın aracı olarak; ‘Gazi Mustafa Kemal, Atatürk, Mustafa Kemal’ demenin tercümesidir ‘Kemalizm’. İşte bu nedenledir ki‘Atatürksüz Atatürkçülük; Kemalizm’ diye altını çizerek özetliyorum uygulananları.

Bilindik ezberlerin dışında söz söyleyeni anlamaktansa  ‘yaftalamak’ kolaycılığı, birde ‘Kemalist’ kimlikle yapılınca, ‘derya içinde olup deryayı bilmeyen balık’ durumuna düşürüyor söyleyeni. Boğazı işgal etmiş İngiliz donamasına ‘Geldikleri gibi giderler’ diyen Mustafa Kemal anlaşılmamış zamanında; ‘Kemalist’im’diyen de beni anlamasın ne gam!

İstemeyerek sürdürdüğüm tartışmada ‘sırtlanlara’ ekmek çıkmaz.

Ey okur, ‘işte, bu ahval ve şerâit içinde’ demem o ki; Hocanın ‘biri’ bina okur, döner döner yine okur!

***

Tekrar tekrar itiraf ediyorum, CIA’nin MB’deki ajanı benim! Sicilim kabarık; Nadir Nadi’nin ‘Ben Atatürkçü Değilim’ kitabını, İlhan Selçuk’a ‘Atatürkçü değilim’ köşe yazısını da ben yazdırdım!...

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..