Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '20

 
Kategori
Öykü
 

HOTEL CALİFORNİA'IN ÖYKÜSÜ

 

Dostum dostum güzel dostum

Bu ne beter çizgidir bu

Bu ne çıldırtan denge

Yaprak döker bir yanımız

Bir yanımız bahar bahçe.                                                       

 

Hasan Hüseyin Korkmazgil

 

Çok sevdiğim ve karşılıklı değer verdiğimiz bir arkadaşım ile söyleşimizde kimi hazin ve etkileyici öykülere dönüş yaparak Hotel California’nın trajik öyküsü konu edildi! Doğrusu duygusal yanım etkilendi! Duygularım nadaslandı, diyebilirim. Duygu pınarım gürlemeye durdu.   

Araştırmalarımı sürdürdüm. Bir yandan Hotel California’nıni o içli şarkısının nağmelerini dinlerken öte yandan araştırdım da…

Edindiğim öykü metninden yararlanarak okurlarımla duygularımı paylaşmayı düşündüm. İyi ettiğim kanısındayım. Dilerseniz birlikte okuyalım, derim

***

Öykümüzün kahramanı olan kişi,1969 yazında uzun süreli bir geziye çıkar.Yolu Kaliforniya’dan geçerken dinlenmek için Hotel California’yı bulur. Ufak ama sevimli bir oteldir. Sıcak bir Ortamsı vardır. Odaya yerleştirirler.

Hotel California’daki ikinci gününde odasının hemen yanındaki odada kalan kızla tanışır ve arkadaş olurlar. Birlikte gezmeye başlarlar. Çok fazla zaman geçmeden birbirlerine âşık olurlar… Tatili Hotel California’da birlikte geçirmeye karar verirler. Çok severler birbirlerini! Bütün bir yaz hep beraberdirler. Otelin sıcak insanları, sevimliliği sadeliği onları çok etkilemiştir!

Bir türlü unutamayacakları bir yaz yaşarlar. Yoğun sevgi yaşarlar! Yazın bitiminde ayrılmak için bir karar vermek zorundadırlar. Şöyle derler: “Eğer bir yıl sonra birbirimizi unutmaz ve yine bu kadar çok sevecek olursak, gelecek yazın ilk gününde (tanıştıkları günü kastederek) Hotel California’da buluşacağız.” diye sözleşirler. O zamana kadar birbirlerini hiç aramayacaklardır.

(Bu aşk bir yaz aşkı mı yoksa gerçek bir aşk mı diye anlamak için yaparlar bunu…)

-Eagles öyküsünün buraya kadar olanını, yaşadıkları günleri, otelin güzelliğini, kasabanın sadeliğini anlatır şarkısında genel olarak…

Tamı tamına bir yıl geçmiştir… Adam, sözleştikleri bir yıl sonra otelde buluşmak için yola çıkar. Tanıştıkları ilk gündür o gün… Yol uzundur, bitmek bilmez adam için… Sonunda Kaliforniya’ya varır… Otelin yakınına geldiğinde kapkara bir bina bulur. Otel dün yanmıştır!

Sevdiği adamla buluşmak için bir gün önceden otele gelen kız, gece çıkan yangında ölür! Acı ama gercek… Adam, otele gelirken sevdiği kızla bir ömür yaşamayı, birlikte olmayı düşünürken, onu bir ömür kaybeder!

Grubun üyeleri hikâyeyi duyduğunda çok etkilenir ve bunun için bir şeyler yazmaya karar verirler. Daha sonrada -Hotel California- dediğimiz o muhteşem şarkı çıkar!

Yaşanılan aşk hikâyesi mi daha etkileyiciydi, yoksa o aşka yazılan şarkı mı? İşte bunun kararını veremeyeceğimiz kadar güzel anlatırlar o hikâyeyi, Eagles’ın Hotel California şarkısında…

 

Şarkının Türkçe Sözleri

 

Karanlık bir çöl otoyolunda

Saçımda serin rüzgâr

Sıcak kolit kokusu

Havada yükseliyor

Uzakta ileride

Parıldayan bir ışık gördüm

Başım ağırlaştı ve görüşüm azaldı

Gece için durmak zorunda kaldım

Orada kapıda durdum

Misyon çanını duydum

Ve kendime düşünüyordum

Bu cennet olabilir veya bu cehennem olabilir

Sonra bir mum yaktı

Ve bana yolu gösterdi

Koridorun aşağısında sesler vardı

Dediklerini duydum sandım

Otel Kaliforniya'ya hoş geldiniz!

Ne kadar güzel bir yer

Ne kadar da sevimli bir yüz

Hotel California'da bolca yer var

Yılın herhangi bir zamanında

Burada bulabilirsin

Onun zihnin Tiffany ile meşgul

Mercedes virajlarını aldı, uh

Bir sürü güzel, güzel çocuğu var

Arkadaşları aradığını

Avluda nasıl dans ediyorlar

Tatlı yaz terlemesi

Hatırlanacak bazı danslar

Unutulacak bazı danslar

Bu yüzden kaptanı aradım

"Lütfen bana şarabımı getirin!"

"1969'dan beri burada o ruha sahip değiliz!" dedi.

Ve hala o sesler uzaktan çağırıyor

Seni gecenin ortasında uyandır

Sadece söylediklerini duymak için

Otel Kaliforniya'ya hoş geldiniz!

Ne kadar güzel bir yer !

Ne kadar da sevimli bir yüz

Hotel California'da yaşıyorlar

Ne güzel bir sürpriz!

Mazeretinizi getirin

Tavandaki aynalar

Buz üzerinde pembe şampanya

Ve o dedi ki:

"Burada hepimiz kendi cihazımızın tutsaklarıyız."

Ve ustanın odalarında

Bayram için toplandılar

Çelik bıçaklarıyla bıçakladılar

Ama canavarı öldüremezler

Hatırladığım son şey

Kapı için koşuyordum

Geri geçidi bulmalıydım

Daha önce bulunduğum yere

"Rahatla" dedi gece adamı

Almaya programlandık

İstediğin zaman kontrol edebilirsin

Ama asla ayrılamazsın.

 

(Kaynak:  LyricFind ) 

 

*

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..