Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '19

 
Kategori
Anılar
 

Hümeyra Ökten'deki Konser

         Dün öğleden sonra (17 Ocak 2019’da) telefonum çaldı. Arayan 2018’in Aralık ayında yazarlık derslerine konuk olduğum Hümeyra Ökten Kız İmam Hatip Lisesi’nin değerli müdiresi Sayın Necla Kayıklık idi. Okulun Edebiyat Öğretmeni ve Müdür Yardımcısı olan sevgili Melike Yesevi Hanımefendi Adana Kız Lisesi’nden öğrencimdir. Bir öğretmenin zaman içinde öğrencisiyle meslektaş olmasının hazzı tartışılmaz. Ben bu hazzı dolu dolu yaşadığım için çok mutluyum.  Necla Kayıklık Hanımefendi ile Melike Yesevi canım öğrencim beni okullarındaki dönem sonu etkinliğine davet ediyorlardı. Saat 18.30’da ebru sanatı etkinliği ve sergisi, 19.00’da ise Musikiye İlk Adım Gençlik Topluluğunun konseri başlıyormuş. Mutlu oldum. Çok önemli bir engel yoksa davete icabet gerekir. Bizde böyledir.

          Okula vardığımda sevgili öğrencim Melike Yesevi Hanımefendi beni okulun giriş kapısında karşıladı. Ayrıca Coğrafya öğretmeni olduğunu öğrendiğim dünya tatlısı Ayşegül Adana Hanımefendi de güler yüz ile yanıma geldi. Hep birlikte konser salonuna doğru ilerledik. Konser salonunun önündeki bölümde öğrenciler ve davetliler ebru yapıyorlardı. Önceden yapılmış olan çalışmaların bir kısmı duvarda asılıydı, yeni çalışmalar ise kuruması için masaların üzerinde yer almıştı. Sevgili Melike Yesevi kendi yaptığı ebru çalışmasını da bana gösterdi.  Oldukça başarılıydı.

         Konser salonu tıklım tıklımdı. Boş olan tek koltuğa da beni oturttular.  Bir süre sonra boşluklara sandalyelerle takviye yapıldı ama davetlilerin bir kısmı salonda yer bulamayınca dışarıdan izlemek zorunda kaldılar bu muhteşem musiki şölenini…

         Açılış konuşmasını Okul Müdürü Sayın Necla Kayıklık yaptı. Ben ömrümde bu kadar güler yüzlü ve mütevazı bir yöneticiyi belki de ilk kez görüyordum.  Müdire Hanımın konuşması oldukça etkiliydi. Ardından eğitmenlerden Gamze Demir, Fuat Özel, Gizem İnce’nin hazırladıkları muhteşem konser başladı.  Önce Eğitmenleri Sayın Fuat Özel önderliğinde Elif Ebrar Keskin, Kevser Akdeniz, Büşra Ceylan, Fadime Yeşil, Şura Hatalmış, Merve Işıl, Betül Aydoğmuş, Ayşegül Gildir, Şevval Çebiş’ten oluşan neyzen grubu sahnedeki yerini aldı.  İşte o an neyin büyülü sesine kapılarak hayal dünyasına doğru sihirli yolculuğum başladı. “Fikrimin İnce Gülü”, “Söyleyemedim” şarkıları ney ile bambaşka güzeldi. Adana Kız Lisesi’nden değerli öğrencim Arkeolog Yasemin Çebiş’in kızı Şevval Çebiş’in üflediği ney “Şol Cennetin Irmakları” Yunus Emre’ye götürdü beni… Neyzenlerin musiki ziyafeti bittiğinde bir süre koltuktan kalkamadım.

           On dakikalık çay molasında sevgili Melike Yesevi elindeki cam bir kupayla yanıma geldi. Kupada sıcacık bitki çayı vardı. İçine bir dilim de limon atmayı unutmamıştı. Gribi henüz atlattığımı bildiğinden çok sağlıklı bir içecek sundu bana. Elbette şekersizdi. Malum şeker hastasıyım.  Molada çay ve güllü lokum ikramı yapıldı konuklara…

            İkinci bölümde “Hatırla Sevgili” Emine Ocak ile Ecrin Kekilli’nin düetiyle geçmişe götürdü izleyenleri…  Emine Ocak “Uzun İnce Bir Yoldayım” parçasıyla bize doyumsuz anlar yaşattı. Elif Faik ise çok sevdiğim, dinlerken hüzünlendiğim “Erzurum Çarşı Pazar” nam-ı diğer “Sarı Gelin” şarkısına ses oldu. İsra Eylül Yılmaz ise “Çanakkale Türküsü” nü seslendirirken bu kez Çanakkale’ye hayali bir yolculuk yaptım. Ecrin Kekilli “Yemen Türküsü” ile davetlileri büyüledi adeta…  Son şarkıya ufak ufak eşlik etmeye çalıştım. Koronun seslendirdiği bu parça “Yemeni Bağlamış” türküsü oldu.

Kemanlar: Nida Küçüköztaş, Zeynep Yaren Yavuz, Elif Beyza Loğoğlu, Kübra Burcu, Süeda Öndaş, Nisa Çelik, Pakize Erva Ünaldı
Gitarlar: Asude Çıraklı, Ayşe Merve Kocadağ, Hikmet Aydın, Rukiye Telli, Melike Dişbudak, Zehra Papatya, Cennet Merve Tanrısever
Piyano Ekibi: Merve Özdemir, Serra Kütük, Merve Işıl
Ritim: İremnur Özdoğan, Merve Işıl, Merve Özdemir

       Müdire Hanım bu konserin üç aylık bir çalışmanın ürünü olduğunu söyledi.  Öğrenciler öyle başarılıydılar ki bu kısacık zaman diliminde bu seviyeye gelmeleri onların ne kadar yetenekli, eğitmenlerinin de ne kadar güçlü olduklarının göstergesi...

        Beni davet ederek sanat dolu bu müstesna geceyi yaşamamı sağlayan başta Okul Müdürü Sayın Necla Kayalık’a, sevgili öğrencim Müdür Yardımcısı Edebiyat Öğretmeni Sayın Melike Yesevi ‘ye, Hümeyra Ökten Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin öğretmenlerine ve öğrencilerine çok teşekkür ederim.  Atatürk’ün dediği gibi “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” Bu okulumuzun sanata verdiği değer geleceğe daha fazla umutla bakmamı sağladı. Çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılarınızın devamını diliyorum. Sonsuz sevgi ve saygılarımla…


Harika Ufuk

Adana
18.01.2019
Saat: 21.15

 
Toplam blog
: 389
: 261
Kayıt tarihi
: 01.12.13
 
 

Adana'da doğdu. Öğrenim hayatına İstanbul'da Çengelköy İlkokulu'nda başladı. İstanbul Marmara Ünive..