Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hvidt & Uld

Hvidt & Uld
 

Laundry felsefesi !


Cok uzuldu annem. Ben de uzuldum once. "Nasil yani, bir camasir makinemiz bile olmayacak mi?" dedim Mavi boncuk'uma... Cok garip bir istekmis gibi, "neden olsun ki?" der gibi bakti, sonra "Laundry var." dedi; camasirhane yani.. "Kizim fakir misiniz o kadar?" diye aglamakli oldu annem..  :/ "... degiliz sanirim ama..." diyecek oldum.

Mavi boncuk'um aldi beni bir guzel, goturdu "laundry"e.. Ne zaman uyar sana sevgilim, ne zamana randevu alalim, dedi.. Cuma olur herhalde, dedim...  Peki o zaman, cuma sabaha ayarlayalim, gunun kalani sana kalsin, dedi... Sonra gosterdi teker teker: bak burda 3 makina var... buraya basinca renkliler, buraya basinca beyazlar, siyahlari 40 derecede yikarsin... Sonra bitince hepsini birden kurutma makinasina atiyorsun,1.5 saatte hepsi yikanmis hazir oluyor... peki peki ne varki bunda dedim...Hallederim canim, merak etme... :-o

Cevre bilinci yuksek, pek bir duyarli Danimarka ahalisi, gereksiz enerji harcamamak icin hem de kurutma derdinden kurtulmak icin, bir cok apartmanda camasirhane uygulamasina gitmis. Oyle ki, insanlari da fotosenteze baglasak da CO2 salinimini iyice bir dusursek mi derdinde millet... :/

Persembe aksamindan kurdum saati. Is gorusmem varmis gibi gergindim. 8:00'de uyandim, laundry'deki 09:00'daki randevuma yetismek icin. 2 kat asagi inecektim, yine de goz alti kapaticimi surmeyi ihmal etmedim.

Kilerin anahtari hangisiydi acaba challenge'i, sonra hangi kapi bizimkiydi acaba challenge'i, karti nereye sokacaktim challenge'ini da komsulardan birinin destegiyle atlattiktan sonra, neyse ki camasirlari siyah, beyaz ve renkli olarak onceden ayirmistim, 3 makinaya da sorunsuz bir sekilde yerlestirdim. Gel gelelim son teknoloji oldugu hissi veren kumbet gorunumlu makinalar pek tabisi Danca idi. Oyle uzaktan bakarken iyiydi, biri renkli biri beyaz ama hangisi hangisiydi...? Kilerde internetin cekmedigini belirtmeme ve yigitligime herhangi bir sey surmeyi sevmedigimi belirtmeme gerek olmasa gerek..

Isaretleri, talimatlari dikkatle inceledim, icsel sureclerimden gecirdim. 15 dakikanin sonunda kendimce gayet mantikli su sonuca vardim: Kolor kelimesine benzeyen kelime renkliler icin olmaliydi. "Emindim, son kararim"di Kenan Bey. Yaninda 2 asamali yikama resmi olan ve biri on yikama biri normal yikama oldugu sonucuna vardigim "uld' beyaz demekti o zaman. "Hvidt" de siyahti demek ki. Zift kelimesiyle koktes olabilir diye dusundum hatta. Siyahlar icin en uzun yikama suresinin set edilmis olmasi zihnimi kurcalasa da, kurdugum mantik, seyirciye sormaya dahi ihtiyac birakmiyordu. Pratik bir hareketle 'Hvidt' secenegi icin ayarlanmis olan yikama suresini dusurerek aklimca Danlara, onlardan daha da cevreye duyarli oldugumu gosterere , magrur bir ifadeyle kilerden ayrildim...

Merdivenleri tirmanirken "... hallettim canim ;) ..."diye "mavi boncugum"a goz kirparken diger gozumle de uld ve hvidt'in vevirilerine baktim:

Hvidt: Beyaz

Uld: Yunlu demektir!  Danimarka'ya yerlesmek isteyenlere duyurulur.. Ben "cektim!", siz cekmeyin! :/

 

 

 
Toplam blog
: 3
: 112
Kayıt tarihi
: 08.01.15
 
 

Y kusagi, beyaz yaka, rahatsizlik muptelasi! ..