Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '09

 
Kategori
Kitap
 

İhsan Oktay Anar neden okunmalı?

İhsan Oktay Anar neden okunmalı?
 

kitaba en iyi eşlik eden üç şeyden birisi


Yıllar önce kitabevi işletirken tanıştım İhsan Hoca ile . Bir fax mesajı geldi İletişim Yayınları'ndan, oradaki bir satırdı sadece " Puslu Kıtalar Atlası-İhsan Oktay Anar" . Yeni bir yazar yeni bir kitap...Peki bir kitabevi yöneticisi bu durumda ne yapar sizce? Hangi bilimsel verilere dayanarak hareket eder. Ben söyleyeyim, hiçbir veriye dayanarak yapmaz. Sadece deneyimlerin yarattığı içgüdü. Kitaptan 10 tane sipariş verdim-ki yeni bir yazar için iyi rakamdır. İçgüdüm ne dedi bana ki 10 tane kitap aldım? Bir, İletişim Yayınları. İki, Puslu Kıtalar Atlası ismi. Üç İhsan. Dört Oktay. Beş Anar. Yani kitabın ve yazarın isimlerinin çekiciliği. kitabın kapağı ve tabi ki tanıtım yazısındaki bir kaç satırın içine çekiverişi. Kitap geldi ve büyük patırtılar koparmadan yavaş yavaş onar beşer satarak bir göl oluşturdu. Sonra bir fırsatını bulduğumda kitabı bir solukta okudum. Korktum, ürktüm, yıprandım, heyecanladım. uzatmayayım insana dair ne varsa hissettim. Yeni kitaplar yazmasını gönülden diledim. Hem bir okur olarak, hem de geçimini iyi yazarların iyi kitaplarından sağlayan birisi olarak.
Diğer kitapları çok bekletmeden ard arda geldi. Efrasiyab'ın Hikayeleri, Amat, Suskunlar. Her seferinde bir başka heyecana, bir başka boyuta yelken açıyordu Hoca. Abartmadan, yormadan, sessiz ama derinden, küçük harflerle konuşarak, yumuşacık ama sarsıcı. Ağızdan ağıza yaydık diye düşünüyorum. Okurlar raflarından alıp arkadaşlarına verdiler kitapları, kitapçılar eski müşterilerine önerdi "ben çok beğendim, okuyun." Bizim işimizde öneri çok önemlidir. Okurlarımız bize inanır, güvenirler. Çok sevdiğimiz kitaplar çok satsın isteriz. Gizli gizli destekleriz, torpil geçeriz. İhsan Hoca da torpil geçtiklerimizden. Gönül torpili...

Şimdi, "Neden İhsan Oktay Anar kitapları okunmalı " nın cevabını veriyorum. Hiç olmamış olanın olmuş olma ihtimalini ya da en azından olabilecek her türlü öğesinin varlığını hissettirdiği için okunabilir. Başka boyutları ziyaret etmek için okunabilir. Hikayelerin altından yatan felsefeyi anlamak adına kafa patlatmak için okunabilir. İyi kitap okumuş olmak için okunabilir. Hava satmak için okunabilir. Bİr-iki gün dünyadan uzaklaşmak için okunabilir. Hiç olmadı, bir kitapçı öneriyor diye okunabilir.

Ben okudum, çok beğendim. Okuyun, siz de beğeneceksiniz. Sonra geleceksiniz size ikinci kitabını da satacağım...

 
Toplam blog
: 6
: 1047
Kayıt tarihi
: 22.04.09
 
 

Edebiyat fakültesini bitirdim, işletme yüksek lisans yaptım. Lisans eğitiminden itibaren kitaplar..