Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '06

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

İkinci bebek tavsiye edilir...

Dikkat ederdeniz artık evlilikler tek çocukla tamamlanıyor. Sebebi maddi durum, bakacak kimsenin olmaması, kadının hamilelik ve doğum sancısı korkusu, kariyer hırsı vb. olabilir. Hatta çoğu çift hiç çocuk yapmayalım bile diyor da büyükanne, büyükbaba gibi kişilerin dışarıdan yaptığı baskılar sonucu hadi bir tane olsun bari diyorlar. Yakın bir gelecekte bizlerin alışık olduğu akraba olayı bile kalmayacak. Ortada ne dayı, ne hala, ne amca ne de teyze kalacak. Tek çocuk olarak büyümenin kaprisleri, bencillikleri, kıskançlıkları ortada kol gezecek.

Şimdilerde tek çocuğum olsun, ben onu kolejlerde okutacağım zihniyeti baş göstermiş durumda. Benim iki oğlum var. Biri 4 yaşında diğeri 42 günlük ve hayatımda yaptığım en iyi şeylerden biri olarak görüyorum ikinci çocuğumu. O kadar farklı bir duyguymuş ki bir tane daha cana sahip olmak. İnanın öyle yazıya dökülecek kadar basit değil hissedilenler. Tek çocuk da kalsaydım hep bunun eksikliğini hissediyor olacaktım zaten. Ama şimdi bunu yaşayıp Da ne müthiş bir mutluluk olduğunu görüpte insanlarla paylaşmamak olmaz dedim kendi kendime.
Eğer gerçekten çok kötü maddi sıkıntınız yoksa veya bakacak kimse sorununuz yoksa ve en önemlisi eşinizle beraber olmaktan mutluysanız hiç durmayın. Ne hamilelikteki sıkıntılar ne doğum sancısı (ki bunlar bebek doğduğu an hiç yaşanmamış gibi unutuluyor) ne de kariyer. Bırakın bunları vatanını sevecek, Atatürk'ün izinden gidecek en önemlisi size yaşama kaynağı verecek bir bebeğe daha hayır demeyin.

Özel kolej olayınıda gözünüzde büyütmeyin. Ben büyütmüyorum mesela. İki oğlumu da paşalar gibi güzel bir devlet okulunda okutabilir ve en en az kolejde öğrenebilecekleri kadar yabancı dili de öğrenmelerini sağlayabilirim. Koleje vereceğim paranın çok azıyla yabancı dil eğitimi aldırabilirim. Yani sözün kısası size hiç bir şeyin engel olmasına izin vermeyin ikinci bir çocuğun size getireceği mutluluk ve huzuru göz ardı etmeyin. Şimdiden tebrikler...

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..