Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '12

 
Kategori
Siyaset
 

ileri demokrasi; 4+4+4'lük demokrasi, eğitim masalı...

TBMM’de Milli EğitimGençlik ve Spor Komisyonundan AKP’li vekillerin sayesinde Tayvan Meclisi görüntüleri eşliğinde 3X4 kesintili eğitim tasarısı ışık hızıyla geçti.  Muhalefet milletvekilleri AKP’li vekillerin kurduğu barajı/barikatı aşamadı!

 

Komisyon başkanı muhalefete söz hakkı vermedi, tasarının 6 maddesinin geçmesi neredeyse bir hafta sürmüştü,19 Maddesi ise yarım saatte sözde görüşüldü ve AKP vekillerinin oyları ile kabul edildi(!)

 

TV’ye yansıyan görüntülerin arka planını oluşturan zihniyet AKP’li vekilin “Kaç gündür verdiğimiz demokrasi size çok bile” sözlerinde sırıttı!

 

İleri demokrasi neferleri muhalefetin tasarı üzerindeki konuşmalarına yeteri kadar tahammül etmişler iyi mi!

 

Ayrıntılara sonra döneriz kavga gürültü arasında Fatih Projesi ile ilgili alımlar denetim dışına çıkarıldı. İktidarları döneminde 17 kez değiştirdikleri KİK’nun arkasından dolaşıp işlevsizleştirdiler.

 

8 Milyar liralık Fatih Projesi Kamu İhale Hükümlerine tabi olmayacak…

 

(FATİH) Projesi kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından 2015 yılı sonuna kadar yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işleri, Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabi olmayacak.

 

 

İlköğrenim kesintili olarak düzenleniyor…

 

Tasarıya göre ilköğretim 4+4  olarak düzenleniyor,4 yıl zorunlu ilköğretim ve 4 yıl zorunlu ortaokul olmak üzere düzenleniyor.“Bu okullarda kesintisiz eğitim yapılır” ifadesi kanundan çıkarılıyor.

 

 

Ortaöğretim/lise ise 4 yıllık zorunlu öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumları olarak tanımlanıyor.

 

İlköğretim okullar bir arada olabileceği gibi koşullara göre ayrı okullar olarak kurulabilecek. Türkçesi ise şu;8 yıllık zorunlu eğitim öncesi 5+3+3 uygulamasında olduğu gibi öğrenci ilk dört yıldan sonra diploma alacak. İlkokul, ortaokul, lise diplomaları verilecek! 8 Yıllık zorunlu kesintisiz  eğitim uygulamasının özellikle kız çocuklarının okullaşmasına yaptığı katkıdan sonra 4+4+4 uygulamasının kızların okula devamını sağlayamayacağı ortada.

 

İlköğretim parasız olacakmış!

 

İlköğretim 6-14 yaş grubundaki çocukların eğitimi ve öğretimini kapsayacak, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunlu ve Devlet okullarında parasız olacak. Türkçesi, ilköğretim zaten parasızdı ama okulların temizlik, güvenlik, hizmetli vb. ihtiyaçları bir biçimde velilere ödetiliyordu. On yıldır okullara neden hizmetli atanmadığını sormak anlamsızlaşıyor…

 

8 yıllık zorunlu eğitime göre okuyan öğrencilerin durumu ne olacak?

 

Yasanın yayımlanması tarihinde 5,6,7,8. sınıflarda okuyanlar 8.Yıllık Zorunlu Eğitim uygulamasına göre eğitimlerine devam edecekler.

 

 

4. Sınıftaki öğrenci mesleğe yönlendirilebilir mi?

 

Tasarı yasalaşırsa, lköğretim birinci kademesinin son ders yılında öğrencilere; ikinci kademede devam edebilecekleri, ikinci kademenin son ders yılında da ortaöğretimde devam edebilecekleri “okul ve programların hangi mesleklerin yolunu açabileceği ve bu mesleklerin kendilerine sağlayacağı yaşam standardı”  konusunda tanıtıcı bilgiler verilecek. Bununla ilgili gerekli çalışmalar yapılacak. Türkçesi bu uygulama 8. sınıflarda zaten yapılıyordu, tasarıyla 4. sınıfta öğrenci yönlendiriliyor.

 

4. Sınıftaki bir öğrenciyi yönlendirmenin eğitim bilimi açısından ciddiye alınır tarafı yok. Gelişmiş ülkeler mesleğe yönlendirmeyi “geç ergenlik” nedeni ile 10. sınıflarda yapılmasını bile sağlıklı bulmazken, bu kararın şu “dindar nesil yetiştirme projesi” olduğunu belirtmek gerekiyor. Çocuklar gelişimini tamamlamadan İmam Hatip Liselerinin orta kısımlarına öğrenciyi yönlendirmekten başka açıklaması yok.

 

 

Nüfusun az ve dağınık olduğu yerlerde, köyler gruplaştırılarak merkezi durumda olan köylerde ilköğretim birinci ve ikinci kademe okulları ve bunlara bağlı pansiyonlar, gruplaştırmanın mümkün olmadığı yerlerde yatılı ilköğretim bölge birinci ve ikinci kademe okulları kurulacak.

 

Kızlar evde açık öğretim okusun, erkek öğrenciler sermayeye çırak!

 

Düzenlemede belirtilen ilköğretim birinci kademe sonrasında hangi programların açık öğretimle ilişkilendirileceği ve zorunlu eğitim kapsamına alınacağı Bakanlar Kurulu tarafından belirlenecek.

 

Türkçesi, 4. sınıftan sonra okula devam oranı bu tasarı yasalaşırsa düşecek. AB’nin Çin’i olma iddiasında olan Türkiye sermayeye ucuz işgücü temin etmenin çözümünü buldu. Çocuklar ucuz emek olarak sömürülürken bari  evden açık öğretimi okusunlar, iyi mi?

 

Yasa Tasarısını paragraf paragraf okuyarak gidiyorum, çıraklık yaşı 14’ten 11’e düşürülüyor. Bu yaş sınırı tepkiler üzerine tekrar 14’e çekilmedi miydi? (Sırf beni mahcup etmemek için tekrar değiştirmişler(!)

 

Katsayı sorununa kökten çözüm getiriliyor…

 

Teklifle, üniversiteye girişteki katsayı uygulamasına ilişkin düzenleme de yapılıyor. Buna göre, Yükseköğretim kurumlarına giriş ve yerleştirme işlemleri, imkan ve fırsat eşitliğini sağlayacak tedbirleri almak kaydıyla, YÖK tarafından belirlenen usul ve esaslara göre yapılacak.

 

Türkçesi, İHL üzerinden kangrene dönüşen katsayı sorunu çözülüyor. İmam Hatip kökenliler  yönetici oldukları için imam ihtiyacımız  var, gelecekte memlekette imam/yönetici sıkıntısı yaşamamak için elzem bir değişiklikti(!)

 

Sonuç yerine; temel eğitim kesintili hale getiriliyor, İHL’nin orta kısımlarının açılması, sermayeye ucuz emek, Fatih projesini Kamu İhale Hükümleri dışına çıkararak 12 yıllık kesintili eğitim uygulamasına geçilmesi hedefleniyor.

 

TBMM’de görüşülüp yasalaşması için spor yorumcusu H. Şükür’ün baraj vs taktikleri yine işe yarar mı bilmem ama muhalefet milletvekili Muharrem İnce, “Bu iş sokakta çözülür!” diyordu.

 

Eeee, meydanlar/sokaklarda demokrasiye dahil,  ister misiniz memleket 4+4+4 baharı yaşasın!

 Blognot:Taslağın son halinde eğitimin parasız olduğu ibaresi çıkarılmış.Fatih projesi ile ilgili ihalelerin 15 yıl süreyle  korumaya alınıyor.

 

 

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..