Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İletişim ustalığı - 1

Her şey iletişim ile başlar. Başarının sırrı iletişimi ustalıkla yapabilmektir. Bu tüm iş ve işlemlerde böyledir. Yönetimde de böyledir. “Tüm yönetim sorunlarının % 60 i hatalı iletişimden kaynaklanır.” Peter Druckher İyi bir iletişimci olabilmek için bu işin ustalığını bilmek gerek. Bunu ilk şartı da yaşam boyu öğrenmektir. Yaşam boyu öğrenmek başarılı insanların hedefidir.
Ne Söylemek İstediğinize Karar Verin: Düşünün, planlayın vermek istediğiniz mesajı belirleyin, konuşacağınız insan, kitle ve konu hakkında bilgi edinin, sonucu belirleyin ve sadede gelin.


“Düşünüyorum, öyle ise varım.” Descart


Korkuyu Kontrol Edin: Odaklanın; kendinize değil dinleyiciler, kelimelere değil mesaja ve alternatiflere değil başarıya odaklanın. Olumlu sonucu gözünüzde canlandırın. Kendiniz olun. N e söylemek istediğinizi iyi belirleyin. Olumsuz konuşmayın. Egonuzdan çok içten ve yürekten konuşun.


“ Korkmamız gereken tek şey, korkunun kendisidir.” F.D Roosvelt


Susarak Dinleyin: Sıra beklemek için değil gerçekten dinleyin. Karşıt görüşlere saygı gösterin. Bireyleri sabırla dinleyerek problemlerini halletmelerine yardımcı olun. Herkes kendi problemlerini çözebilme kabiliyetine sahiptir.
“ Diğerlerini etkilemenin en iyi yolu kulaklarımızla dinlemektir.”
Konuşmadan Önce Düşünün: Durun, düşünün ve ne söyleyeceğinize karar verin. Uygun sözcükler kullanın Ses tonunuzu duruma göre ayarlayın. Dinleyicileri tanıyın.

“ Düşünmek, konu dışı olan şeylerin anlık bir iznidir.”

Mesajınıza İnanın: Duygularınızın, konuşma tarzınızın, vücut dilinizin ve sesinizin doğal akışına izin verin. Yapmacık olmayın.

“ İşe koyulma korkusunun yolunuza çıkmasına asla izin vermeyin.” G.H.Ruth


Ana Can Alıcı Noktaları Tekrarlayın: Önceden hazırladığınız konuşma metnin vurgulanması gereken yerlerin altını çizin. Bir terimi ve ya konuyu değişik açılardan tanımlamaya çalışın. Nabız yoklamak ve mesajın yerine ulaşıp ulaşmadığını anlamak için arada bir soru sorun.

“ Söylediğini tekrarlamak, evrenin ritmidir.” C. Bristol


Dinleyicinin Ne İstediğini Öğrenin: Dinleyicilere odaklanın. Soru sorun ve cevap alın. Soruların ucu açık olsun. İstediğinizi onlara söyletin.

Kısaltmaları Açıklayın: Slogan, kısaltma rumuzu ve formül geliştirin.
Argo Kullanmayın:


“Çok parlak fikirleriniz olabilir, ama eğer onların anlaşılmasını sağlayamazsanız fikirleriniz sizi hiçbir yere ulaştırmaz.” L.Laccuca

İtirazları Düzeltin: İtirazları konuya yönlendirin. Heyecanınızı kontrol edin. Olabilecek itirazların önüne geçin. Konuşmanın başında usul hakkında kurallar koyun.


Nükteli Olun: Nükte, engelleri aşar, bizi rahatlatır ve diğerlerine karşı anlayışlı kılar. Espri yapın. Komik materyaller, şaka ve notlar, karikatürleri önceden hazırlayın. Kendinizle ilgili şakalar yapın.

Anekdot ve Kısa Hikâyeler Kullanın: Amacınızı ve konunuzu destekleyecek anekdotlar ve kıs hikâyeler bulun. Cinsiyet ayırımı yapmayın.
Tepki Göstermelerini İsteyin: Genel sorular sorun. “Söylemek istediğiniz şey, bu doğru mu?” Gibi geri bildirim alabilecek tuzak sorular sorun.
Sözcük Dağarcığınızı Arttırın: Okuyun. Bulmaca çözün. Sözlük ve diğer kaynakları kullanın.


“ Doğru kelime ile hemen hemen doğru kelime arasındaki fark; ateş ile ateş böceği arasında ki farka benzer.” M.Tvain

 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..