Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '15

 
Kategori
Doğum Hikayeleri
 

İlk saatlerde Seni ne bekliyor?

İlk saatlerde Seni ne bekliyor?
 

yeni doğan bebek


O'nu gördüm. Saçma sapan ne hissedeceğimi bilmez bir halde uzun uzun Ayaz'ıma baktım. Garip bir şekilde dokunmaya hatta yaklaşmaya bile korkuyorsun. O kadar masum, o kadar savunmasız oluyorlar ki babalık hormonları direk koruma içgüdüsü pompalıyor tüm damarlarına. Ne yani annelik hormonu olur da babalık hormonu olmaz mı? Sen daha dur ben sana babalık hüznümü anlatmadım, ilk fırsatta onu da anlatacağım okurken benim kadın olduğumu düşüneceksin :)

İlk telaşe bebeğin anneye bağlanması

Bebeğe eskilerin yaptığı gibi doğar doğmaz şekerli su veya kımız artık verilmiyor :) Tek derdin bebeğin memeyi kabul etmesi, süt emmesi oluyor. Daha doğumdan sonraki ilk dakikalarda hemşireler yardımıyla anne emzirme denemeleri yapmaya başlıyor. Çevremdekilerden pek çok farklı hikaye duydum. Ama asıl olan bebeğin zaten emme refleksiyle doğduğu ve sürekli aç olduğu. Gerisi tefarruat. Ayaz'ın emmesi o kadar büyük bir mesele olmadı. Ama bebeğin emmesi anne için çok stresli bir durummuş. Her şey yolundayken bile bebeğin emmesi dert olabiliyor. Anneden doğumdan sonraki 3-5 gün gelen süt tam dopingmiş. Çok az bile geliyor olsa bebeğin bütün ihtiyaçlarını karşılıyormuş. Bizim sütümüzün az geldiğini öğrendik, biraz üzüldük. Ama her şeyin bir çözümü var. Anne sütünün gelmesi aslında psikolojik bir durum. Anne geleceğine inanırsa geliyor.

Anneyi sütünün geleceğine inandırmak; işte yine en zor görevlerden biri babaya düşüyor. İlk olarak fiziksel gerçeklik meme ucundaki kanallar tam açılmamış oluyor. Burada devreye süt sağma pompaları giriyor. Allah'tan bir tane almıştım. Hadi marka da vereyim. Lansinoh. İş gören bir modeli yeterli kafayı kırıp, sanayi tipi bir pompa alıp ta anneyi telef etme. Hastanenin eve yakın olması hayat kurtarır. Tabi pompa yanımızda olmadığından eve gidip getirme görevi de babanın. Sonrasında çok sıcak olmayan bir duş, hastanede pansumanla ilk gün bu iş biraz zor. Ama eve geldiğinde ilk iş anneye duş aldırılmalı. Şaşıracaksın çeşme gibi süt fışkıracak anneden. Bize biraz öyle oldu. Bu motivasyonu da sürekli anneye hatırlatmak babanın işi. Aslında sen ve anne bunlara ne kadar inanırsanız süt size o kadar yakın olur. Çünkü psikolojik bir tetik var olayda.  

Sonrasında bir müddet doğru mu tutuyorum biraz da bunun gazı nasıl çıkartılır endişeleri gelir. Gaz için maalesef bir vana konmamış, açıp pıııst diye boşaltamıyoruz. Hatta bir gaz basıncı göstergesi bile konmamış. Keşke öyle olsaydı.

İlk çiş ilk kaka bekleyişi

Ayaz ameliyathanenin her köşesine işediği için çişi beklemedik. Meğer oğlum 9 ay tutmuş yattığı yeri pislememek için. Açık havayı görür görmez işedi. Ama kakanın gelmesi 2 saat civarı sürdü. İlk kaka zift gibiydi senin bebeğinde de öyle olursa şaşırma. Simsiyah yapışkan bir kaka geldi gele gele sevinsek mi korksak mı bilemedim. Ben öyle bir şey çıkarsam soluğu acilde alırım valla. 2 güne normale dönüyor. Çiş ve kakayı bekliyorsun çünkü vücudun fonksiyonlarını yerine getirdiğini hızlıca anlamış oluyorsun.

Hep uyuyor, gözünü açmıyor endişesi

Uyuyacak tabi, böyle saçma endişelere bizim gibi kapılma. Emiyor, sıçıyor ve uyuyor bir bebekten daha ne istersin ki. Üstelik 2 hafta sonra gaz sancılarıyla tanıştığınızda o uyuyan halini arayacaksın.

İlk ağlama ve susturma

Ağladığında özellikle ilk seferlerde ne halt yiyeceğini şaşırıyorsun. Tahtaya sözlüye kalmış öğrenci telaşı oluyor insanda. Bize doktorumuzun verdiği tavsiye her ağladığında meme verindi. İşe yaradı. Habire meme verdik. Birinci ay kontrolünde zaten kilo olarak geri döndü.

İlk gece refakat

Gece anne ve bebeğin yanında birilerinin kalması zorunlu. Uykusuz ve yorucu bir gece olabileceğinden ve babanın gün içinde pek çok şeye koşturmaya devam etmesi gerektiğinden ben kalmadım. Eşimin ablası kaldı. Ama gece geç saatlere kadar yanlarındaydım. Sonra bir 5 saat uyku çektim evde sabah gün doğarken mesai başladı yine. Yenidoğan bebekleri uzun süre uyutmak tavsiye edilmiyor. Yaklaşık 2-3 saatte bir uyusada uyandırıp emziriliyor. Bu ilk ay böyle devam ediyor. İşin zor kısmı bence buydu. Her seferinde 2 saat uyumak.

Ayaz'la geçirdiğimiz ilk saatler ve yaşadığımız endişeler bunlardı. Umarım sizin bebeğiniz de normal ve sağlıklı ilk saatler geçirir. Allah kimseyi evlatlarıyla sınamasın...

 

Kaynak: www.bebeksayfasi.com

http://codingmybaby.blogspot.com.tr/

 
Toplam blog
: 2
: 105
Kayıt tarihi
: 19.06.15
 
 

Merhaba, uçak mühendisiyim son 6 yıldır yazılım sektöründe projeler geliştiriyorum. 32 yıllık hay..