Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '07

 
Kategori
Anılar
 

İngilizce öğreniyorum

Ortaokul 2.sınıftaydım, İngilizce öğretmenimiz Kaya Bey hayatının baharında, kestiğim kestik astığım astık; kimseleri beğenmeyecek kadar yakışıklı. Kız lisesinde olmanın farkında, liseli ablalar hayran hayran dolaşırken biz sınıfta hep beraber piece of chalk (pisisofçok) tekrarı yapıyoruz. Şu ana kadar tebeşirin İngilizcesini bilmek hiç işime yaramadı ama bol bol tekrar yaptık işte.

Sessiz konuştuğum için beni azarladığı günü hiç unutmadım. Şimdi bangır bangır konuşan oğlumla gurur duyuyorum. Anasının nazlı gülüne öğle bağırılır mı hiç?

İngilizceyi hiç sevmedim. Acil olarak dışardan bir öğretmen ayarlandı, kurs almaya başlatıldım. O hafta Kaya Bey herkesin yurt dışından birisiyle arkadaşlık yapıp mektuplaşacağını söyledi kaydımızı yaptı.

Arası bir hafta geçmedi bana bir mektup geldi Hollanda'dan HELİ KORNEN ya da Korhonen. Aman yarabbi, kızcağız iki sayfa İngilizce yazmış, ben sadece "Dear Dilek" kısmını iyi anladım, sözlük yardımıyla da, çilek bahçeli bir evleri olduğunu. Gerisini anlayamadığım gibi, nasıl cevap yazacağımı kara kara düşünürken fikrim geldi!!! Kurs öğretmenime götürürüm, bana hem okur, hem de yazdırır.

Bugün düşününce fena fikir değilmiş aslında, okudu sağ olsun, iki satır mektup da yazdırdı. Mutsuzdu ama nedenini anlamam çok geç olmadı. Kurs bitip eve gittiğimde, annem kaşlarını öyle bir çatıp bakıyordu ki; "öğretmenin telefon açtı, mektup okutmuşsun, hem de yazdırmışsın. Nedir bu durum?"

Zırvalamadan anlattım ama ağladım da. O günden sonra gitmedim o kursa da, anlayacağınız ne Heli, ne Kaya bey ne de adını hatırlayamadığım bey İngilizceyi bana öğretemediler.

Nasıl oldu bilmiyorum, hiç sınıfta kalmadan geçtim üstüne bir de fakülte bitirdim, sonra zevk olsun, muhabbet dolsun babında 2001 yılında, A.Ö.F 'sine kayıt yaptırdım 2 yıllık halkla ilişkiler bölümüne, bütün dersleri verdim. Yok imkansız, İngilizceden geçemiyorum. Birinci sınavdan 53 alıyorum, ikinciden 49; 50 alsam geçeceğim; mümkün değil alamıyorum.

E şimdi ben bana İngilizce serenat yapan arkadaşımı hiç unutur muyum?
"I LOVE YOU MORE THAN I CAN SAY" demeyi nasıl öğrendim?

Her şeyin başı sevgi. Sevgiyle yaklaşsalardı ben şimdi şakıyordum.
Hevesimiz bir dahaki hayata kaldı.

Mutluluklar diliyorum.
happiness:)

 
Toplam blog
: 16
: 803
Kayıt tarihi
: 28.02.07
 
 

Ev-iş ve ev ekonomisi öğretmeniyim, şu an çalışmıyorum. Evliyim bir oğlum var. Şiirsel bir dille kon..