Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

İngiltere'de Colchester ve Norwich

İngiltere'de Colchester ve Norwich
 

Norwich Katedrali


İngiltere' nin en eski dolayısla St. Albans ve Londra ile birlikte en önemli Roma kentidir. Colchester Kalesi' yle ünlü kent Britanya' nın en eski kenti olduğu iddiasındadır. İngiltere' nin çoğu kentinde olduğu gibi Doğa tarihi Müzesi yer alır. Şehir alışveriş caddesi ve tarihi yerleriyle tipik bir İngiliz şehridir.

Norwich Norfolk bölgesi şehirlerinden biridir. İngiltere' de şehirler bir bölgeye bağlıdır. Eğer köyde yaşıyorsanız bir şehire bağlı olmak zorunda değilsiniz. Örneğin Eminönü' nde oturuyorsanız İstanbul' da oturuyorum dersiniz. Fakat Polonezköy' de oturuyorsanız Polonezköy' denim demek daha mantıklı. İlk yerleştiğimde birlikte kaldığım aileye, arkadaşlarım soruyor ben hangi şehirde oturuyorum dediğimde sen şehirde oturmuyorsun cevabını almıştım. Norwich Kathderali ile ön plana çıkan küçük bir şehir. Kathedral İngiltere' de  Salisbury Katedrali' nden  sonra en uzun olanıdır. Şehirin içinde nehirin kenarında gezerken sarı/yeşil kanaryalı formalarıyla yürüyen her yaştan taraftarı gördüm. Onları takip ettiğimde stadın önüne geldim. Bu tip takımlar dahi dolu tribünlere oynuyorlarki o dönem Primier Lig' de değillerdi. Benzer durumu Watford' da da görmüştüm. Trende tanıştığım anne ve çocuğunun kombine bileti vardı. Formaları ve ürünleri diğer takımlarla aynı fiyat. En güzel olanı da bir ilkokula gittiğimde  top oynayan çocuklara baktığımda Manchestar, Liverpol, Chelsea ve Watford forması giyenleri bir arada gördüm.

Ülkenin güzelliği Londra' nın kozmopolitliğinden, çılgın gece hayatından veya alışveriş merkezlerinden değil, küçük, sakin, doğal güzelliklere sahip ve sade, eski mimarisiyle dikkate çeken kasabaları ve köyleridir. Stresten uzak güvenli, düzenli bir hayat Londra' nın karmaşasına tercihimdir. Hele ki bu kasabalar Londra' ya 30-45 dakikalık tren meseafesindeyse paha biçilmez.

 
Toplam blog
: 56
: 1239
Kayıt tarihi
: 14.11.11
 
 

30 ülke ve yüzlerce şehir gezisi için tatiliyet İstanbul Üniversitesi Arkeoloji ve Tarih bölümü, ..