Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '08

 
Kategori
Şiir
 

İnsanlık adına

İnsanlık adına
 

Bu bebek bu resmiyle dün olduğu kadar bugünde baktığım her yerde


Bir yerlere bağırmak geliyor içimden,

Bir yerlere haykırmak!

Ellerimi sıkıp duvarları yumruklamak!

Yüreğimin en yakınlarına, bağırmak geliyor içimden,

Bağırmak!

Paramparça oldu, inceldi duvarları yüreğimin.

Dedim ya, yüreğimin en yakınlarına bağırmak geldi içimden.

Düşündüm de, yüreğimin en yakınları Sarıkamış’sa?

Sarıkamış sana sesleniyorum!

Sende yatan şehitlerine, nakışlı mendiller sunuyorum.

Biliyorum, sende yatan şehitlerinde bugün ağlıyor,

Bende, bugün ağlıyorum Sarıkamış.

Sen ki, şehitler diyarı Mehmetçiğin anasısın.

Bende bugün, başımı sana yaslayıp,

Vatan kardeşlerime ağlıyorum Sarıkamış.

Kardeş olmayı beceremeyen ülkeme ağlıyorum.

Kandırılan halkımıza ağlıyorum.

Beşiğinde, emziği öksüz kalan bebeğin bedeninde,

Daha dün gibi hatırladığım yaralarına ağlıyorum.

Bugün, dünden daha çok kardeş olmalıyız.

Çünkü hep beraber şehitlerimize ağlıyoruz.

Yüreği paramparça olan şehit analarına ağlıyoruz.

Bu analar Kürt’tür, Türk’tür, Alevidir, Laz’dır, Çerkez’dir…

Kimmiş, oymuş, buymuş ne fark eder ha, ne fark eder.

İnsanız insan.

Yeter ki insan olalım insan.

Ben neyim, ırkım ne mi acaba?

Irkımı söylesem kardeşliğin ne önemi kalır ki.

Ben Roman’ım, çingeneyim, ne fark eder? İnsanız insan.

Ben Çerkez’im Laz’ım, ne fark eder? İnsanız insan.

Ben Kürt’üm, Türk’üm, ne fark eder? İnsanız insan.

Ben Yörük’üm ve ülkemde bildiğim,

Bilmediğim, tüm ırkların ferdiyim, ne fark eder?
İnsanız insan.

Irkım neyse ne, bayrağımdır Türkiye’m.

Ayakkabımın markası neyse ne, bastığım toprağım Türkiye’m.

Evimin adresi neyse ne, evimdir, Vatan’ım Türkiye’m.

Anamın doğurduğu kardeşim kaçsa kaç,
Koca millettir, kardeşlerim Türkiye’m.
Eğer bitecekse kardeşlik duyguları ülkemin,

Dağılacaksa Kürt, Alevi, Laz, Çerkez, kardeşlerim,

Ben hepsine küser, başımı duvarlara vurup,

Yüreğime kurşun sıkar, cehenneme giderim.

Ben kim miyim?

Ne fark eder insanım demek yeterli olsun bu sefer.

Adım insan, insanım demek yeterli olacaksa,

Bu satırları karalıyorum, tüm insanlık adına;

Çünkü insanız insan…2007


DİLEK EJDER

(Not: Eski soyadı Dilek FIRAT'TI)

 
Toplam blog
: 52
: 596
Kayıt tarihi
: 22.04.08
 
 

Araştırmacı yazar, şair, aforizmacı, ressam, besteci... Kardelenler diyarı Sarıkamış’ta doğdu..