Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '17

     
    Kategori
    İnternet
     

    Instagram Kullanımı Hakkında Bilgiler

    Instagram Kullanımı Hakkında Bilgiler
     

    Her geçen gün daha fazla artan Instagram kullanımının püf noktalarından bahsedeceğim sizlere. Dilerseniz hep birlikte maddeler halinde inceleyelim.

    Profil Resmi ve Açıklama Kısmı

    Instagram kullanıcıları için tabiki de bir profilde göze çarpan en önemli detay profil resminizdir. Profilinizde gezinen kullanıcıların ise ilk gözüne çarpan yer, profil resminden sonra profil açıklama kısmıdır. Çoğu profilden sıyrılacağınız en önemli özellik, içeriğin gücünü saymazsak, bu iki alandır.

    Instagram Kullanımı Hakkında Kargastik Bilgiler

    Biz tabiki Dijital Karga’yı inleceyerek anlatacağız. Resimde gördüğünüz üzere Dijital Karga’nın Instagram profili yer alıyor. Peki bu profil nasıl düzenleniyor gelin hep birlikte inceleyelim.

    Instagram Kullanımı Hakkında Kargastik Bilgiler

    Resimde gördüğünüz üzere profili düzenle bölümüne girdiğimizde karşımıza böyle bir sayfa çıkıyor. İncelemye en üstten başlayacak olursak eğer, bizleri diğer profillerden ayıracak en önemli özelliklerden birisi de profil resmidir. Bir kullanıcıyı Instagram’da ararken göze çarpan ilk detay profil resmidir. Bu yüzden profil resminizin sizi temsil ettiğinden emin olmak sizi Instagram’da bulunması daha kolay bir hal aldıracaktır.

    Hemen bir altını inceleyecek olursak “Ad” kısmı. Bu kısım sizin Instagram’da herkes tarafından görünecek olan adınızdır. Burada bir işletme yada standart bir kullanıcı olmanızın pek bir farkı yoktur. Herkes için geçerli bir seçenektir. Önemli bir detaydan bahsedecek olursak “Ad” kısmına yazdığınız kullanıcı adınız değil hesabınızın adıdır. İnsanlar sizi Instagram’da ararken Ad’ınızla bulma olsasılığı kullanıcı adınızla bulma olasığına göre çok daha düşüktür.

    3. bölüm hesabınızın kullanıcı adının yer aldığı bölümdür. Kullanıcı adları sizi temsil eder ve gerek Instagram aramalarında olsun gerek google üzerinden arama yapılırken Instagram hesabınıza ulaşma konusunda olsun büyük öneme sahiptir. Kullanıcı adınız aynı zamanda sizin Instagram linkinizdir. Bir örnek verecek olursak. Kullanıcı adınız nasıl ise Instagram linkinizde o şekildedir. www.instagram.com/dijitalkarga/şeklinde oluşturulur.

    4. Kısımda iste sizden internet sitenizi yazmanızı ister. Standart kullanıcıların aksine bir işletme profiliyseniz ve bir internet siteniz var ise bu kısma yazmanız büyük önem taşır. Bu sayede insanların internet sitenize ulaşmasını çok daha kolaylaştırmış olursunuz.

    5. Kısım (“) İşareti bulunan kısımda ise profilinizin açıklama kısmıdır. Burada profiliniz hakkında kısa bilgi verebilirsiniz. Eğer bir işletme profili iseniz burada yapacağınız kısa da olsa bilgilendirme insanların Instagram hesabınıza bakış açısını değiştirecektir. Buranın boş bırakılmasını kesinlikle önermiyoruz.

    Gizli bilgiler kısmına geçecek olursak bu kısımda yer alan bilgiler gizlidir ve diğer Instagram kullanıcıları tarafından görüntülenemez. Bu kısım hesabınızın güvenliği açısından önemlidir. Boş bırakmaya gelmez.

    Instagram Hikayeler Bölümü

    Instagram

    Bu kısım benim için Instagram’ın en değerli bölümüdür. Instagram resim paylaşım platformu olsa da burada profilinize ekleyeceğiniz bir hikayeyi birkaç püf nokta ile hedef kitlenizi çok daha fazla genişletmek mümkün. Nasıl olur sorularını duyar gibiyim. O halde hep birlikte inceleyelim.

    Instagram Kullanımı Hakkında Kargastik Bilgiler

    Bilindiği üzere hikayenize eklemek istediğiniz fotoğraf üzerine konum hava saat ve etiket(hashtag) gibi eklemeler yapmak mümkün. İşte en can alıcı nokta ise burada başlıyor. Instagram’ın en güzel beğendiğim özelliklerinden birisi dediğim nokta. Hikayenize eklediğiniz bir fotoğrafa konum bilgisi ve etiket(hashtag) eklediğiniz zaman Instagram aramalarda belirttiğiniz konum üzerinde sizin hikayenizi görüntülüyor. Tabi eğer profiliniz herkese açık yani gizli profil değilse.

    Instagram aramalarında görüntülenmede nedir nasıl oluyor diyecek olursak. Örnek verelim. Bir resim çektim ve hikayeme ekleyeceğim. Bu resime konum bilgisi olarak “İstanbul” ilini seçtim ve konu etiketi olarakta profilimi yada paylaşacağım resmi en iyi ifade eden yada ona yakın bir konu etiketi yazdım. Bu sayede Instagram paylaştığınız hikayeyi şehirler, ilçeler hatta mahallelere göre ayırıyor ve sizin konu etiketinize yazdığınız en yakın içerik aramasında hikayeler kısmında sizin hikayenizi de görüntülüyor. Bu sayede kendi takipçileriniz dışında sizi takip etmeyen ancak konu etiketini inceleyen kullanıcılara yani kendi kitlenizden fazla kitleye ulaşmış oluyorsunuz.

    Ama nasıl konu etiketinde yada konum etiketinde hikayeler kısmında kendi hikayemin görüntülenmesini sağlarım diyecek olursanız, Instagram bu konuda çeşitli algoritmalar geliştridiği doğrudur. Ancak edindiğim tecrübe ve bilgiye dayanarak söyleyebilirim ki henüz fazla takipçi kitlesine ulaşmadığınızı varsayarak anlatalım. Eğer sabah 08:00 – 10:00gece 23;00 ve sonrasındaki aralıkta bir hikayeyi konum + konu etiketiyle paylaşmanız halinde aramalarda görüntülenme olanağınız daha yüksek olacaktır. Konu ve konum etiketinde yer alan hikayeler günlük paylaşılan hikayelerdir.

    Belirttiğim saatler ise Instagram hikaye ve resim paylaşımının daha az olduğu saatlerdir. Bu sayede örneğin normal saatlerde 100.000 kişi arasından hikaye seçecek olursa Instagram verdiğim saatlerde 20-30.000 hikaye yada resim arasında seçim yapmış olacak ve sizin buralarda görüntülenme oranınız daha da artacak. Bu sayede aktif bir profilde yapılması gereken işlemleri yaparken bir kaç püf noktayla daha kolay şekilde daha fazla kitleye ulaşmış olacaksınız.

    Instagram Etiketleri (Hashtag) Kullanımı

    Diğer can alıcı noktalardan birisi ise etiket kullanımıdır. Paylaşılan resim açıklamasında olsun paylaşılan hikayede konu etiketi olsun her zaman önemlidir ve geri dönüşü büyüktür. Paylaşım yaparken paylaştığınız içerik ile alakalı etiketleri kullanırsanız insanların size daha kolay ulaşmasını sağlamış olursunuz. Biraz da mevcut kitleniz varsa ve paylaştığınız içerik açıklamaya eklediğiniz etiketle ilgiliyse ve etkileşim oranınız düşük değilse etikete eklediğiniz resim aramalar kısmında “başlıca gönderiler” bölümünde yer alma olsalığıda yüksektir.

    Nedir bu “başlıca gönderiler” diyecek olursak. Paylaştığınız resim açıklamaya eklediğiniz etiketin başlıca gönderilerinde yer alacak olursa yeni ve daha ilgili etkileşimli bir içerik gelene kadar başlıca gönderiler kısmında yer alır. Bu sayede arama yapan insanlar etiket araması yaptğında sizin resminiz en üstte yer alır ve içeriğinizin incelenme oranını %100 arttırır diyebiliriz. Bu sayede geniş kitlelere ulaşmak mümkün ve daha kolaydır.

    Kaynak : http://www.dijitalkarga.com/ceviz/instagram-kullanimi-hakkinda-bilgiler/

     
    Toplam blog
    : 1
    : 2058
    Kayıt tarihi
    : 14.01.17
     
     

    Social Media Uzmanı, gazeteci yazar ..