Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '08

 
Kategori
İnternet
 

İnternetin son durumu

(Önbilgi: Bu yazının esin kaynağı Yurtsan Atakan’ın bir metnidir.)

İlk durum: Tekelleşme başladı. Bunun önüne geçilemez, AB hariç ki o da yalnızca % 7 demek.

İkinci durum: Dünya 500 internet (Alexa) sıralaması sürekli değişiyor. Bu, Forbes’in en zenginler listesinin sürekli değişmesinden farksız.

Üç: Arkadaşlık siteleri, bana ‘Rumuz Goncagül’ü anımsatıyor. Görücü usülü, ‘Rumuz Goncagül’ usülü, internet usülü. Hepsi de birbirinden kötü. Bunda internetin suçu yok.

Dört: Bilgi siteleri çok çok eksik durumda. Hele hele, başkalarının bilgilerini kendi sitelerine koyup, parayla satanları görünce çok şaşırıyorum. Wikipedia, güvenilirlik açısından benim için düşük düzeyde ama orada bulduğum bazı bilgileri de hiçbir yerde bulamadım.

Beş: Çeviri siteleri. Google’da Almanca’dan İngilizce’ye denedim. Sonuç çok küçük bir iki sürçme dışında tamdı. Bunun tüm dillere uygulandığını düşünün. İnternetin gelecği için, en umutlu olduğum alan bu.

Altı: Ticaret siteleri feci durumda. En son Ebay’in ceza almasının gösterdiği üzere, yalnızca Türkler üç kağıtçı değil. Ebay’da yabancılarla ticarette sorun yaşayan birçok Türk meslektaşım var. Türkiye’dekiler, model alma babında onları bir iki yıl geriden kes-yapıştır izliyor. Abebooks’un 110 milyon kitapla Amazon’dan az tıklanması da, dünya halklarının bir utancıdır.

Yedi: Oyun siteleri ilgi alanımın oldukça dışında. Ben oyunların yalnızca demolarını seviyorum ve seyrediyorum. Oyun tanıtım dergilerinden birinde okuduğum bir oyunun demosunu seyredince, üç kağıdın burada da aynen geçerli olduğunu gördüm. Ancak, henüz kimse tam aymadı: Oyun pazarı; reklam, sinema, medya, bilgi pazarının üstünde, hem de epeyi üstünde. Bu konuda üst sınır beklemiyorum: İnternetin % 99 kullanımı oyun için olsa, şaşırmam.

Sekiz: İnternet bankacılığı, bana kezlerce saçımı başımı yoldurttu, sonunda vazgeçtim. Kardeşim, dünyanın neresine para gönderirsen gönder, bunun maliyeti 10 sent, sen de al 30 sent, yetsin. E-ticaretin önündeki en büyük engel, 21. Yüzyıl’da sinekli bakkal zihniyetini sürdüren bankalar.

Dokuz: İnternete bağlandım, hala öküzüm: Tüm dünya halkları ve bireyleri için geçerli, bana göre olağan, başkalarına göre sürpriz buldukları ve inkar ettikleri bir durum. Şöyle diyorum: ‘İnternette söyleyecek neyiniz var?’

On: Tüm yazılım ve donanım şirketleri korkunç kar marjlarıyla çalıştılar, hala Fordist zihniyetteler. Gün gelip bunun için UCM’nde yargılanabilirler. Bizim Telekom’u (hem devlette, hem özel iken) ne yapmak gerektiğini burada yazamıyorum.

On Bir: İnternet siberuzaydır ama siberuzaylığın henüz katrilyonda birini bile becerebilmiş değil. 15 yıl için büyük başarısızlık ve Google, Yahoo ve Msn duruma aymış bile değil. Tüm duyu-dillerin elektrik simülasyonu ve iletimi başarıldı. Bir bakarsınız, internet devredışı kalmış.

On İki: Aslolan değişimdir. İnternet bu durumuyla şimdiden işlevsizleşti, demek ki onu başkalaştıracağız. Biz = Gelecekbilimciler. Siberuzay o başkalaşımların yalnızca biri. En azından elektronik olarak ışık hızından hızlı bilgi iletmenin yolunu bulunca, (şimdilik) Samanyolu’ndaki ana iletişim aracı internet / siberuzay olacak. Ay’a yerleşmek çoktan tasarlandığına göre, bunu da tasarlamaya başlamanın zamanı geldi de geçti bile.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..