Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İş Hayatında Başarılı Çalışan Olmak

İş Hayatında Başarılı Çalışan Olmak
 

Bir işe başvurmak ve gerekli aşamaları geçip o işe kabul edilmek gerçekten zordur. Ancak, bugünün ekonomisinde, o işe tutunmak ve kalıcı olmak daha zor gözükebilir. İşte kalıcı olmayı isterseniz, iyi bir çalışan özelliklerine sahip olmak, yaptığınız şeyler konusunda istekli olmak, yöneticilerinize, iş arkadaşlarınıza doktor ve eczacılarınıza karşı saygılı olmak gibi konular üzerinde çaba sarf etmeniz gerekir. İşinizi iyi yapmaya odaklanırsanız ve kendinizi geliştirmeye açık iseniz, işinizi kaybetme noktasında endişe etmenize gerek kalmaz. Burada zikredilen bazı özelliklerle birlikte işte tutunmak için size gerekli olan önemli özelliklerden birisi de takım oyuncusu olmaktır. Peki nasıl takım oyuncusu olunur? Nasıl davranmak gerekir? Kazanmamız gerekli olan özellikler nelerdir? İyi bir takım oyuncusu olmak istiyorsunuz aşağıda verilen özelliklere sahip olmalısınız:

 

1.     Yöneticilerinizle iyi ilişkiler kurmak için elinizden geleni yapın.

Yöneticilerinizle iyi ilişkiler kurmak, işte tutunabilmek ve kalıcı olabilmek için belki de en önemli konudur. Bunu söylerken, yöneticilerinizle çok iyi arkadaş olun demek istemiyoruz hatta kim bilir belki de olmamak daha iyidir fakat işinizden ayrılmak istemiyorsanız, yöneticilerinizle sıcak, arkadaşça ve saygılı bir ilişki kurmakta yarar var. Hatta gözüne gözükmeseniz bile, her zaman yöneticinize karşı saygılı ve pozitif bir tutum geliştirmek için çaba sarf edin. İşinizden şikayetçi bile olsanız hiçbir zaman yöneticinizi suçlamayın, işinizden memnuniyetsiz olduğunu belli etmeyin, durumu saygılı bir şekilde ifade etmeye çalışmak sizin için daha güzel olacaktır.

 

 2. Olumlu tutum geliştirme ve sürdürme.

İşinizde tutunmak istiyorsanız, işinize karşı ve işinizle ilgili yaptıklarınıza karşı olumlu tutum geliştirin. İşinizin her dakikası güzel geçmeyebilir, bazı sıkıntılar yaşanabilir, ama siz işinizi sevecek ve işinizin güzel olmayan tarafların üstesinden gelebilecek bir yol bulmanız gerekir. Şikâyetlerinizi en alt seviyeye indirip işinizle ilgili sevdiğiniz şeyler hakkında konuşmak olumlu tutum geliştirmeniz için size yardımcı olur. Yöneticiniz sizi pozitif ve çalıştığınız yerde yüksek moralli görmek ister. Genelde çalışanlar birbirlerine işlerinde rutin olarak yaptıkları şeylerden şikâyet etmeye eğilimlidir. Siz etrafınızdaki insanlar rutinleri konusunda negatif konuşmaya başladıklarında sakın bu tuzağa düşmeyin ve konuyu değiştirmeye çalışın.

 

3. İyi oyuncu olma.

İşte tutunmak için takım oyuncusu olmak bir zorunluluktur. Diğer çalışanlarla iyi geçinmek, farklı özelliklerde olsanız bile iş arkadaşlarınızla birlikte çalışabilmek için iyi iletişim kurabilmek gerekir. Çalışması zor bir kişi, kaba bir kişi ya da yöneticilerinizin yorumlarını ve görüşlerini ciddiye almayan bir kişi olarak bilinirseniz personel azaltması yapılacağı zaman işten ilk gönderilecek kişi siz olursunuz. Tam tersini düşünürsek, verilen bir projede bütün takım arkadaşlarınızla iyi çalışabilen birisi olarak bilinirseniz ve çalıştığınız yerde çalışılabilecek bir iki kişi düşünüldüğünde ilk sıralarda siz akla gelirseniz, yöneticinizin ekip çalışmasında sorumluluk verebileceği ve takıma koyabileceği ilk kişi siz olursunuz. Fikirlere, görüşlere, yorumlara katılmasanız bile saygılı bir şekilde katılmadığınızı belli etmeyi öğrenmeniz yararlı olur. Takımda çalışanlara ismiyle hitap etmeme, iş arkadaşlarınızı ihmal etme ve görmezden gelme, haklı olduğunuzu ispatlamak için çok fazla çaba sarf etme yerine iyi dinleyici olma, sakin bir şekilde fikirlerinizi paylaşma ve iş arkadaşlarınızın düşündüklerini izah edebilmeleri için onlara fırsat tanıma ve sorular sorma üzerinde çalışmalısınız.

Olabildiğiniz kadar cana yakın olmaya çalışın. Her zaman iş arkadaşlarınıza tebessüm edin ve onları iyi karşılayın. Ne kadar meşgul olursanız olun onlarla konuşabilmek için küçük zamanlar ayırın. Yöneticiler genel olarak çalışanların çalıştığı yere getirdiği enerjiye, pozitif ve yapıcı tutuma, cana yakın davranışlara dikkat eder. Zamanınız olduğu sürece takım ruhu içinde diğer çalışanlara işlerini tamamlama konusunda yardımcı olmaya çalışın. Bu durumun çalıştığınız kurumun daha iyi iş yapmasına katkı sağlayacağını aklınızdan çıkarmayın.

İşyerinizde dedikoduya dalmayın. Bu durum, işi tamamlamanıza yardımcı olmayacağı gibi kötü olarak tanınmanıza da kapı aralar.

 

4. İş arkadaşlarınızla aldığınız ücretler hakkında konuşmama.

İşinize tutunmak istiyorsanız buna da büyük bir hayır diyoruz. Çünkü sizin ne diğerlerinden ne kadar farklı ücret aldığınız diğerlerini, onlarınki de size ilgilendirmez. Aksi takdirde ne siz ne de onlar mutlu olur. Bu durum performansınıza kötü bir şekilde yansır. Siz performansını üst seviyede tuttuğunuz zaman ücret artış dönemlerinde yöneticinizin bunu mutlaka değerlendireceğini unutmamalısınız.

 

5. Müşterlerilere saygılı davranma.

Çalıştığınız işyerine fayda sağlayan müşteriler şirketinizin genel müdüründen temizlikçisine kadar herkesi işten çıkarabilme gücüne sahiptir. Müşteri istemezseniz işte yapamazsınız. Her zaman nazik ve saygılı olun. Kırıcı davranmaktan kaçının. Zor bir müşteri ile karşılaşırsanız sakin kalmak için çok çaba sarf edin ve gerektiğinde başka bir iş arkadaşınızdan yardım istemeye çekinmeyin. Çünkü sizin gerginliğiniz hem size hem de çalıştığınız kuruma zarar verir. Yöneticiler her zaman müşterilerle iyi geçinen çalışan ararlar. Yöneticiniz size kurumuna değer katan birisi olarak görmeli, zarar veren birisi olarak değil.

Ayrıca, iyi ve başarılı bir takım oyuncusu olmanın yolu, yönetici ve iş arkadaşlarıyla iyi iletişim kurmaktan, iş arkadaşlarınızı can kulağıyla dinlemekten, yaptığınız işlerle ilgili onlardan sık sık geri dönüş almaktan, görüşlerinizi açık yüreklilikle ve dürüstçe açıklamaktan, anlamadıklarınızı sorup öğrenmekten, grup toplantılarına ve planlama çalışmalarına katılmaktan, iş arkadaşlarınıza saygılı davranmaktan, problem çözmede aktif olmaktan, uzlaşmaktan, hedef koymak ve süreçleri değerlendirmekte, güvenilir olmaktan, yapmanız gerekenden fazlasını yapmaktan, sorumluluk almaktan, esnek olmaktan, yapıcı geri bildirimde bulunmaktan ve işyerinizdeki herkesin yapabildiği küçük şeyleri (fotokopi makinasında kağıt bittiyse kağıt koyma, numune ve promosyon adası dağınıksa düzenleme, çay ya da kahve bittiyse yeni hazırlama gibi) yapmaya zaman ayırmaktan geçtiğini söyleyebiliriz.

Kaynak: http://www.wikihow.com/Keep-Your-Job

 

Murat Şahbaz

Hikaye Tasarımcısı

 

 
Toplam blog
: 29
: 262
Kayıt tarihi
: 08.10.15
 
 

Hikaye Tasarımcısı ..