Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '06

 
Kategori
Bilişim
Okunma Sayısı
643
 

İşinizi e-ticarete taşımanız için birkaç sebep

İşinizi e-ticarete taşımanız için birkaç sebep
 

Büyük bir işletmesiniz ve geleneksel satış kanallarını kullanarak çok iyi cirolar yapabiliyorsunuz ama bir taraftan da nedir bu elektronik ticaret diye de düşünmeden edemiyorsunuz. Ya da zamanında herkesin web sitesi olmasından etkilendiniz ve siz de büyük paralar ödeyerek bir web sitesi edindiniz. Ama bu siteyle sizi tanıtmanın, iletişim bilgilerinizi vermenin ötesine de bir türlü geçemiyorsunuz. Bu yararının dışında sadece cebinizden yüklüce para götürdüğünü hatırlıyor ve hayıflanıyorsunuz. Nedir elektronik ticaret, geleceği nedir, gerçekten e-ticarete yatırım yapmalı mıyım?
Başka firmaların bu işe girmek için büyük paralar ve uzun zamanlar harcadığı kulağınıza çalındıysa eğer bu sizi e-ticarete yatırım yapmaktan alı koyuyor da olabilir. İşte size tekrar e-ticarete yatırım yapmayı düşündürtecek ve bu yazının hemen bitiminde muhtemelen işe başlamak için kollarınızı sıvatacak nedenler:

1. Yerellikten Globalliğe Doğru Yol Almak

E-Ticaretten önce ulaşılmak istenen hedef kitleye televizyon reklamları, radyo reklamları ve gazete reklamları ile ulaşmak en çok başvurulan yollardı. Ürünlerin ve kampanyaların duyurulması için sadece bu tür geleneksel kanallar kullanılırdı. Her ne kadar reklam verilen tv kanalı, gazete izleyicilerinin profiline göre seçilmeye çalışılsa da reklamların etkinliği, reklamların geri dönüşümü ve potansiyel müşteriye ulaşılıp ulaşılamadığı konusunda hep kafada soru işaretleri oluşurdu. İnternetle birlikte çok yeni bir reklam ve iletişim çağı da başlamış oldu. Ülkeler arası sınırlar gerçek anlamda kalkmasa da bugün dünyanın istenen yerindeki bilgiye,ürüne ulaşmak için gümrük duvarları,sınırlar gibi engeller bizi yolumuzdan alı koyamıyor. Şirketler online müşterilerine ilgi alanlarına göre anında ulaşabiliyor ve geleneksel yöntemlere nazaran çok şaşırtıcı ve etkili sonuçlar alabiliyorlar. Online olarak takip altında tutulan bir internet kullanıcısı otomobil kazalarıyla ilgili bir haber okurken birden yan tarafta bir sigorta şirketinin çok uygun bir kampanyasını duyuran bir reklam görebiliyor. Dünyanın öbür ucundaki bir müşteriye geleneksel metotlarla ulaşmak neredeyse imkansızken bugün kurulan e-ticaret sitelerine dünyanın bir çok bölgesinden siparişler yağdığına şahit oluyoruz. Bir ürünle ilgili talebini karşılamak için internette dolaşan bir müşteri kendisine yönelen reklamlar ve linklerle satın almayı yapacağı firmaya emin adımlarla ilerliyor. Internet kanalını kullanarak artık global bir köy haline gelen dünyanın çeşitli bölgelerinden müşterilere ulaşmak da hiç de pahalı sayılmaz. Ülkemizde de bu konuda yapılmış bir çok başarılı e-ticaret sitesi varken sanırım bu kervana artık en kısa sürede sizin de katılmanız gerek öyle değil mi?

2. Online Hale Geçmek Neredeyse Bedava

Bugün artık rahatlıkla bir web sitesine sahip olmanın neredeyse bedava denilebilecek kadar ucuz hale geldiğini söylemek sanırım yanlış olmaz. Kendisine bir web sitesi kurmak isteyen bir işletme bugün bir domain adresi yaklaşık 10$ gibi bir rakama satın alabiliyor. Firmalar kendi kendine web sitesi kurmayı sağlayan sihirbazlar içeren araçlar sayesinde kısa sürede kendilerine web sitesi yapabiliyorlar. Böylelikle web tasarımı yapan şirketlere büyük paralar ödemek zorunda da kalmıyorlar. Yine de günümüzde bazı firmalar kendi işlerine odaklanmak istemeleri sebebiyle web tasarım işini işin profesyonellerine outsource etmeyi seçebiliyorlar.

Ürünleriyle ilgili duyuruları, yeni ürün lansmanlarını, kampanyaları, fiyat listelerini buradan duyurabiliyorlar. Geleneksel yöntemlerin pahalılığı karşısında böylesi ucuz maliyetler işletmelerin gün geçtikçe artan sayıda online işin cazibesine kapılmasına sebep oluyor.

3. Hızlı İletişim ve Etkileşim

İnternetin günlük hayatımıza hızla girmesinden sonra insanların birbirleriyle iletişim kurması da oldukça kolaylaştı. Bugün hiç işe gitmeden evden çalışanların sayısı gün geçtikçe hızla artıyor. Çalışanlar evlerinden iş yerindeki tüm dokümanlara kolaylıkla ulaşabiliyor, iş yerindeki arkadaşlarıyla online konferanslar yapabiliyor, veri alışverişinde bulunabiliyor, web üzerinden ücretsiz telefonla görüşebiliyor, her türlü dokümanı paylaşabiliyor. Bugün birçok işletmede çalışanlar firarda ama işler rayında.

Peki internet ne gibi iletişim imkanlarını sunuyor:

· Bayilerinize ve müşterilerinize çok kısa sürede yeni ürünlerin duyurularını ve tanıtımlarını ulaştırabilirsiniz, bunun için de telefon faks yöntemlerindeki gibi para ödemek zorunda kalmazsınız. Email imkanından faydalanarak aynı anda ilgili herkese bu duyuruları yapabilirsiniz.
· Müşterilerinize ürünlerle ilgili indirim kuponlarını emaillerle yollayabilirsiniz. Önceki posta giderlerinizin düşeceğini söylemeye gerek yok değil mi?
· Müşterilerinizin hangi saatte olursa olsun web siteniz aracılığıyla sizden hizmet alabilmelerini sağlayabilirsiniz. Ürünlerinizle ilgili soru ve cevaplara ulaşabilir, böylelikle sizi her defasında meşgul ederek zamanınızı almalarını engelleyebilirsiniz.
· Ürünlerle ilgili hazırlanmış animasyon şeklindeki etkileşimli kullanım kılavuzlarına ulaşmalarını sağlayarak kullanıcı hatalarının önüne geçebilirsiniz.
· Müşterilerinizin web üzerinden ürünle ilgili şikayet ve memnuniyetlerini iletmelerini sağlayarak ürünle ilgili feedback’lere kısa sürede ulaşabilirsiniz. Böylelikle müşteri memnuniyetini de sağlayabilirsiniz.
· Örneğin bir tavuk eti üreticisi firmaysanız sitenize online yemek tarifleri koyarak ev hanımlarınızı sitenize çekebilir böylece marka bağımlılığı çalışması yapabilirsiniz.
· Online hazırlanmış broşür ve katologlar sayesinde müşterinin mağazanıza gelmeden ürünleri tanımasını sağlayabilirsiniz.
· Bugün dünyanın bir numaralı bilgisayar üretici firması Dell’in hiçbir yerde mağazasının olmadığını bilmek sanırım size de şaşırtıcı gelecektir. Dell, katologlar yoluyla satışı ve online web üzerinden satışı seçmiş ilk firmalardan biridir.
· 1000 müşteri veya bayisine broşür,katolog veya fiyat listesi gönderecek bir firma bunun için yaklaşık (1000 adet X 0,5 YTL ) 500 YTL gönderim ücreti ödemek zorunda kalacaktır. Ama internetin imkanlarından faydalansa bu hizmet için hiç para ödemeyecektir.

Yukarıda anlatılanların dışında daha birçok avantajdan bahsetmek mümkündür. Bunlar sizi harekete geçirmeye yetmez mi sizce?

4. Online Hizmetler İle Müşteriye Sağlanacak Kolaylıklar

Bir an için cep telefonu satışı yapmakta olan bir firma olduğunuzu düşünün. Cep telefonu almak amacıyla iş yerinize gelen bir müşteri kapıdan girdiği andan itibaren ne kadar zamanınızı alır. 5 dakika, 10,15 belki de 1 saat. Eğer iş yerinizin mevkisi iyiyse günde aynı bu müşteri gibi belki de 50 kişi gelecektir. Ortalama her müşteri için 15 dakika harcadığınızı düşünelim. Toplam 750 dakika müşterilere harcanacak. Bunu tek bir satıcı verimli bir şekilde yapamayacağı için en az iki kişi çalıştıracaksınız. Personel giderleri şimdiden gözünüzü korkutmaya başladı değil mi? En iyisi biz elektronik ortamda yapılan satıştan bahsetmeye devam edelim. Siz bir kere sitenize uygun ürün içeriklerini, özelliklerini, resimlerini koydunuz mu bir daha müşteriyle hiç diyaloğa girmenize gerek kalmaz. Müşteriler de ürünleri her yönüyle inceleme fırsatını bulurlar. Ürünle ilgili daha önce satın almış müşterilerin yorumlarını da sitenize eklediniz mi bir müşteri sizden daha ne ister. Sanırım sadece parasını ödediği ürünün zamanında sorunsuz bir şekilde kendisine teslim edilmesini. Müşteriye sunulabilecek bir diğer hizmet de siparişini takip edebilme olanağıdır. Kargoya verildi mi, hangi kargoda, kargo takip numarası gibi bilgilere müşteri rahatlıkla ve hiç bir şekilde sizin o çok değerli zamanınızı almadan web yoluyla ulaşabilmektedir.

5. Artan Online Kullanıcı Sayısı

Ülkemizde internet kullanan kişi sayısı her sene katlanarak artmaktadır. Bugün sadece Türk Telekom’un ADSL abone sayısı 1 milyona dayanmıştır. Bunun yanında evinden dial-up bağlananlar da dahil edildiğine DPT’na göre 2003 yılında 6 milyon olan kullanıcı sayısı 2005’de 15 milyon olacaktır. Her sene katlanarak artmakta olan kullanıcı sayısı işletmelerin e-ticarete olan ilgisini daha da artırmaktadır. İnternet üzerinden ticaret imkanı tanıyan site sayısı gün geçtikçe büyük bir hızla çoğalmaktadır. İnterneti kullanan kişilerin profillerine bakıldığında işletmelerin bu pazara olan iştahları iyice kabarmaktadır. Çünkü bu kullanıcıların bir çoğu iyi para kazanan, para harcamayı ve online alış verişi seven insanlardır. Böyle bir müşteri kitlesine hangi firma ürün ve hizmet sağlamak istemez?

6. Rakipleriniz Online Satış Yapmaya Başladı Bile

Internet üzerinden satış yapmakta olan firmaların her sene ciroları katlanarak artmaktadır. 2-3 arkadaş bir araya gelinerek 3-5 sene evvel kurulan firmalar başlangıçta 5-10 bin dolar ciro yaparken bugün yıllık 10 milyon – 50 milyon dolar aralığında ciro yapmaktadırlar. Örnek olarak web’den satılan cep telefonu, bilgisayar gibi elektronik eşyaların yanı sıra uzunca bir süredir canımızın istediği yemekleri bile web den sipariş edebiliyoruz. Kısacası köşedeki büfe bile e-ticaret denilen bu yeni sektörün tehdidi altında. Bu yeniliğe adapte olanlar ilerleyecek ve varlıklarını devam ettirecek, adapte olamayanlar ve olmak istemeyenler ise bir müddet sonra yok olup gidecekler. Çağımızda yaşamın çok hızlı bir hal alması ve zamanın çok ama çok değerli hale gelmesi yüzünden insanlar her türlü ihtiyaçlarını pazar pazar, mağaza mağaza gezmek yerine internet üzerinden karşılıyorlar. Son hızla gelişen teknolojinin de desteğiyle bugün tekstil ürünleri, beyaz eşya, mobilya, gıda, elektonik eşya, çiçek gibi bir çok sektördeki olası rakipleriniz bu yeni pazardan pay kapmaya başlamışken siz olduğunuz noktada mı duracaksınız yoksa siz de bir telefona sarılıp kendinizi e-ticaret dünyasının kollarına mı atacaksınız.

Özellikle küçük işletmeler çok büyük sermaye gerektirmeyen, kurulumu ve işletilmesi son derece düşük maliyetler tutan bu yeni ticaret anlayışına ayak uydurmadırlar. Bugün elektronik ticarete adım atmamış firmalar olarak bir konuda karar vermek zorundayız: Ya sınırları olmayan bir dünyada sınırsız sayıdaki müşteriye ürün ve hizmetlerimizi satacağız ya da kendi bölgemizde bulunan sınırlı sayıdaki müşterilere satış yapmaya devam edeceğiz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 24
Toplam yorum
: 13
Toplam mesaj
: 13
Ort. okunma sayısı
: 828
Kayıt tarihi
: 01.11.06
 
 

1977 yılında Sakarya'nın Kaynarca ilçesinde dünyaya geldim. 1998 senesinde Yıldız Teknik Üniversites..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster