Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '17

 
Kategori
Sivil Toplum
 

İŞKUR Kursları

İŞKUR Kursları
 

Salih Arıkan


İŞKUR Kursları. Okuduğum bir makalede engellilerin yüzde yetmiş beşi meslek sahibi değil ve yüzde yetmişi eğitimsiz. Neyse ben Akademisyen değilim. Mehmet Akif Ersoy gibi sözüm odun olsun yeter ki doğru olsun. Benim özellikle görmeyen Derneklerin İŞKUR kurslarının verimli olmadığı hiç kimsenin İŞKUR kursundan sonra meslek sahibi oldum işe girdim diyeni görmedim. İstisnalar elbette olabilir görmeyenlerin İŞKUR kursları Sosyalleşme ve Bilgisayar öğrenerek hayata bağlanmaktır. Çağrı merkezi kursu görüp işe girenler çok az. Görmeyenler aynı kişileri kursun ismini ve içeriğini küçük değişiklik yaparak derneğin ihtiyaçlarını karşılamaktan ibarettir. Burada işkurun'da suçu var. Özellikle görmeyenlerle ilgili doğru meslek analizleri yapıp gerçekten bir görmeyen kursa katılıp meslek sahibi olmalı ve iş hayatına atılmalı. Bunda iş adamlarının engellilere karşı olumsuz ön yargıları da sorunu büyütmekte. Kaç görmeyen tanıdığınız var özel sektörde çalışan. Sayıları az. Bunda meslek eğitimlerinin yetersizliği ön yargılar etkili tabi’i biz ne yapıyoruz. Önce projeyi alıp sonra öğrenci arıyoruz. Bulamazsak atmış yaşında bir arkadaşımızla gurubu tamamlıyoruz. Hepimiz az yâda çok bu işin içindeyiz. Önce iş meslek analizleri sonra kimin neye ihtiyacı olduğuyla ilgili araştırmalar yapılmalı. Önce Türkiye'de kaç engelli var yaş cinsiyet ve Eğitim durumu belli olsun ki sonra iş ve diğer politikalar belirlensin. Kusura bakmasın kimse İŞKUR engelli istihdamında sınıfta kalmıştır.  Hele hele görmeyenlerin istihdamında daha abc'yi bile geçememiştir. Bir milletvekili soru önergesi versin Türkiye'de kaç engelli var. Yaş ve cinsiyet ve eğitim durumları. Kaç engelli kamuda çalışıyor. Kamu çalışanı engelliler görevde yükselebiliyor mu kaç engelli kamuda yetkili amir konumda. Hizmetli kadrosundaki engelliler memur yapılsın. Görmeyen arkadaşlarımız temizlik yaptırılmasınlar. İş kurada şunu sorsun sayın vekilimiz. Özel sektörde kaç engelli çalışıyor. Bunların engel durumlarını belirtir sayıyı verir misiniz. Hangi İlde özel sektörde kaç engelli çalıştırılıyor. Kamuda kaç engelli açığı var. Engelli arkadaşlarımızın meslek eğitimleri artırılmalı kamudaki engelli açıkları kapatılmalı. Özellikle görmeyenler alanında yeni meslek analizleri yapılmalı. İŞKUR kursuna giden herkes meslek sahibi yapılmalı. Eğer kursu yapan dernek yetiştirdiği kişiyi meslek sahibi yaptıktan sonra işe yerleştiremezse parası dernekten tahsil edilmeli. İŞKUR kursları sadece derneklerin masraflarının karşılandığı faaliyetler olmamalı. Biliyorum bu yazım bazı arkadaşlarımızı kızdıracak. Önce kendimiz bir hak kavramı geliştireceğiz. Hak hukuk nedir bileceğiz uyacağız ki başkalarından hak isteme hakkımız olsun. Komisyondaki adam benim istediğim projeyi çıkartırım oh ne güzel memleket. Suyun başındakiler kana kana içsin aşağıdaki garibanlar susuzluktan gebersin.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..