Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '11

 
Kategori
İnançlar
 

İslam'da Yas 3 Günmüş

 “3 günden sonra taziye yapılmaz. İslam geleneğinde ve görgü kurallarında taziye 3 gündür. Yani bir insanın annesi, babası, karısı vefat ettiğinde, bir insanın 3 günü aksar. 4. gün hayat tabii akışı içinde devam etmelidir.”

http://www.haberturk.com/gundem/haber/677910-babasinin-olumunden-sonra-annesiyle-daha-cok-ilgilendi

Bunu kim söylüyor?:

Beyoğlu belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan’ın babası, Ali Rıza Demircan söylüyor.

Be adam, grip bile 3 günde geçmiyor, en yakının ölümünün yası nasıl 3 günde geçecek?

Ayrıca, hayat tabii akışı içinde devam edecekmiş. Yani bu adamlar, ihtiyarlamışsın, emekli olmuşsun, kenara çekilip ibadet etmene bile izin vermiyorlar. Hani, dünyevi yaşam sınırlıydı? Günde 5 vakit 5 dakikada Beşiktaş, ‘salla başı, al maaşı’ namazla mı Müslüman kalacaksınız?

Ondan sonra, eleştiriler karşısında manevi değerleri inciniyormuş. (Karikatürist Bahadır Boysal’a dava açıldı.)

Yahu, adam gider 50 yıl yas tutar, sana ne?

Sen nasıl fetva verirsin? Hani, İslam’da kilise / papaz yoktu?

O öyle olmaz, bu böyle olur. O adamın irade-i cüziyesi, başçavuşun bilmem nesi mi? Sen kendini nasıl başbakandan üstün görürsün? Bak, milletvekilleri adamı peygamber düzeyine çıkarttı bile...

Bayılıyorum bu yurdum insanına. Kasımpaşalı ise, ben de Kasımpaşalı oldum. Onlar gibi sınıf atlayıp, köşklere zıplayıp, Boğaz’da düğün yaptırmadım. Buranın sefilliğini beğendim, burada ölmeye karar verdim: Nefs terbiyesi, her eve lazım.

Bir ateist, size öğüt veriyor dinciler, dinleyin:

Maneviyat, maddiyattan önce gelir. Lüks günahtır. 5 farzdan biri olan fitre / zekat vermemek günahtır. Kasımpaşa’da 500 tane sokakta yatan adam var. Cami-i Kebir’de neden imarethane yok?

Yalanlarınızı kendinize söylüyorsunuz beyler. Allah’ınız yutmuyor.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..