Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '14

 
Kategori
Danışmanlık
 

ISO Kalite Yönetim Sistemi Dokumanlarının TURQUALITY İçin Önemi

ISO Kalite Yönetim Sistemi Dokumanlarının TURQUALITY İçin Önemi
 

ISO Kalite Yönetim Sistemleri


ISO Kalite Yönetim Sistemi Dokumanlarını hazırlarken, Turquality'nin kriterlerini baz alarak hazırlamanızda büyük fayda var.

Bu dokümanların Turquality Kriterlerine göre doğru hazırlanması, KPI'ların bu şekilde belirlenmesi, Turquality Denetiminden daha yüksek puan almanızı sağlayacaktır.

Turquality denetiminde tüm ana süreçlerinizin prosedürleri, talimatları, iş akış ve süreç şemalarınızın doğruluğu önem arzedecek.

Sadece ISO kalite sertifikası almak için doküman hazırlarsanız, Turquality projesinde bu dokümanların bir çoğunu revize etmek ve ya yeniden hazırlamak durumuyla karşılaşacaksınız.

Şu anda Turquality ve ya Marka Destek kapsamına girebilecek bir firma olmayabilirsiniz fakat gelecek 5 yıl içinde hedefiniz var ise, ön hazırlık açısından çalışmalarınıza ISO süreçleri ile başlayabilirsiniz.

* Tüm Kalite süreçleriniz ile ilgili dokümantasyonları gerçekten uygulamasını yapacağınız şekilde hazırlayarak, doğru bir altyapı oluşturun.

* Uygulamalar mutlaka yazdıklarınız ile bire bir örtüşsün.

* İş akış veya Süreç şemalarınız adım adım doğru ilerlesin.

* Olumlu adımlarda süreç nasıl devam edecek, olumsuzluklar veya uygunsuzluklarda süreç nereye dönecek, nereden tekrar başlayacak, nerede ve nasıl sonlanacak? ayrıntılarıyla birlikte dokümante edilmelidir. Ayrıca bu süreç adımlarını kim/kimler takip edecek, dokumantasyonda mutlaka belirtilmelidir.

Bu dokumantasyonları içerde yaşayacak şekilde hazırlarsanız, çalışanlarınızda çok ciddi bilinçlenme yaratırsınız. Bu bilinçlenmeyle birlikte iş kayıpları azalacak, performans ve motivasyon artacaktır.

Bilinçli ve ne yaptığını bilen çalışanlarla birlikte hem Turquality belgesi almak daha rahattır hem de Dünya Markalarıyla yarışabilmek.

Saygılarımla,

Namık Kemal SEZEN

Turquality ve Yönetim Danışmanı

kemalsezen@outlook.com

0533 654 65 60

 
Toplam blog
: 22
: 4175
Kayıt tarihi
: 23.11.06
 
 

Türkiye'de şu anda Turquality Destek Programında 100 Firma 111 Markası, Marka Destek Programında ..