Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '08

 
Kategori
Müzik
 

Issız Adam filminin müzik albümünü dinliyorum

Issız Adam filminin müzik albümünü dinliyorum
 

Issız Adam filminin müzik albümü (2008)


Issız Adam filminin müzik albümü çıktı ve bugün gidip almaya fırsatım oldu (1). Bu akşam eve geleliden bu yana albümü dinliyorum ve filmi seyreder gibi oluyorum (2).

Albümde 14 parça var. Bunlardan ilk 6’sı 30 yıl öncesinden bildik şarkılar, diğerleri filmin müzikleri...

İlk şarkı artık Issız Adam filmiyle özdeşleşen şarkı (3): Ayla Dikmen’in sesinden “Anlamazdın”... O zamanlar güzel bir şarkı duyardık, çok zaman geçmez ona güzel sözler yazarlardı ve Türkçe dinlerdik. Fikret Şenes de o zamanların güzel müziklerini Türkçe sözlerle taşırdı bize. Anlamazdın, Ayla Dikmen’in 1976 yılında çıkardığı albümün A yüzünün 3. parçası. Müziğin kime ait olduğunu bulamadım. Sizler Fikret Şenes’in.

Michel Fugain “Une belle histoire” şarkısında “bir güzel öykü” anlatıyor. Hiç Fransızca bilmediğim için olsa gerek Fransızca şarkılarda bir gizem vardır benim için. O gizemdir beni o şarkılara bağlayan. Bu şarkıyı Türkçe sözlerle dinlerdik o yıllarda. Çağan Irmak filmine şarkının orijinalini seçmiş, çok da güzel yapmış.

70 ortalarında gençken, Sibel Egemen de genç bir şarkıcıydı. Yalnız Adam şarkısını bilirim ama hangi yıldan anımsayamadım, iz bırakmamış. Demek bir iz bırakması için o şarkıyı 2008’de Issız Adam filminde dinlemek varmış.

Nil Burak’tan “Yalnızım ben” şarkısını dinlendiğimizde 70’lerin sonuymuş. Neredeyse 30 yıl olmuş. Televizyonda piyanosunun başında Yaşar Güvenir’den dinlerdik zaman zaman. Onun sözleri ve bestesiymiş meğerse.

José Feliciano’nun ünlü şarkısı Gypsy anlatılmaz güzel bir şarkıydı. Kara gözlükleriyle, elinde gitarıyla ve berrak sesiyle ne güzel söylerdi. O müziğe Fikret Şenes’in yazdığı sözlerle Semiramis Pekkan’ın söylediği “Bana yalan söylediler” de bir başka güzeldir. Semiramis Pekkan’ın 1975 yılındaki albümündeki bu şarkı da 33 yıl sonra günışığına çıktı.

Hümeyra hep güzel şarkılar söyledi. “Tutsana ellerimi” Müştak Erenus’un güzel şiiri ve Hümeyra’nın müziği... Müştak Erenus’un “Çağırın gidenleri” kitabındaki şiirlerine bakıyorum, elleri tutmak kimbilir kaç şiirinde güven vermiş şaire...

Çağan Irmak o yılların şarkılarında ıssız adamı aramış ve aradığı ıssız adamı yalnızlık şarkılarında yakalamış. O yakaladığı şarkılarda 30 yıl öncesine taşıdı o yılları bilenleri, o şarkıları o zamanlarda dinlemişleri. O yakaladığı şarkıları yeni kuşaklarla tanıştırdı.

Teşekkürler Çağan Irmak.

(1) Issız Adam - Film Müzikleri - Orijinal Soundtrack - Most Production (2008)
(1) Issız Adam ve eski 33’lükler (19-11-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=145325
(2) Issız Adam filmiyle anımsadık: Ayla Dikmen (Hey Dergisi – 6 Mart 1978) (22-11-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=145881

Ankara, 1 Aralık 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..