Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '10

 
Kategori
İzmir
 

İşte Fatmagül'ün evinin gerçek sahibi!

İşte Fatmagül'ün evinin gerçek sahibi!
 

Fatmagül'ün evinin gerçek sahibi 93 yaşındaki Leyla Nine


İşte Fatmagül'ün, ağabeyi, yengesi ve yeğeniyle birlikte yaşamı paylaştığı,

Mustafa ile evlenip yuva kuracağı günleri düşlediği,

Yalnız gecelerinde sessizce ağlayıp duvarlarına haykırdığı,

İnsanların acımasızlığını ve yaşamın gerçeklerini dibine kadar yaşadığı,

Sığıntı gibi gün saydığı,

İki katlı, duvarları kireç badanalı o ev!

Fatmagül'ün diye bildiğimiz ev aslında Çeşme Germiyanlı 93 yaşındaki Leyla Nine'ye aitmiş.

Leyla Nine ile görüşmek için evin kapısını çaldım ama duyuramadım. Bitişik komşusunu tanıyordum. Yolum düştükçe ekmek aldığım, Germiyan Köyü'nün ünlü taş fırın ekmeğini yapan Süzan Hanım'dı. Ona gittim Leyla Nine'yi sordum, ''Biraz önce evdeydi. Kulakları iyice zayıfladı, duymamıştır. Kapıyı kapatayım, birlikte bakalım, '' dedi.

Bu kez kapıyı sertçe vurduk. Fatmagül'ün evinin kapısı açıldı ama karşımızdaki Leyla Nine'ydi.

Komşusunun yardımıyla konuştuk Leyla Nine'yle.

''Üç aylığına kiraladılar evi. Gece gündüz çalıştılar. Başlarında biri vardı; herkese bağırıyordu. Olmadı, olmadı deyip bir daha aynı şeyi yapıyorlardı. Ben yoruldum onlar yorulmadı. Fatmagül çok ağladı. İçim parçalandı kıza.''

Oğlu, gelini ve torunlarıyla yaşıyormuş Leyla Nine. Biz gelmeden az önce hep birlikte zeytin toplamaya gitmişler.

Evin içini dışını gezdikten sonra Leyla Nine'ye teşekkür ederek ayrıldım.

 
Toplam blog
: 233
: 980
Kayıt tarihi
: 07.01.10
 
 

İzmir doğumluyum. Ege Üniversitesi Gazetecilik Yüksek Okulu mezunuyum. Kısa denilebilecek bir sür..